گنجینه های مرموز و شگفت انگیزی که هنوز کشف نشده اند

به گزارش وبلاگ وبکو، گنجینه های پنهانی کشف نشده

برای اکثر مردم وقتی صحبت از جستجو برای گنجینه های پنهانی کشف نشده و یا گم شده می گردد آنچه در ذهن آن ها تداعی می گردد دستگاه طلایاب است. با این حال تمامی گنجینه های جهان شامل طلا نبوده و گنجینه های پنهانی کشف نشده بسیاری در سراسر جهان وجود داشته که کارشناسان در انتظار یافتن آن ها می باشند. از الماس های انباشته شده در دریاها گرفته تا طلاهای گم شده، همگی آن ها از دید میلیون ها نفر پنهان باقی مانده اند. با خبرنگاران همراه شوید تا این گنجینه های پنهانی را بشناسیم. گنج ها فقط متعلق به دزدان دریایی نبوده و ممکن است شما نیز یکی از آن ها را کشف نمایید.

گنجینه های مرموز و شگفت انگیزی که هنوز کشف نشده اند

منورا 2 هزار ساله | menorah

گنجینه های پنهانی کشف نشده اغلب دارای اهمیت تاریخی بسکمک می باشند. تقریبا در حدود 1950 سال پیش و در سال 70 میلادی، رومیان عبادتگاه اورشلیم را استخراج کرده و با گنجینه های گران بهای منورا فرار کردند. پروفسور رابرت گارلند، استاد دانشگاه کالگیت گفته است که ما می دانیم آن ها این گنج را به روم آورده اند. زیرا در کتیبه طاق تیتوس در فروم در مورد آن شرح داده شده است. برخی از افراد ادعا می کنند که این گنجینه درون عبادتگاه صلح در روم قرار گرفته بوده است که در سال 191 میلادی و پس از آتش زدن آن سرنوشت منورا نامشخص است.

مهر امپراتوری چین | The Imperial Seal of China

مهر امپراتوری که به عنوان مهر هیرلوم (Heirloom) نیز در منطقه قلمرو سلطنتی شناخته می شود، نوعی نشان بوده است که در سال 221 پیش از میلاد و زمانی که امپراتوری چین به تازگی رشد یافته بود ساخته شد. این مهر از هر سلسله به دیگری منتقل شده و اما پس از قرن دهم هیچ نشانه و اطلاعی از آن وجود ندارد. نظریه های متعددی در مورد سرنوشت آن وجود داشته و اخیرا نیز چندین مهر کشف شده که ادعا می شود آن ها همان مهر امپراتوری یا گنجینه های کشف نشده هستند اما هیچ کدام از آن ها تاکنون تایید نشده اند.

جواهرات ملکه انگلستان | The Crown Jewels of England

در سال 1216 پادشاه جان، آن چنان از انگلستان ناامید شده بود که او را به پادشاه جان بد می شناختند. پس از امضای فاجعه بار مگنا کارتا (Magna Carta)، او در حالی که برخی از جواهرات انگلستان را حمل می کرد از دشمنان فرار نمود. پادشاه جان در طول جهت به بیماری اسهال خونی دچار شد و در زمانی که به کمک همراهان خود به دنبال کمک های پزشکی بودند چمدانی که حاوی جواهرات بود را گم کردند. ممکن است صندوق جواهرات در آب های گل آلود فرو رفته باشد. اگرچه که در مورد اینکه جواهرات با پادشاه بوده یا خیر نیز جای بحث وجود دارد.

عصای سلطنتی داگوبرت | The Scepter of Dagobert

عصای سلطنتی داگوبرت بخشی از جواهرات پادشاهی فرانسه بوده است. این عصا به قرن هفتم میلادی بازگشته که برای پادشاه داگوبرت و در زمان تاج گذاری او از طلای بوپر ساخته شده بود. این گنجینه با عظمت تا سال 1795 در قصر سلطنتی سنت دنیس (St Denis) نگهداری می شده است. پس از آن عصای طلا ناپدید شده و هرگز دوباره دیده نشده است. اعتقاد بر این است که این عصا به سرقت رفته و جزء گنجینه های پنهانی کشف نشده باقی مانده است.

الماس فلورنتین | The Florentine Diamond

الماس زرد بزرگ از خانواده مدیسی (Medici) در اصل از هند آمده و گفته می شده است که وزن آن 137.27 قیراط بوده است. در اواخر قرن هفدهم میلادی و زمانی که آخرین مدیسی درگذشت، الماس فلورنتین به خانواده امپراتوری اتریش منتقل شد. در آن زمان ارزش این گنیجه به اندازه 750 هزار دلار بود. پس از اینکه امپراتوری اتریش در طول جنگ جهانی اول سقوط کرد، خانواده سلطنتی الماس را با خود به سوییس در تبعید بردند. پس از آن اطلاعی از محل نگهداری این گنجینه های پنهانی کشف نشده در دسترس نیست. گفته می شود که احتمالا شخصی که به خانواده سلطنتی نزدیک بوده آن را به سرقت برده است. نظریه ای دیگر وجود داشته که می گوید این الماس به قطعات کوچکتر تقسیم شده بنابراین هرگز دوباره دیده نشده است.

گنجینه سن میگل | The Treasure of San Miguel

سن میگل یک کشتی اسپانیایی بود که مقدار زیادی از فلزات گران بها و سنگ های قیمتی را همراه خود داشت. پادشاه اسپانیا امید داشت تا بتواند با فروش آن ها سلسله جنگ های رو به رشد خود را تامین مالی نماید. در سال 1715 این کشتی در یک طوفان در نزدیکی کوبا گرفتار شده و در نهایت غرق شد. برخی بر این باور هستند که این یکی از غنی ترین گنجینه های پنهان کشف نشده می باشد که این گونه از دست رفته است.

کد توماس بیلز | Thomas Beales code

در سال 1816 توماس بیل و تعداد کمی از همراهان او در حالی که مشغول کند و کاو در کوه های راکی بودند به مقدار بسیار زیادی از طلا و نقره دست یافتند. همراهان برای اینکه مطمئن شوند که این گنجینه می تواند برای خانواده های آن ها ایمن باشد آن را مخفی کردند. در همین هنگام بیل در یک کاغذ کدهایی را نوشت که دقیقا محل مخفی کردن طلاها را نشان می داد. او سپس این نامه را درون یک جعبه قرار داده و برای حفاظت، آن را به یک مهمانخانه دار در ویرجینیا ارسال نمود. بیلی هرگز برای دریافت نامه باز نگشت. مهمانخانه دار سال های بعد جعبه را باز کرده اما هیچکس قادر نبود تا نامه را را رمزگشایی کند.

معدن طلای گم شده | The lost gold mine

در دهه 1840 کشف کنندگان طلا، معدنی را در کوه های مرموز آریزونا برپا کردند. این معدن بسیار سودآور بود تا زمانی که گروهی از آپاچیان کسانی را که این معدن را ایجاد کرده بودند کشتند. تا سال 1870 موقعیت مکانی این معدن به همراه کارگرانش مفقود شد تا زمانی که یک مهاجر آلمانی به نام جاکوب والتز تصمیم گرفت تا آن را دوباره کشف نماید. والتز زمانی که در بستر مرگ قرار گرفته بود محل معدن را برای جولیا توماس که همسایه او بوده و از او مراقبت می کرد توصیف نمود. اما جولیا هرگز نتوانست محل معدن را پیدا نماید تا بخشی از گنجینه های پنهانی کشف نشده باقی بماند.

تخم مرغ های فبرگ | The Fabergé Eggs

از سال 1885 شاهزاده های روسیه به زنان خود در طول زندگیشان تخم مرغ هایی را هدیه می دادند که با سنگ ها و فلزات گران بها و همچنین جواهرات فبرگ تزیین شده بود. بر اساس تاریخ هر کدام از این گنجینه های گران بها درون یک گنج دیگری قرار داشتند. مانند یک تاج که درون آن یک مرغ طلایی قرار داشت و همچنین درون آن نیز یک تخم مرغ طلایی وجود داشت. در مجموع 50 مورد از این گنجینه های گرانبها ساخته شده و تمام آن ها توسط دولت جدید روسیه پس از انقلاب آن در سال 1917 مصادره شد. در حالی که مورخان گزارشی از هر کدام از تخم مرغ ها را ارائه می کنند تعداد هفت عدد از آن ها مفقود شده اند. همچنان امید وجود دارد که این گنجینه های پنهانی کشف نشده بازگردند. در ال 2012 یکی از این جواهرات در قفسه خانه یک فروشنده آهن قراضه آمریکایی کشف شد.

در این مطلب تنها توانستیم چند مورد از گنجینه ها و جواهراتی را مفقود شده اند تشریح نماییم. امیدواریم تا این جواهرات روزی کشف گردند نه از جهت ارزش مادی آن ها بلکه از لحاظ ارزش تاریخی، زیبایی شناسی و نشانی از فرهنگ کشور سازنده که همراه با خود دارند.

منبع: www.rd.com

منبع: الی گشت

به "گنجینه های مرموز و شگفت انگیزی که هنوز کشف نشده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گنجینه های مرموز و شگفت انگیزی که هنوز کشف نشده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید