میامی مشهد، روستایی با امامزاده، کاروانسرا و آب گرم

به گزارش وبلاگ وبکو، ایران پر است از شهرها و روستاهای ریز و درشت که گوشه ای از تاریخ را ضبط نموده اند اما بنا به دلایلی، بین گردشگران خیلی شناخته نشده اند. یکی از این روستاهای زیبا، میامی مشهد است که کلی جاذبه تاریخی و طبیعی دارد.

میامی مشهد، روستایی با امامزاده، کاروانسرا و آب گرم

اصلا یک سوال: شما میامی مشهد را قبلا می شناختید؟ اگر نمی شناسید، این مطلب از مجله گردشگری وبلاگ وبکو را تا سرانجام مطالعه کنید.

آیا میامی مشهد زیارتگاه دارد؟

بله، آرامگاه امامزاده یحیی، یکی از نوادگان امام سجاد (ع)، در این روستان واقع شده است.

آدرس روستای میامی مشهد کجاست؟

خراسان رضوی، 50 کیلومتری شهر مشهد، جاده مشهد سرخس، بعد از پلیس راه به سمت میامی

جاهای دیدنی میامی مشهد کدامند؟

کاروانسرای عباس آباد، کاروانسرای میامی، امامزاده یحیی و آب گرم

آشنایی با میامی

این منطقه یکی از روستاهای خراسان رضوی است که جزئی از دهستان میامی مشهد محسوب می شود. روستای میامی حدود 3000 نفر جمعیت داشته و چند جاذبه تاریخی-گردشگری در آن واقع شده است. یکی از مهمترین مکان هایی که در این روستا وجود دارد، مرقد امامزاده یحیی است. این شخص از نوادگان امام زین العابدین (ع) بوده که سال 107 هجری قمری در این مکان به شهادت رسیده و از همان زمان تا به امروز باعث اهمیت میامی شده.

جاهای دیدنی میامی مشهد

همانطور که گفته شد، این منطقه در دهستان میامی واقع شده است و تقریبا فاصله زیادی از مشهد دارد. در میامی جاذبه های تاریخی، مذهبی و گردشگری زیادی وجود دارد که بعضی از مسافران هنگام سفر به مشهد، از آن ها بازدید می نمایند.

از جمله این مکان ها می توان به کاروانسرا عباس آباد، آب گرم، امامزاده یحیی و کاروانسرای میامی اشاره نمود. اگر می خواهید با این مکان ها آشنا شوید در ادامه این بخش با ما همراه باشید.

کاروانسرای میامی مشهد

اگر به بناهای تاریخی علاقه مند هستید، حتما سری به این روستا بزنید، زیرا یکی از زیباترین کاروانسراهای باستانی خراسان رضوی در آن واقع شده است. باستان شناسان، طبق شواهد بدست آمده، زمان ساخت این بنا را مربوط به دوران صفویه تخمین زده اند.

این کاروانسرا 5250 متر مربع مساحت دارد. زمانی که به این مکان قدم می گذارید با ساختمانی چهار ایوانی و V شکل روبرو خواهید شد. درحال حاضر کاروانسرای میامی در فهرست آثار ملی ثبت شده و بازدید از آن برای عموم آزاد است.

کاروانسرای عباس آباد

این کاروانسرا یکی دیگر از جاذبه های گردشگری میامی مشهد است که سالانه گردشگران زیادی را به خود می بیند. کاروانسرای عباس آباد در فاصله 75 کیلومتری از روستای میامی واقع شده و برای بازدید از آن باید به روستای عباس آباد بروید. این مکان، مانند کاروانسرای میامی، در زمان صفویه ساخته شده است.

کاروانسرای عباس آباد نقشه ای مستطیل شکل داشته و در زمینی به مساحت 8500 متر مربع بنا شده. برای ورود به این کاروانسرا دو درب در شرق و غرب وجود دارد. در دوران حکومت قاجاریه، کاروانسرای عباس آباد به طورکامل بازسازی شد و از آن دوران تا حالا به همان شکل مانده.

آب گرم میامی مشهد، عامل تسکین بسیاری از دردها

این مکان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری میامی مشهد است. این استخر دارای خواص درمانی متعدد بوده و پزشکان برای بهبود بسیاری از بیماری ها، آب تنی در آن را پیشنهاد می دهند.

وجود این مکان باعث شده، افراد زیادی در فصل های مختلف سال به این بخش از کشور سفر نمایند. بعضی از آژانس های مسافرتی مشهد، تورهای یک روزه سفر به میامی را ارائه می دهند که یکی از اصلی ترین برنامه های آن رفتن به آب گرم این روستا است.

مرقد امامزاده یحیی، مهمترین جاذبه گردشگری میامی

مهمترین قسمت روستای میامی مشهد امامزاده یحیی است. بسیاری از زائران امام رضا (ع) به معجزه این امامزاده اعتقاد دارند و رفتن به آن را در برنامه خود قرار می دهند. طبق شجره نامه می توان فهمید که امامزاده یحیی میامی یکی از نوادگان امام سجاد (ع) است.

قدمت ساختمان این مکان به دوران دهم هجری بازمی شود که از آن دوران تا به امروز بازسازی های زیادی روی ساختمان آن اجرا شده. در زمین 55 هکتاری این امامزاده زائرسرا، اتاق هایی برای اسکان موقت مسافران، محلی برای آشپزی و… وجود دارد.

اقامت در میامی مشهد

به علت این که کمتر کسی در این روستا به اقامت فکر می نماید، هتل یا اقامتگاه در روستای میامی ساخته نشده است. اگر می خواهید یک شب در این منطقه بمانید، می توانید واحدهای اطراف امامزاده یحیی را انتخاب کنید.

این واحدها امکانات خاصی ندارند و فقط برای اقامت یک شب مناسب هستند. با اجاره این اتاق ها به بهبود شرایط امامزاده نیز یاری خواهد شد، زیرا هزینه های دریافتی آن صرف توسعه مرقد و صحن امامزاده یحیی می شود.

چطور به میامی مشهد برویم؟

میامی حدود 50 کیلومتر با مشهد فاصله دارد و با استفاده از خودرو شخصی می توانید در کمترین زمان خود را به آن برسانید. باید به جاده مشهد سرخس شده و از میان گندم زارهای باصفا عبور نموده و به این روستا برسید.

فاصله میامی با مشهد

این روستا فاصله ای 50 کیلومتری با مشهد داشته و برای رسیدن به آن با خودروشخصی باید حدود 1 ساعت رانندگی کنید. ما پیشنهاد می کنیم با سفر به مشهد، حتما سری به این دهستان بزنید. شاید بگویید میامی منطقه ای دورافتاده است و ارزش بازدید ندارد، اما با رسیدن به آن نظرتان به طورکامل تغییر خواهد نمود.

آدرس میامی

خراسان رضوی، 50 کیلومتری شهر مشهد، جاده مشهد سرخس، بعد از پلیس راه به سمت میامی

لوکیشن میامی مشهد روی گوگل مپ

جاذبه های اطراف میامی مشهد

  • کاروانسرای عباس آباد (روستای عباس آباد، فاصله از میامی: 75 کیلومتر)
  • پارک کوه سنگی (مشهد، فاصله از میامی: 60 کیلومتر)
  • پارک وکیل آباد (مشهد، فاصله از میامی: 80 کیلومتر)
  • کلات نادری (مشهد، فاصله از میامی: 55 کیلومتر)
  • بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) (مشهد، فاصله از میامی: 50 کیلومتر)
  • آرامگاه شیخ بهایی (مشهد، فاصله از میامی: 50 کیلومتر)
  • بازار رضا (مشهد، فاصله از میامی: 50 کیلومتر)

دهستان میامی به یاری شما احتیاج دارد!

در این مطلب اطلاعاتی نسبتا کامل از این منطقه بیان کردیم، اما زیبایی های میامی بیشتر از این حرف هاست. اگر از این روستا بازدید نموده اید و اطلاعات یا تصاویری از آن دارید، راضی می شویم که به نشانی ایمیل مجله گردشگری وبلاگ وبکو یا در بخش کامنت ها ارسال کنید تا دیگران هم از این روستا، اطلاعات کافی داشته باشند.

شاید افراد زیادی از وجود روستای میامی و زیبایی ها آن با خبر نباشند، شما با این کار می توانید یاری زیادی به صنعت گردشگری و اقتصاد این روستا داشته باشید.

منبع: علی بابا

به "میامی مشهد، روستایی با امامزاده، کاروانسرا و آب گرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میامی مشهد، روستایی با امامزاده، کاروانسرا و آب گرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید