پاداش میلیاردی برای شناسایی عاملان حمله به بالگرد رئیس جمهور کلمبیا

به گزارش وبلاگ وبکو، وزیر دفاع کلمبیا اطلاع داد، دولت این کشور برای اطلاعات منجر به شناسایی عاملان حمله به بالگرد حامل رئیس جمهور کلمبیا، سه میلیارد پِزو (معادل حدود 800 هزار دلار) جایزه معین کرد.

پاداش میلیاردی برای شناسایی عاملان حمله به بالگرد رئیس جمهور کلمبیا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ وبکو، در حالی که یک مقام کلمبیایی ادعای پیدا شدن مسلسل هایی با آرم نیروهای مسلح ونزوئلا در نزدیکی حمله به بالگرد رئیس جمهور کلمبیا را عنوان نمود، بوگوتا برای شناسایی عاملان این حمله جایزه مشخص کرد.

اظهارنظرهای مقام های کلمبیا درباره ادعای حمله روز آدینه به بالگرد ایوان دوکه رئیس جمهور این کشور در نزدیکی منطقه مرزی با ونزوئلا ادامه دارد.

به گزارش شبکه الجزیره، دولت کلمبیا پیشنهاد پاداش اقتصادی سه میلیارد پزویی (معادل حدود 800 هزار دلار) برای شناسایی عاملان حمله به بالگرد حامل رئیس جمهور این کشور در نزدیکی مرز با ونزوئلا عنوان نمود.

دیِگو مولانو وزیر دفاع کلمبیا اطلاع داد، دولت برای اطلاعات منجر به شناسایی افراد مسئول در این حمله تروریستی به بالگرد رئیس جمهور کلمبیا، جایزه سه میلیارد پزویی (معادل حدود 800 هزار دلار) پیشنهاد داده است.

خورخه وارگاس رئیس پلیس ملی کلمبیا در اظهاراتی ادعا کرد، تیم اعزامی به نزدیکی محل حمله به بالگرد حامل رئیس جمهور یک مسلسل AK-47 و مسلسل کالیبر 7.62 پیدا کرد که برچسب نیروهای مسلح ونزوئلا روی آن بود.

اتهام زنی این مقام بوگوتا به کاراکاس در شرایطی صورت گرفته که به فاصله کوتاهی بعد از روی کار آمدن ایوان دوکه به اسم رئیس جمهور کلمبیا در سال 2018، روابط این دو کشور قطع شد.

رئیس جمهور غربگرای کلمبیا بارها به نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا درباره دادن پناه به شورشیان مسلح کلمبیایی اتهام زنی نموده اما کاراکاس ضمن بی اساس خواندن این اتهامات اعلام نمود که دوکه و دولت او طی سال های اخیر در حال حمایت از شبه نظامیان برای حمله به ونزوئلا بوده اند.

ایوان دوکه رئیس جمهور کلمبیا روز آدینه با انتشار یک فیلم مدعی شد که بالگرد حامل او و بعضی دیگر از مقام های ارشد این کشور در منطقه مرزی کاتاتومبو هدف چند گلوله نهاده شد اما در این حمله به کسی آسیبی نرسید و فقط چند سوراخ در بالگرد ایجاد شد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "پاداش میلیاردی برای شناسایی عاملان حمله به بالگرد رئیس جمهور کلمبیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاداش میلیاردی برای شناسایی عاملان حمله به بالگرد رئیس جمهور کلمبیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید