5 کاری که پاییز را برای شما به یاد ماندنی می نماید!

به گزارش وبلاگ وبکو، تفریحات پاییزی برخلاف تصور بسیاری از افراد می تواند یکی از به یاد ماندنی ترین و زیباترین خاطرات را برای افراد به ارمغان داشته باشد. در واقع پاییز فصل مورد علاقه افراد بسیار زیادی است و تقریبا در ادبیات تمام کشورها فصل پاییز با هوای خنک و دوست داشتنی و حال و هوای خاصش رمانتیک و عاشقانه به شمار می رود. زیبایی های پاییز آنچنان زیاد و دوست داشتنی است که سفر و گشت و گذار در این فصل چه تنها و چه همراه با خانواده و عزیزانتان هرگز شما را ناامید نخواهد کرد.

5 کاری که پاییز را برای شما به یاد ماندنی می نماید!

پیاده روی در هوای دلچسب پاییز از راحت ترین تفریحات پاییزی

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که در فصل پاییز دچار کسالت و خستگی و افسردگی می شوید، اما اگر تصمیم بگیرید که لباس های پاییزی مورد علاقه تان را پوشیده و از خانه بیرون بروید و در هوای ابری و نمناک پاییز با خنکی دلچسبش قدم بزنید حالتان نه تنها بهتر می گردد بلکه احساس انرژی بیشتر و سرزندگی نیز می کنید.

یکی از کلیشه ای ترین و البته زیباترین ویژگی های فصل پاییز قدم زدن روی برگ های خشک درختان است. قدم زدن روی برگ های زرد و نارنجی و خشک درختان که روی زمین ریخته است و گوش سپردن به صدای خرد شدن آن ها به طور عجیبی برای تمام افراد و با هر سنی لذت بخش است. بنابراین در فصل پاییز خود را از زیباترین، ساده ترین، مقرون به صرفهترین و البته دلچسب ترین تفریحی که می توانید داشته باشید دریغ نکنید. از خانه بیرون بروید و از ساده ترین و زیباترین ویژگی فصل و تفریحات پاییزی لذت ببرید.

از طبیعت و تفریحات پاییزی لذت ببرید

پاییز فصلی است که به راحتی می توان گفت هوای آن نه آنچنان گرم است که کلافه مان کند و نه آنچنان سرد است که ما را از انجام فعالیت های مورد علاقه مان بازدارد. یکی از برترین ایده ها برای تفریح و گشت و گذار و تفریحات پاییزی سفرهای یک روزه است.

شما می توانید یک پارک جنگلی، فضای سبز و یا یک مزرعه در نزدیکی شهر اقامتتان پیدا کنید و یک سفر یک روزه به این مکان ها را تجربه کنید. مطمئنا چیدن میوه های پاییزی مستقیم از دل طبیعت و در آینده استفاده از آن ها می تواند تجربه بسیار لذت بخشی باشد. بعلاوه طبیعت پاییز یکی از مناسب ترین لوکیشن ها برای عکاسی است. پس اگر به عکاسی علاقه دارید و دوست دارید در اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی عکس های نو و زیبا و مناسب فصل داشته باشید سفر یک روزه در پاییز را حتما به شما پیشنهاد میکنیم.

آشپزی به سبک پاییز از تفریحات خوشمزه پاییزی

آشپزی یکی از فعالیت هایی است که در میان خانم ها و آقایان هواداران خود را دارد. بسیاری از افراد به آشپزی نه به عنوان یک وظیفه، بلکه به عنوان یک تفریح یا هنر نگاه می نمایند و در هر فصلی با توجه به میوه ها و خوراکی های آن فصل غذاها و دسرهای مختلف درست می نمایند. فصل پاییز زمان میوه های متنوع و خوشمزه ای مانند بلوط، خرمالو، انار، دیگر مرکبات و انواع سبزیجات است. یکی از مفید ترین و در عین حال ساده ترین تفریحات پاییزی پخت غذاها و خوراکی ها و دسر های سالم مانند کبابی کردن بلوط، استفاده از رب انار، پخت مرباهای مختلف و مصرف انواع میوه ها و سبزیجات مختلف مخصوص پاییز است که نه تنها آن پاییز را برای شما خاطره انگیز می نماید بلکه برای سلامتی شما نیز بسیار مفید است.

سفر به شهرهای ساحلی داخلی و خارجی

خیلی از افراد فکر می نمایند که تنها فصل های مناسب برای سفر و مسافرت به شهرهای مختلف ایران و خارج از ایران تنها فصل های بهار و تابستان هستند.

اما بر خلاف این باور بسیاری از شهر های داخلی و خارجی ایران وجود دارند که پاییز برترین فصل برای سفر به آن ها به شمار می رود که در ادامه قصد داریم تا شما را با بعضی از آن ها آشنا کنیم:

  • مقاصد سفر داخلی:

جاده چالوس

جاده چالوس یکی از زیباترین و رویای ترین منظره ها و جاده ها در کل کشور است و همانقدر که در فصل تابستان سرسبز است در فصل پاییز نیز جشنواره ای از رنگ ها را به راه انداخته و شما در هر پیچ و خم آن شاهد رنگ های زرد و نارنجی و قهوه ای و سبز خواهید بود. کوه ها و ارتفاعات دو طرف جاده، سد کرج، رستوران های سنتی در دل طبیعت، آبشارهای زیبا و تماشایی و مغازه های سوغاتی فروشی می توانند در کنار آب و هوای زیبای پاییز سفری زیبا برای شما ایجاد نمایند از برترین تفریحات پاییزی باشد. اگر هم قصد اقامت یک یا چند شبه در این منطقه را داشته باشید به راحتی می توانید اقدام به اجاره اتاق و سوییت کنید.

دهکده مازیچال

با سفر به مازیچال به دنیایی بالاتر از ابرها سفر نموده اید. این دهکده زیبا و رویایی در کلاردشت واقع شده است و یکی از مجذوب کننده ترین و تماشای ترین منطقه های شهر کلاردشت محسوب می گردد. کلاردشت تا تهران 170 کیلومتر و تا چالوس 48 کیلومتر فاصله دارد. بنابراین اگر در تهران زندگی میکنید این سفر که یکی از تفریحات پاییزی است باید برای شما کوتاه و راحت و بدون اتلاف وقت باشد. این دهکده در پاییز پوشیده از گل های رنگارنگ و برگ های چند رنگ درختان است. اگر در پاییز به این منطقه سفر کردید حتما لباس گرم و دیگر تجهیزات ایمنی لازم را به همراه داشته باشید.

جزیره هنگام

جزیره هنگام که در دو کیلومتری جنوب شرقی قشم واقع شده است یکی از زیباترین و بکرترین مقاصد سفر و گردشگری به شمار میرود. برترین زمان برای سفر به این جزیره از آبان ماه تا خاتمه فصل زمستان است. اگر به این جزیره سفر کردید از امکانات تفریحی آن و نخل های زیبا و سر به فلک کشیده و بازار محلی این جزیره و سمبوسه های معروف آن نهایت استفاده را ببرید.

جالب است بدانید که از اواسط پاییز دلفین ها نیز مهمان این جزیره می شوند که خود از جاذبه های طبیعی این جزیره به شمار می فرایند. اگر قصد گذراندن شب در این جزیره را دارید هم می توانید خانه های محلی را اجاره کنید و هم می توانید در ساحل درخشان آن چادر بزنید. از نکات جالب و کاملا منحصر به فرد این جزیره این است که کانی های موجود در ساحل نور را منعکس نموده و ساحلی نقره ای و درخشان پدید می آورند. مطمئنا سفر به جزیره هنگام می تواند یکی از برترین گزینه ها در فهرست تفریحات پاییزی باشد.

برای خرید آنلاین مقرون به صرفه ترین تور قشم در وبلاگ وبکو اینجا کلیک کنید.

سفر به شهر جندق در استان اصفهان

اگر از زیبایی های کویر، مخصوصا در فصل پاییز خبر داشتید به هیچ عنوان سفر به کویر در فصل پاییز را از دست نمی دادید. در این قسمت قصد داریم تا شما را با کویر جندق آشنا کنیم. جندق از توابع شهرستان خور است که در 350 کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار گرفته است. جندق از شمال به کویر بزرگ، از غرب به کویر ریگ جن و سلسله کوه های جندق، از جنوب به بیابان های اطراف خور و از شرق به حاشیه جنوبی دشت کویر محدود می گردد.

آسمان این کویر همواره ستاره شناسان و علاقه مندان را به سمت خود جلب می نموده است. حیات وحش جندق شامل قوچ و میش، کل و بز، قمری، کبک، خرگوش، روباه معمولی و روباه شنی، عقاب، پلنگ، گرگ، یوزپلنگ، کبک و تیهو است و شما می توانید شترسواری را هم تجربه کنید. اگر علاقه مند به طبیعت گردی هستید سفر به شهر جندق می تواند یکی از برترین تفریحات پاییزی برای شما باشد.

برای خرید آنلاین بلیط هواپیما اصفهان در وبلاگ وبکو اینجا کلیک کنید.

شهر میبد در استان یزد

اگر زیاد به طبیعت و فضاهای بکر علاقه ندارید می توانید در فصل پاییز به شهرهای مرکزی و جنوبی ایران مانند شهر میبد یزد سفر کنید. یزد شهری است که در فصل پاییز می توانید هر 4 فصل ایران را در یک شبانه روز در این شهر تجربه کنید. صبح با هوای بهاری، ظهرهای تابستانی، غروب زیبای پاییزی و شب و نیمه شب های سرد و پاییزی. فصل پاییز در شهر یزد فصل برداشت میوه هایی مثل پسته، بادام و انار است و همین موضوع نیز گردشگران را به سمت خود جذب می نماید.

بعلاوه اگر از گرما فراری هستید اما می خواهید تا شهر تاریخی و زیبای یزد با بادگیرها و ساختمان های قدیمی آن را ببینید پیشنهاد می کنیم که در فصل پاییز به این شهر سفر کنید. مراکز گردشگری تاریخی مانند برج کبوتر، نارین قلعه و کاروانسراهای گوناگون و قدیمی همگی از تماشای های تاریخی این شهر هستند.

برای خرید آنلاین بلیط هواپیما یزد در وبلاگ وبکو اینجا کلیک کنید.

  • مقاصد سفر خارجی

سفر به کوش آداسی در پاییز

می توان گفت که از اواخر اسفند تا اواخر خرداد و از 26 شهریور تا 11 آذر یا به عبارتی فصل های بهار و پاییز برترین زمان های سفر به کوش آداسی هستند. شهر کوش آداسی از نظر آب و هوا در میان دیگر نقاط گردشگری دنیا نمره 62 از 100 را دارد و به این ترتیب می توان گفت که در این دوران آب و هوای بسیار خوب و مطبوعی خواهد داشت. احتمال بارش برف در این شهر در تمام طول سال کم است و به طور کلی اگر در پی مقصدی با آب و هوای مطبوع در فصل پاییز هستید شهر کوش آداسی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. مخصوصا در این مورد که در این فصول تراکم مسافران و گردشگران نیز کمتر خواهد بود و سفری راحت تر را تجربه خواهید کرد.

.برای خرید مقرون به صرفه ترین تور کوش آداسی در وبلاگ وبکو اینجا کلیک کنید

سفر به شهر بدروم

بدروم یکی از شهرهای مشهور و پرطرفدار در صنعت گردشگری ترکیه است و بندری است که در جنوب غربی این کشور واقع شده است. بدروم در اصل به وسیله یونانیان ساخته شده و دارای مراکز گردشگری و تفریحی و گردشگری زیاد است. این بندر حدود 90 هزار نفر جمعیت دارد که در فصل تابستان به دلیل گردشگری این رقم دو برابر نیز خواهد شد. اما برترین زمان سفر به بندر بدروم فصل و بهار و پاییز یعنی از اسفند تا خرداد و از مهر تا اواخر آذرماه است. در این دوران هم جمعیت دیگر گردشگر ها کمتر است و شما با شهری پر از گردشگر و شلوغ روبرو نمی شوید و هم از آب و هوای مطبوع این بندر لذت می برید. سفر به بندر بدروم در فصل پاییز می تواند یکی از برترین تفریحات پاییزی باشد.

.برای خرید مقرون به صرفه ترین تور بدروم در وبلاگ وبکو اینجا کلیک کنید

سفر به آنتالیا در پاییز تجربه ای متفاوت از تفریحات پاییزی

آنتالیا با داشتن مراکز گردشگری و تفریحی بسیار زیاد یکی از معروف ترین شهرهای ترکیه است . فصل پاییز یکی از برترین فصل ها برای سفر به شهر آنتالیا و گشت و گذار در آن و حتی استفاده از امکاناتی مثل پارک های آبی است. آب و هوای دلچسب و هوای خنک این شهر در فصل پاییز کاملا میتواند این سفر شما را به یکی از تفریحات پاییزی تبدیل کند. آنتالیا دارای تفریحات آبی سرپوشیده نیز هست و اگر احساس کردید که خنکی هوا ممکن است شما را اذیت کند می توانید به راحتی از این امکانات بهره ببرید.

.برای خرید مقرون به صرفه ترین تور آنتالیا در وبلاگ وبکو اینجا کلیک کنید

شب گردی در شب های بارانی

شب ها همواره حال و هوای مرموز و زیبای خود را داشته اند. حالا یک شب پاییزی با آب و هوای خنک و بارانی را نیز در ذهنتان تصور کنید. اگر دوستدار پاییز، شب و یا پیاده روی باشید مطمئنا نمی توانید در شب های بارانی پاییز در خانه بمانید. شب گردی و پیاده روی در شب های بارانی پاییز می تواند یکی از تفریحات پاییزی ساده بی نهایت مجذوب کننده و آرام بخش است.

خاطره نویسی از سفرها و تفریحات

اگر اهل سفر و گردش هستید پیشنهاد میکنیم که حتما خاطرات خود از سفر و نواحی تماشای که مشاهده کردید را بنویسید. مخصوصا اگر بیشتر از دیگر افراد سفر می کنید و یا از شهرها و کشورهای خاص تر تماشا می کنید حتما از سفرهای و تفریحات پاییزی خود خاطره نویسی کنید چون ممکن است روزی این خاطرات را فراموش کنید. اما اگر تجربیاتتان را همان روز به نوشته تبدیل تا چندین سال آینده با خواندن آن ها می توانید تجربیات و حس و حال سفر خود را کامل به یاد بیاورید.

روزهای پاییزی

عده ای عقیده دارند پاییز ممکن است دلگیر و کسل نماینده باشد، عده ای پاییز را پادشاه فصل ها می دانند.

عده ای هوای ابری و بارانی پاییز را دوست ندارند اما عده ای از اینکه گرمای طاقت فرسای تابستان کم کم به خاتمه رسیده و به روزهای دنج و خنک پاییز رسیده ایم خوشحالند. اما در هر صورت می توان گفت که اگر در هر کدام از این دو دسته باشید لزومی ندارد که از تفریحات پاییزی لذت نبرید. روزهای پاییزی می توانند برترین فرصت برای پیاده روی، گردش در شهر، کافه گردی و بسیاری فعالیت های دیگر باشند.

منبع: الی گشت

به "5 کاری که پاییز را برای شما به یاد ماندنی می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 کاری که پاییز را برای شما به یاد ماندنی می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید