آیین گرامیداشت روز ملی سینما برگزار گردید، تجلیل از فعالان هنرهفتم

به گزارش وبلاگ وبکو، شامگاه چهارشنبه به مناسبت 21 شهریور روز ملی سینما، نگارخانه سی راه اقدام به برپایی نمایشگاهی از عکس های سینماگردی کرد که توسط علاقه مندان سینما تهیه گردیده است.

آیین گرامیداشت روز ملی سینما برگزار گردید، تجلیل از فعالان هنرهفتم

در این مراسم که اهالی سینما و پیشکسوتان هنر هفتم، معاون هنری سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، معاون فرهنگی حوزه هنری و اعضای شورای شهر شیراز حضور داشتند فرزاد گواهی، مسئول نگارخانه سی راه با گرامیداشت روز ملی سینما بیان کرد: هدف گالری سی راه این است که با مستندنگاری به وسیله عکاسان، هویت و اصالت سینما را حفظ کند.

وی با اشاره به برپایی تور سینماگردی که با حضور هنرمندان عکاس در سینماهای قدیمی شیراز همراه بود، اضافه نمود: با حضور در سالن های سینمای بلوار زند در این گروه از هنرمندان هیجانی ایجاد شد که وصف ناشدنی بود.

گواهی با تاکید بر اینکه سالن های قدیمی شیراز چون پیر گردیده اند نباید کنار گذاشته شوند، اضافه نمود: این سالنها را باید تیمار کرد به همین دلیل گالری سی راه با این هدف تور یادگردیده را و در پی آن نمایشگاه عکس کنونی را برگزار کرد.

در ادامه مهدی رنجبر، معاون هنری سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: جهان عکاسانه و سینمایی گردیده است؛ در قدیم دیالوگ ها و گفتارها ما را به تفکر وا می داشتند، اما الان شات های دوربین عکاسی و سکانس های سینما ما را وادار به این کار می نمایند.

وی در ادامه اضافه نمود: ما چند سالی پُز زیرساخت می دهیم ولی غافلیم که نیمی از شهر شاهد خاموشی سینما است.

رنجبر توضیح داد: در امسال شاهد برپایی جشنواره سینما حقیقت و بخش بین الملل فجر خواهیم بود، اما از بافت قدیم و تاریخی غفلت کردیم.

معاون سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در انتها بیان کرد: شیراز را لوکیشن ساخت فیلم سینمایی ملی و ایران کنیم تا سینماگران جهان آنرا بشناسند. زیرا، ما علاقه مندترین و باشعورترین مخاطبان سینما را در شیراز و بیشترین ضریب اشغال جایگاه را در شیراز داریم.

وحید فرجی، معاون فرهنگی حوزه هنری فارس هم نوید داد که موافقت احداث پردیس سینمایی سعدی صادر گردیده است و به زودی مراحل ساخت آن شروع می گردد.

وی ظرفیت ساخت سینما را در استان فارس مناسب دانست و اضافه نمود: مقدمات این افزایش ظرفیت در فارس آماده است که امیدواریم عملی گردد.

سولماز دهقانی، رئیس کمیسیون گردشگری و زیارتی شورای شهر شیراز هم با توجه به کلنگ زنی پروژه آمفی تئاتر، مجتمع فرهنگی و پردیس سینمایی جوان در میدان کوزه گری و قلعه شاهزاده بیگم شیراز، بیان کرد: انتظار می رود سال آینده شاهد پیشرفت فیزیکی این مجموعه باشیم و به بهره برداری برسد.

وی در عین حال توضیح داد: بسیاری از مناطق شیراز به دلیل نبود فضاهای فرهنگی تشنه فعالیت های این چنینی است.

سپس عباس بیاتی، نویسنده، روزنامه نگار و پیشکسوت سینمای شیراز به بیان نقطه نظراتی پرداخت و گفت: چندسالی است که به مناسبت روز ملی سینما در شیراز برنامه هایی برگزار می گردد، اما چرا هرسال این مراسم در جایی متفاوت از سال قبل برگزار می گردد؟

وی با ابراز تشکر از تمامی میزبانانی که روز ملی سینما را گرامی می دارند، اضافه نمود: آیا سینما نباید در شیراز دارای یک خانه باشد؟

در این مراسم از علی آذری، نیما تقوی، کامران حیدری، حسن خباز، عباس بیاتی، علی زارع قنات نوی، هادی سبحانیان، حبیب بختیاری و مهدی فقیه به عنوان فعالان و پیشکسوتان سینمای شیراز تجلیل شد، انتها بخش این آیین نیز تجلیل از مدیران و مسئولان سینماهای حوزه هنری فارس بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آیین گرامیداشت روز ملی سینما برگزار گردید، تجلیل از فعالان هنرهفتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین گرامیداشت روز ملی سینما برگزار گردید، تجلیل از فعالان هنرهفتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید