جودو به دنبال آرامش

به گزارش وبلاگ وبکو، مجمع انتخاباتی فدراسیون جودو در حالی امروز در تهران برگزار می گردد که این فدراسیون در یک دهه گذشته تغییرات مدیریتی متعددی را تجربه نموده است.

جودو به دنبال آرامش

اعضای مجمع انتخاباتی فدراسیون جودو فردا در هتل اسپیناس تهران از میان عبدا... جعفری، ابوالفضل حیدریان بابلی، مهدی درخشنده بخت، امیرحسین سیاحی، توفیق کابلی و آرش میراسماعیلی قرار است یک نفر را به عنوان رییس جدید این فدراسیون برای چهار سال آینده انتخاب نمایند اما آنالیز کوتاه در مدیریت فدراسیون جودو بیانگر این است که این فدراسیون در یک دهه گذشته از نبود ثبات در مدیریت رنج برده است! مشکل عمده در این مدت حاشیه سازی افرادی است که در هر برهه با از دست دادن موقعیت خود و دوری از جریان تصمیم سازی در جودو، به دنبال بازگشت دوباره روی جایگاه مدیریتی، باعث بروز حواشی متعدد می شوند و همین موضوع موجب کوتاه شدن عمر مدیریتی رؤسا در گذشته و حال شده بود.

البته سوای اتفاقات و حواشی متعدد گذشته همچنین تغییر و تحولات نسبتا زیادی که در این مجموعه خصوصا در حوزه مدیریتی شاهد بودیم، در دو سال گذشته و بعد از بازگشت مجدد محمد درخشان به این فدراسیون، جودوی ایران به یک آرامش نسبی رسیده بود که موضوع بازنشستگی درخشان این ثبات را دستخوش حواشی کرد. کسب مدال های ارزشمند سعید ملایی در دو دوره رقابت های جهانی و بازی های آسیایی جاکارتا محمد بریمانلو در رقابت های جهانی و بازی های آسیایی 2018 نقطه عطفی در تاریخ جودو ایران بود، ولی خب قطعا نمی توان این موفقیت را فقط و فقط به مدیریت درخشان نسبت داد، چرا که این دو ملی پوش از سال های قبل در جودوی ایران رشد نموده و تجربه به دست آورده بودند. البته انصافا درخشان هم برای جودوی ایران در بازگشت مجددش زحمات زیادی را متحمل شد اما خب با توجه به بازنشسته بودن مدیر کهنه کار جودوی ایران او نیز مجبور به ترک کرسی ریاست این مجموعه شد.

فردا اما قرار است مجمع انتخاباتی فدراسیون جودو به هر ترتیب برگزار گردد. مجمعی که مثل کاراته حرف و حدیث و حواشی متعددی را همراه دارد. حضور بعضی از چهره های شاخص و نامدار این رشته ورزشی در کنار تعدادی از نامزدهایی که خیلی سرشناس نیستند، در رقابت انتخاباتی حکایت از یک روز شلوغ و پر سر و صدا برای جودو دارد.

به هر حال قرار است هشتمین رییس فدراسیون جودو در یک دهه گذشته با رای اعضای مجمع گزینش گردد. بنابراین باید منتظر ماند و دید که آیا اعضای حاضر در مجمع انتخاباتی جودو نیز مثل کاراته خودشان رییس آینده خود را انتخاب می نمایند یا اینکه قرار است با چینشی دیگر رییس آینده جودو از گردونه رای گیری خارج گردد؟

منبع: ایران ورزشی

به "جودو به دنبال آرامش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جودو به دنبال آرامش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید