چه مکانی برای مطالعه مناسب است؟

به گزارش وبلاگ وبکو، این روزها که بیشتر داوطلبان آزمون های مختلف خانه نشین هستند می توانند با رعایت نکاتی مطالعه موثرتری داشته باشند.

چه مکانی برای مطالعه مناسب است؟

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری وبلاگ وبکو، درس خواندن در منزل می تواند بسیار مفید باشد، به شرط آنکه موقعیت مطالعه از همه لحاظ مناسب باشد، آماده کردن شرایط مطالعه می تواند بخشی از تمرکز را مهیا کند. اگر مکان مطالعه اتاق خواب است در وهله اول باید دقت داشت که تخت خواب به هیچ وجه برای درس خواندن مناسب نیست.

موقعیت های زندگی را نباید با هم قاطی کرد. درس خواندن روی تخت خواب باعث خواب آلودگی و عدم تمرکز حواس، خیال پردازی و در نهایت از دست دادن زمان می شود.

ضمن اینکه مطالعه های انجام گرفته هم یادگیری صددرصدی را به همراه نخواهد داشت. علاوه بر این خواب را دچار مشکل می کند. هنگامی که از تخت که مکان خواب است برای درس خواندن استفاده شود خوابیدن در همان مکان خیلی سخت است چراکه استرس ها اجازه نمی دهد تا خواب آرام داشت.

در جایی که باید سرحال بود و درس خواند نباید خوابید چراکه مغز به راحتی نمی تواند تغییر کاربری را بپذیرد.

بنابراین توصیه می شود که مطالعه و تست زنی در پشت میز مطالعه و به حالت نشسته صورت گیرد.

در مکان مطالعه نباید تابلوهای متنوع در مقابل دیدگان وجود داشته باشد چراکه تمرکز را از بین می برد.

استاندارد بودن محل نشستن نیز مهم است اگر جای مناسبی برای نشستن نباشد مطالعه خسته کننده می شود.

توصیه دیگری که بسیاری از روانشناسان درباره مطالعه به داوطلبان می کنند این است که قبل از مطالعه اتاق مرتب باشد، شلختگی و به هم ریختگی باعت آشفتگی و پریشانی می شود که دقت را کاهش می دهد. برای درس خواندن باید آرامش روح و فکر را فراهم کرد و با نظم می توان این آرامش را به وجود آورد.

هوای مکان مطالعه نیز بسیار مهم است جای مطالعه نه خیلی گرم و نه خیلی سرد. همچنین باید از مکان های پر سروصدا دوری کرد. شاید صدای یکنواخت تمرکز را از بین نبرد ولی صداهای هیجانی حتماً حواس را پرت می کند.

انتهای پیام/4040/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "چه مکانی برای مطالعه مناسب است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه مکانی برای مطالعه مناسب است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید