اپل در iOS 15.1 دو قابلیت نو به دوربین آیفون 13 پرو اضافه می نماید

به گزارش وبلاگ وبکو، شرکت اپل که به تازگی از اضافه شدن دو قابلیت تازه به دوربین های آیفون 13 پرو خبر داده بود، امروز اعلام نموده که این دو قابلیت تازه یعنی پشتیبانی از فرمت ویدیویی ProRes و خاموش شدن حالت اتوماتیک ماکرو در سومین نسخه بتای iOS 15.1 در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. بدین ترتیب با این ویژگی های تازه کاربران اپل قادر خواهند بود تا با فرمت ProRes فیلم برداری و حالت اتوماتیک ماکرو دوربین را هم خاموش نمایند.

اپل در iOS 15.1 دو قابلیت نو به دوربین آیفون 13 پرو اضافه می نماید

در نسخه های فعلی iOS 15، آیفون 13 پرو به طور اتوماتیک هنگامی به یک سوژه نزدیک هستید آن را تشخیص می دهد و از لنز دوربین اصلی به لنز ماکرو تغییر می یابد. بسیاری از کاربران اپل متوجه این موضوع شده اند و اپل هم اعلام نموده که یک تنظیم برای خاموش کردن آن اضافه می نماید. با وجود اضافه کردن این قابلیت نو، گزارش های اخیر از وجود اشکال در خاموش شدن حالت اتوماتیک ماکرو خبر می دهند.

از آنجا که iOS 15.1 در مرحله بتا قرار گرفته است به کاربران پیشنهاد می گردد که فعلا این نسخه را دانلود ننمایند، زیرا معمولا نسخه های بتا شامل باگ هایی هستند که می توانند روی تجربه کاربری تأثیر منفی بگذارند و حتی به دیوایس های کاربران آسیب برسانند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، نسخه نو سیستم عامل گوشی هوشمند اپل باید برای تمام دستگاه های سازگار در ماه های آینده منتشر گردد.

دیگر ویژگی نو سومین نسخه بتای iOS 15.1، قابلیت فیلم برداری با فرمت ProRes خواهد بود. فرمت ProRes درواقع یک فرمت ویدیویی بسیار پیشرفته محسوب می گردد که می تواند مولفه های یک ویدئو را مثل کیفیت، جزئیات، رنگ و… به خوبی حفظ کند. بعلاوه این یک فرمت پرکاربرد است که برای ویرایش نرم افزارهایی مانند فاینال کات، ادوبی پریمیر و… به کار می رود. فرمت ProRes جزئیات بیشتری را (بخصوص اطلاعات مربوط به رنگ) در یک فایل ویدیویی ثبت می نماید. این قابلیت، دست کاربران حرفه ای را برای ویرایش بهتر ویدیو های خود باز نگه می دارد.

کاربران در آیفون 13 پرو و پرو مکس با این قابلیت نو قادر خواهند بود تا ویدیو های 4K را با فرمت ProRes و حداکثر 30 فریم بر ثانیه ضبط نمایند. این در حالی است که در رزولوشن 1080 رفرش ریت ویدیو به 60 فریم بر ثانیه افزایش می یابد. البته از آنجا که حجم ویدیوها با استفاده از این فرمت به شدت افزایش می یابد، آیفون 13 پرو با حافظه 128 گیگابایتی فعلا قادر است تا با رزولوشن 1080 و 30 فریم بر ثانیه فیلم برداری کند.

در حالی که قابلیت ضبط فیلم با فرمت ProRes، یکی از امکانات مجذوب کننده سری پرو آیفون 13 محسوب خواهد شد اما برای کاربرانی که از آیفون خود به طور روزانه برای فیلم برداری استفاده می نمایند، قطعا قابلیت کاربردی و مناسبی نخواهد بود. توجه داشته باشید که یک دقیقه فیلم با فرمت ProRes و کیفیت 1080p حجمی معادل 1.3 گیگابایت دارد. این در حالی است که برای نسخه 4K آن، حجم فایل نهایی به 5 گیگابایت می رسد. سومین نسخه بتای iOS 15.1، بعلاوه شامل اضافه شدن کارت واکسیناسیون کوید 19 به اپلیکیشن کیف پول اپل هم است. بنابراین ما در این نسخه شاهد تغییرات بسیار جالبی در آیفون های 13 خواهیم بود.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل در iOS 15.1 دو قابلیت نو به دوربین آیفون 13 پرو اضافه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل در iOS 15.1 دو قابلیت نو به دوربین آیفون 13 پرو اضافه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید