ابراهیم صادقی: باید تصمیمی گرفته گردد که به ضرر یا سود تیمی نباشد

به گزارش وبلاگ وبکو، سمیرا شیرمردی، ابراهیم صادقی در اولین فصل سرمربیگری اش چالش های زیادی را تجربه کرد که تا به حال سابقه نداشته برای هیچ سرمربی اتفاق بیفتد. سرمربی سایپا با وجود همه سختی ها خیلی امیدوار است و انتظار روزهای بهتر را می کشد.

ابراهیم صادقی: باید تصمیمی گرفته گردد که به ضرر یا سود تیمی نباشد

-

اوضاع سایپا این روزها چطور است؟

ما تا 25 اسفند تمرین کردیم و بعد گفتند به دلیل شرایطی که وجود دارد نمی توانیم تمرین کنیم و اجازه نداشتیم. بعد قرار بود از 5 فروردین تمرینات را ادامه دهیم اما باز هم اجازه این کار را پیدا نکردیم و الان به صورت آنلاین و در خانه هر 3، 4 بازیکن با یک مربی، تمرینات را دنبال می کنیم تا 30، 40 درصد آماده بمانیم. البته تمرینات انفرادی نمی تواند جایگزین کار گروهی و کار با توپ گردد اما در این شرایط چاره ای نیست و باید آرزوی سلامتی کرد برای همه مردم و اینکه امیدواریم زودتر شرایط به روال عادی برگردد. در این مدت خیلی از کسب و کارها آسیب دیدند و شرایط برای شان سخت تر هم شده. پس باید کنار مردم باشیم و یاری کنیم که اول بیماری رفع گردد و بعد هم با یک برنامه ریزی دقیق و خوب کاری کنیم که مردم شاد شوند.

خودتان فکر می کنید با این شرایط تکلیف لیگ چه می گردد؟

اینطور که شواهد نشان می دهد اراده سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال این است که مسابقات ادامه پیدا کند اما شرایط سخت شده و معلوم نیست تکلیف چه می گردد. با توجه به اینکه اوایل اردیبهشت هم قرار نیست تمرین کنیم اگر در نظر بگیریم مثلاً 15 اردیبهشت تصمیم به ادامه کار گرفته گردد تا آن موقع حدوداً 50 روز تعطیلی می گردد. البته برخی تیم ها هم خیلی زودتر تعطیل کردند که فکر می کنم برای آنها 60، 65 روز تعطیلی می گردد. با این شرایط که حتی نمی گردد بیرون از خانه رفت، حداقل 4 تا 6 هفته زمان برای تمرین ضروری است که کسی آسیب نبیند و بتوانیم مسابقات را ادامه دهیم. امیدوارم تصمیمات خوبی گرفته گردد. ضمن اینکه جام باشگاه های آسیا و مقدماتی جام جهانی را داریم که خیلی مهم هستند.

ظاهراً AFC اعلام نموده مقدماتی جام جهانی مهر و آبان برگزار خواهد شد. آیا می توان در آن موقع، لیگ را هم برگزار کرد؟

خب با این شرایط استثنایی که وجود دارد همه چیز سخت است. اگر لیگ های اروپایی اصرار دارند که بازی ها برگزار گردد در آن منطق وجود دارد چون آنجا باشگاه ها مهم تر از تیم ملی است و درآمدزایی در باشگاه ها صورت می گیرد. در کشور ما فوتبال باشگاهی پولساز نیست و تنها دستاورد باشگاهی این است که تیم ملی قوی داشته باشیم که بتواند در جام جهانی حضور پیدا کند و باعث شادی مردم گردد. با توجه به اینکه سرمربی تیم ملی به تازگی انتخاب شده فکر می کنم حداقل 3، 4 هفته تمرین لازم دارد که نسبت به بازیکنان شناخت پیدا کند و البته بازیکنان با تفکر سرمربی جدید هماهنگ شوند. پس برنامه ریزی خوب و دقیق می خواهد اما باز هم تأکید می کنم قبل از هر چیزی سلامتی مهم است و اینکه بیماری کاملاً رفع گردد. در هر جلسه تمرین حداقل 50 نفر درگیر هستند که دوست ندارم به خاطر تمرینات ما یک بازیکن درگیر بیماری گردد. جان آدم ها مهم است و مسئولان فدراسیون هم باید این مسأله را در نظر بگیرند.

اگر مثلاً فدراسیون فوتبال از همه سرمربیان لیگ رجحان در خصوص ادامه یا انتها مسابقات نظر بخواهد شما چه نظری دارید؟ موافق ادامه مسابقات هستید یا اینکه همین جا کار تمام گردد؟

من خودم برنامه ریزی ام اینطور بود که از اول اردیبهشت آغاز کنیم و 3، 4 هفته بعد یعنی اوایل خرداد مسابقات آغاز گردد. اینطور با یک لیگ فشرده و هر 5 روز یک بار بازی کردن، 45 روز بعد مسابقات تمام می گردد اما فاصله بین 2 لیگ خیلی کوتاه می گردد که هنوز معلوم نیست لیگ بیستم چه می گردد. برخی استان ها شرایط بهتری دارند و شاید مثلاً جنوبی ها به تیم ها اجازه تمرین بدهند. اینطور اگر 5 تیم آغاز نمایند و ما نتوانیم، شرایط عادلانه نیست و کار سخت می گردد. باید تمرینات با هم آغاز گردد و شرایط برای همه یکسان باشد. به هر حال الان تیم های بالای جدولی شرایط متفاوتی با پایین جدولی ها دارند و هر کسی سعی می نماید منافع خودش را در نظر بگیرد. در حالی که سلامتی خیلی مهم تر از مسائل دیگر است. پس قبل از هر چیزی باید بیماری رفع گردد و بعد نسبت به شرایط که کی می توانیم آغاز کنیم و لیگ بعدی چه می گردد و حتی جام باشگاه های آسیا تصمیم گرفته گردد. الان نمی توانیم بگویم چه اتفاقی می افتد و اینکه نظرم را در خصوص تکلیف لیگ بگویم چون من که تیمم پایین جدول است منافع شخصی ام را در نظر می گیرم و بقیه هم همینطور. پس ما نباید نظر بدهیم و باید کاری کنیم که مردم از فوتبال لذت ببرند. امیدوارم تصمیمی گرفته گردد که به نفع همه باشد. فدراسیون، AFC و فیفا نظر بدهند. در تمام جهان باشگاه ها خیلی ضرر اقتصادی می نمایند اما اینجا هیچ باشگاهی ضرر ننموده. انگلیس، فرانسه، آلمان و اسپانیا به ازای هر بازی چند میلیون دلار درآمد دارند اما اینجا نه.

-

اینجا به نظر می رسد بیشتر باشگاه ها دوست دارند مسابقات را تمام شده اعلام نمایند که پول کمتری به بازیکنان بدهند.

این هم هست. باز هم تأکید می کنم اول باید بیماری رفع گردد و بعد تمرینات را آغاز کنیم و بر اساس شرایط تصمیم بگیرند. تصمیم سختی است که ممکن است تعدادی از تیم ها سود نمایند و تعدادی ضرر.

سال 98 کلاً چطور بود؟

واقعاً سال خوبی نبود. از همان آغازش که با سیل بود و شمال کشور درگیر شدند. در فوتبال هم فینال جام حذفی با آن اتفاقات همراه شد و بعد هم لیگ با 45 روز تأخیر استارت خورد. تأخیر برای گیت ها، بلیت الکترونیکی و دوربین بود اما هیچ کدام هم انجام نشد. این وسط تیم ما خیلی ضرر کرد. ما بازیکنان جوان زیادی وارد تیم کردیم و دلخوش بودیم که با برنامه کار را پیش بردیم اما تأخیر همه چیز را خراب کرد. 3، 4 هفته خوب بودیم اما بعد اوضاع بد شد. تیم ملی هم نتایج خوبی نگرفت. مربیان پرسپولیس و استقلال هم رفتند. تیم امید باز هم ناکام ماند و در آخر هم درگیر ویروس کرونا شدیم و لیگ نیمه تمام ماند. من در اولین سال سرمربیگری ام با چالش های زیادی روبرو شدم که به تیم ما لطمه زیادی زد. اتفاق خوب فقط این بود که تیم جوان ما عملکرد خوبی داشت. البته نتایج خوب نبود اما خوب بازی کردیم که امیدوارم روز به روز بهتر گردد.

برای سال 99 چه آرزویی دارید؟

سال جاری همه متوجه شدیم سلامتی چه چیز مهمی است و اینکه راحت به خیابان برویم و کارهای مان را انجام دهیم. این همه سال اینها را داشتیم و قدر ندانستیم که امیدوارم باز هم سلامتی و شرایط عادی به جهان برگردد.

منبع: ایران ورزشی

به "ابراهیم صادقی: باید تصمیمی گرفته گردد که به ضرر یا سود تیمی نباشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراهیم صادقی: باید تصمیمی گرفته گردد که به ضرر یا سود تیمی نباشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید