نمایشگاه آثار هنری ناملموس آسیا با حضور ایران در پکن دایر شد

به گزارش وبلاگ وبکو، پکن- خبرنگاران- نمایشگاه آثار هنری ناملموس کشورهای آسیایی با حضور کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران از روز دوشنبه در موزه هنر کتابخانه ملی چین در پکن گشایش یافت.

نمایشگاه آثار هنری ناملموس آسیا با حضور ایران در پکن دایر شد

حسین خلیفی نماینده دفتر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران در شانگهای در این ارتباط به وبلاگ وبکو گفت: در این نمایشگاه که آثاری از 17 کشور آسیایی از جمله ژاپن، کره جنوبی، کویت، فیلیپین، نپال، سریلانکا، ویتنام مالزی و اندونزی دایر شده است جمهوری اسلامی ایران نیز در دو غرفه آثاری را به معرض نمایش گذاشته است.

وی شرح داد: متراژ کل این نمایشگاه که به عنوان یکی از زیر مجموعه های اجلاس بین المللی گفت و گوی تمدن ها دایر شده است هزار و 300 متر است که 60 متر آن به ایران اختصاص یافته است.

خلیفی آشنایی مردم چین با میراث ناملموس کشورهای مختلف آسیایی، تبادل فرهنگی میان کشورهای شرکت کننده و معرفی تاریخ و میراث ناملموس آسیا به کشورهای دیگر را از مهمترین اهداف این نمایشگاه اعلام کرد.

اجلاس بین المللی گفت و گوی تمدن های آسیا با حضور مقامات، مسئولان و گروه های فرهنگی و هنری از 47 کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته به مدت چهار روز در پکن پایتخت چین برگزار گشت.

از سوی جمهوری اسلامی ایران نیز علاوه بر محمد کشاورز زاده سفیر ایران در چین، مجید مجیدی کارگردان نامدار ایرانی در بخش هفته فیلم آسیا، گروه موسیقی روناک در بخش موسیقی، رییس موزه ملی ایران در بخش تمدن های کهن آسیا، دکتر اسماعیلی استاد دانشگاه شهید بهشتی در بخش حفاظت از تمدن ها و حسین خلیفی نماینده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران در چین نیز در بخش مردم به مردم شرکت کرده بودند.

موضوع اصلی این اجلاس مبادلات و درک متقابل تمدن های آسیایی و جامعه بشری با سرنوشت مشترک بود.

هدف این اجلاس انتقال و پخش دستاوردهای درخشان تمدن های کشورهای آسیا و جهان، ایجاد سکوی یادگیری متقابل و توسعه مشترک تمدن ها و افزایش اطمینان در فرهنگ های آسیایی بود.

کمک به اعتماد متقابل و هماهنگی آسیا، اجماع تفاهم مشترک توسعه آسیا و تحریک استعداد نوآوری آسیا با هدف ایجاد جامعه آسیا با سرنوشت مشترک و جامعه بشری با سرنوشت مشترک و پشتیبانی معنوی از دیگر اهداف این اجلاس بود.

**آساق**1904**

منبع: ایرنا

به "نمایشگاه آثار هنری ناملموس آسیا با حضور ایران در پکن دایر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه آثار هنری ناملموس آسیا با حضور ایران در پکن دایر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید