معرفی کامل گوشی پرچمدار شیائومی 12 پرو

به گزارش وبلاگ وبکو، شیائومی 12 پرو جدیدترین گوشی هوشمند پرچمدار است که به فهرست گوشی های مجهز به چیپست برتر کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 می پیوندد.

معرفی کامل گوشی پرچمدار شیائومی 12 پرو

به گزارش وبلاگ وبکو، این گوشی هوشمند در دو نسخه عرضه می گردد. نسخه اول با رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی با قیمت 62999 روپیه (تقریبا معادل 823 دلار آمریکا) به فروش می رسد. نسخه دوم با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی با قیمت 66999 روپیه (تقریبا معادل 876 دلار آمریکا) در دسترس است. نیازی به گفتن نیست که این گوشی کوشش می نماید تا با پرچمداران 2022، از جمله سری گلکسی S22 سامسونگ، OnePlus 10 Pro و iQOO 9 Pro رودررو گردد.

علاوه بر پردازنده سطح بالا، این گوشی بعلاوه دارای صفحه نمایش +AMOLED QHD با نرخ تازه سازی 120 هرتز و دوربین پنل پشتی منحصر به فرد با مجموعه ای از سه سنسور مختلف 50 مگاپیکسلی است. فناوری شارژ سریع 120 واتی شیائومی به باتری 4600 میلی آمپر ساعتی این دستگاه انرژی می دهد و وعده می دهد که تنها در 18 دقیقه شارژ کامل را به شما بدهد.

ویژگی های برجسته

شیائومی 12 پرو یک گوشی عالی برای مصرف چند رسانه ای است. صفحه نمایش 10 بیتی +QHD از Dolby Vision و +HDR10 پشتیبانی می نماید و بلندگو های استریو تنظیم شده هارمن کاردون صدایی واضح و دلنشین دارند. این گوشی بعلاوه دارای گواهینامه صوتی بی سیم Hi-Res و Dolby Atmos برای صدا است.

سیستم عامل اندروید 12 از پیش روی این دستگاه نصب شده است. شیائومی سه سال به روز رسانی نرم افزاری را نیز تضمین داده است. شیائومی 12 پرو رابط کاربری MIUI 13 مبتنی بر اندروید 12 را به صورت پیش فرض ارائه می نماید و با وعده به روزرسانی های نرم افزاری سه ساله و به روزرسانی های امنیتی چهار ساله عرضه می گردد. این نرم افزار بدون تأخیر است و دارای سهم نسبتاً خوبی از ویژگی ها و ابزار های سفارشی سازی است.

چرخه به روز رسانی نرم افزار وعده داده شده روی کاغذ قابل قبول به نظر می رسد. با این حال، قابل ذکر است که سامسونگ چهار سال ارتقاء نرم افزاری را با دستگاه های سری گلکسی S22 خود ارائه می دهد.

باتری 4600 میلی آمپر ساعتی شیائومی 12 پرو را می توان در کمتر از 27 دقیقه از 1% تا 100% در حالت استاندارد شارژ کرد. با استفاده از حالت تقویت، زمان شارژ تنها به 19 تا 20 دقیقه کاهش می یابد. شیائومی شارژر فوق العاده سریع 120 واتی را در جعبه بدون هزینه اضافی ارائه می دهد. این گوشی علاوه بر فناوری شارژ سریع 120 واتی، از شارژ بی سیم 50 واتی و شارژ معکوس 10 واتی نیز پشتیبانی می نماید.

از نظر طراحی، شیائومی 12 پرو یک گوشی شیک و شاخص به نظر می رسد. این گوشی از آلومینیوم و شیشه ساخته شده و صفحه نمایش منحنی +QHD از محافظ Corning Gorilla Glass Victus نیز برخوردار می باشد. این گوشی بعلاوه ارگونومی خوبی را ارائه می دهد. می توانید شیائومی 12 پرو را در سه رنگ آبی، بنفش و خاکستری بخرید.

سیستم دوربین امیدوارکننده شیائومی 12 پرو از وضوح و کیفیت بالایی برخوردار است. پردازش نرم افزار بهبود یافته است و تصاویر با سوژه های انسانی اکنون کیفیت بیشتری را نشان می دهند. سنسور اولیه و تله فوتو محدوده دینامیکی عالی و رنگ های زنده را ثبت می نماید. این دوربین بعلاوه ویدیو های واضح 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه را ضبط می نماید. دوربین این گوشی حتی قادر است ویدیو های با کیفیت 8K با سرعت 24 فریم بر ثانیه را فیلمبرداری کند. این گوشی هوشمند بعلاوه دارای حالت ProFocus شیائومی است که قابلیت فوکوس ردیابی حرکت (فوکوس ردیابی چشم / ضبط حرکت) را به ارمغان می آورد.

نقاط ضعف

شیائومی 12 پرو دارای رده بندی IP نیست. این گوشی، مشابه OnePlus 10 Pro و iQOO 9 Pro در برابر گرد و غبار و نفوذ آب آسیب پذیر است. این گوشی فاقد هر نوع رتبه بندی رسمی IP است که می تواند برای مصرف کنندگانی که در پی دستگاهی درجه یک با استاندارد های دوام بالا هستند، مشکل ایجاد کند. در چنین مواردی، گلکسی S21 FE سامسونگ، با وجود چیپست قدیمی، به عنوان یک جایگزین مناسب معرفی می گردد. در ادامه، شیائومی 12 پرو با بعضی مسائل گرمایشی نیز روبرو است که می توان آن را به چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 نسبت داد. اثر گرمایش در شیائومی 12 پرو هنگام اجرای بازی های گرافیکی فشرده با حداکثر تنظیمات و در حین استفاده طولانی از دوربین در زیر نور شدید خورشید کاملاً برجسته است.

سیستم دوربین این گوشی، با وجود، فزونی هایی که دارد، دارای یک ایراد نیز هست. هنگامی که بین لنز ها جابجا می شوید، تغییر رنگ قابل توجهی اتفاق می افتد. سنسور زاویه باز با محدوده دینامیکی و وضوح دو سنسور دیگر مطابقت ندارد.

آیا باید به خرید Xiaomi 12 Pro فکر کنید؟ اگر در پی یک گوشی هوشمند شاخص با تراشه Snapdragon 8 Gen 1 با عملکرد عالی هستید، شیائومی 12 پرو یکی از این گوشی ها است. ما به زودی عملکرد این گوشی را با سایر گوشی های رقیب مقایسه خواهیم کرد تا آنالیز دقیق خود را به شما ارائه دهیم.

منبع: gizbot

منبع: فرارو

به "معرفی کامل گوشی پرچمدار شیائومی 12 پرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کامل گوشی پرچمدار شیائومی 12 پرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید