ارجاع 207 واحد متخلف عرضه موادخام دامی همدان به مراجع قضایی

به گزارش وبلاگ وبکو، امیرحسین مکاری پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران از ارجاع 207 واحد متخلف عرضه موادخام دامی استان همدان به مراجع قضایی در چهارماهه نخست سال جاری اطلاع داد.

ارجاع 207 واحد متخلف عرضه موادخام دامی همدان به مراجع قضایی

وی به انجام بیش از 42 هزار مورد بازرسی از واحدهای توزیع، نگهداری، بسته بندی و عرضه فرآورده های خام دامی در استان طی چهار ماهه نخست سال جاری اشاره نمود و اضافه نمود: در پی این بازرسی ها، 129 هزار و 78 کیلوگرم موادخام دامی غیرقابل مصرف شناسایی و ضبط و معدوم گردیده است.

وی با بیان اینکه در چهار ماهه نخست سال جاری 2 هزار و 623 تن از لاشه های گوشت گاو، گوساله و گوسفند در کشتارگاه های استان مورد بازدید بهداشتی نهاده شده است، اضافه نمود: 28 تن از لاشه های بازدید گردیده غیرقابل مصرف بودند که ضبط و معدوم شدند.

وی درباره بازرسی از کشتارگاه های صنعتی طیور عنوان نمود: طی چهارماهه ابتدای سال 9 هزار و 418 تن طیور مورد بازرسی بازرسان اداره کل دامپزشکی نهاده شد که از این تعداد، 36 هزار و 969 قطعه معادل 55 تن غیرقابل مصرف شناسایی، ضبط و معدوم شد.

معاون سلامت دامپزشکی استان همدان از واکسیناسیون هفت هزار و 111 قلاده سگ های گله و صاحب دار اطلاع داد و در زمینه واکسیناسیون و پیشگیری از بروز بیماری های واگیر دامی گفت: در این زمینه بیش از دو میلیون و 563 هزار نوبت سر دام علیه بیماری های واگیر دامی و بیماری های مشترک همچون بیماری شاربن، تیلریوز، تب برفکی، آبله، آنتروتوکسمی، قانقرایا، آگالاکسی و بروسلوز(تب مالت) واکسینه گردیده اند.

وی عنوان نمود: به منظور پیشگیری از بروز بیماری های سل و بروسلوز نیز در گاو و گوسفند 6 هزار و 100 رأس خونگیری انجام گردیده، همچنین در راستای مبارزه با سل گاوی 12 هزار و 789 رأس دام تحت تست توبرکولین نهاده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره تعطیلی کشتارگاه های سنتی گفت: سیاست سازمان دامپزشکی کشور تعطیلی کشتارگاه های سنتی است که این اداره کل در راستای ارتقاء سطح بهداشت و سلامت جامعه نهایت سعی و کوشش خود را انجام داده ولی متأسفانه در حال حاضر و در برخی روستاها کشتار به شیوه سنتی انجام می گیرد که باید کشتار دام صرفاً در کشتارگاههای مجاز و تحت نظر ناظر بهداشتی دامپزشکی انجام گردد.

وی به شهروندان اطمینان داد در رستوران ها گوشت سالم و بهداشتی طبخ می گردد و عنوان نمود: در تمامی رستوران ها و سالن های طبخ غذا، ناظرین و مسئولین فنی و بهداشتی دامپزشکی وجود دارد تا با نظارت مستقیم بر مواد خام دامی، ضریب نفوذ بهداشت در این اماکن بالا رود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ارجاع 207 واحد متخلف عرضه موادخام دامی همدان به مراجع قضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارجاع 207 واحد متخلف عرضه موادخام دامی همدان به مراجع قضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید