سامسونگ انتظار دارد در سال 2025 فروش گوشی های تاشو از سری S بیشتر گردد

به گزارش وبلاگ وبکو، سامسونگ یک هدف نسبتا سخت برای خود مشخص نموده و آن هم این است که انتظار دارد تا سال 2025، فروش گوشی های تاشو از سری گلکسی S بیشتر گردد.

سامسونگ انتظار دارد در سال 2025 فروش گوشی های تاشو از سری S بیشتر گردد

سامسونگ در سال 2019، رسما فعالیت خود را در زمینه فراوری گوشی های هوشمند شروع کرد. شرکت کره ای در نخستین تجربه خود باخت؛ گلکسی فولد آنقدر بد بود که اصلا نمی شد روی آن حساب کرد و تقریبا می توان گفت همه تصور کردند نمی گردد حالا حالاها به گوشی های تاشو اعتماد کرد. اما یک سال هم نشد که سامسونگ با سری زد فولد و زد فلیپ، یک جهش بزرگ در این زمینه داشت و کاربران را متعجب کرد.

اکنون سه سال از ورود گوشی های تاشو به بازار می گذرد و می بینیم که هر بار این محصولات بهتر و پیشرفته تر از قبل می شوند. البته که اوج تغییرات از نسل 2 به 3 بود ولی از 3 به 4 که سه روز پیش هم رخ داد، خیلی تفاوت فاحشی را شاهد نبودیم. با این حال سال گذشته گذشته بود که گلکسی زد فلیپ 3 توانست بالاتر از هر گوشی دیگری از سامسونگ در بازار کره جنوبی به پرفروش ترین گوشی تبدیل گردد و این موفقیت اصلا اتفاقی نبود.

سامسونگ واقعا دارد پیشرفت می نماید و این طراحی هم واقعا به دل کاربران نشسته است. همین موارد باعث شده سامسونگ این جرئت را به خود بدهد که مدعی گردد در سال 2025، گوشی های تاشو 50٪ از سهم بازار را در اختیار خواهند گرفت (در بین گوشی های بالارده سامسونگ) و آن ها خواهند بود که به استانداردی نو در دنیای گوشی های هوشمند تبدیل می شوند.

فروش گوشی های تاشو به سرعت در حال رشد است. از سال 2020 تا 2021 فقط یک سال گذشت اما شاید باور نکنید که رشد گوشی های تاشو در همین مدت زمان کوتاه 309٪ بود. البته که فروش کلی آن ها تا سرانجام سال 2021 فقط به 9 میلیون رسید و این مقدار در مقایسه با فروش گوشی های معمولی شاید خیلی زیاد نباشد اما وقتی این مقدار را با سال قبل خودشان مقایسه کنید، می بینید که واقعا پیشرفت چشمگیر و بزرگی به شمار میرود. البته از این مقدار، 7.1 میلیون فقط مربوط به گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 بود و باقی، مربوط به سایر گوشی های تاشو در حالی که این دو گوشی در آگوست سال 2021 در دسترس قرار گرفتند.

گوشی تاشوی گلکسی زد فلیپ هم به خاطر قیمت پایین تر و شکل ظاهری نزدیک به گوشی های معمولی، توانست محبوبیت بیشتری در مقایسه با برادر بزرگ تر و گران قیمت تر خود در نزد کاربران پیدا کند. برای مثال زد فلیپ 3 توانست از این 7.1 میلیون، حدودا 4.6 میلیون فروش را به خود اختصاص دهد. در سه ماه نخست سال جاری هم 1 میلیون به این تعداد اضافه شد تا بدین ترتیب زد فلیپ در مدت زمان کوتاهی بعد از فراوری بتواند به پرفروش ترین گوشی تاشو تبدیل گردد و به تنهایی، نیمی از مقدار فروش گوشی های تاشو در سه ماه نخست سال 2022 را مال خود کند.

گلکسی زد فلیپ 4 و فولد 4 هم از آن جایی که فرق خاصی با نسل قبل ندارند و قیمت آن ها هم کاملا مشابه آن هاست در حالی که از لحاظ توان سخت افزاری بسیار بهتر شده اند، می توانند راستا موفقیت آمیز نسل قبل را ادامه دهند و بار دیگر رکوردشکنی نمایند. البته باز هم انتظار داریم این زد فلیپ 4 باشد که فروش بیشتری از زد فولد 4 خواهد داشت.

البته سامسونگ برای اینکه بتواند به این هدف سختی که مشخص نموده دست پیدا کند، باید قبل از آن به شایعه ای که پیش تر وجود داشت تحقق ببخشد. یعنی فراوری گوشی های تاشوی میان رده از سری گلکسی A چرا که فقط در آن موقع است که میلیون ها کاربر مشتاق برای تجربه گوشی های تاشو به خرید آن ها رغبت نشان می دهد. فعلا بعضی از کاربرانی که توانایی خرید گوشی های تاشو را هم داشته باشند، 1000 دلار برایشان هزینه نمی نمایند چون اصلا مبلغ کمی نیست. اما اگر قیمت آن ها به کمتر از 1000 دلار برسد، مثلا اطراف 600 یا 500 دلار، قطعا تمایل برای خرید آن ها به شدت افزایش پیدا می نماید.

پیش تر گفته می گردد گوشی های تاشوی از سری گلکسی A قرار است در سال 2024 از راه برسند. هدف سامسونگ هم قرار است در سال 2025 محقق گردد. حال باید دید شرایط به چه شکلی خواهد بود.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ انتظار دارد در سال 2025 فروش گوشی های تاشو از سری S بیشتر گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ انتظار دارد در سال 2025 فروش گوشی های تاشو از سری S بیشتر گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید