قطعی شدن ابتلای 8 نفر به کرونا در شاهرود

به گزارش وبلاگ وبکو، خبرنگاران/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از قطعی شدن آزامایش کرونای هشت نفر در این شهرستان اطلاع داد.

قطعی شدن ابتلای 8 نفر به کرونا در شاهرود

دکتر رضا چمن، در گفت وگو با وبلاگ وبکو با اشاره به آخرین شرایط شیوع کروناویروس در دو شهرستان تحت پوشش این دانشگاه اظهار کرد: پنج نفر از مبتلایان به کویید 19 در دو شهرستان شاهرود و میامی پس از بهبودی کامل مرخص شدند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 170 نفر با علائم تنفسی به بیمارستان شاهرود مراجعه کردند ادامه داد: تا امروز یکشنبه 11 اسفند بیش از 170نفر از شهروندان با علائم عفونت های تنفسی به اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) مراجعه سرپایی داشته اند که تا به امروز تعداد 105 نفر آنان بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا در شاهرود اطلاع داد و گفت: این نمونه ها برای انجام آزمایش و تست کرونا به تهران ارسال و جواب تست ها بعد از یک هفته به شاهرود ارسال می گردد.

دکتر چمن از مثبت شدن آزمایش هشت نفر در مناطق تحت پوشش علوم پزشکی شاهرود اطلاع داد و گفت: از هشت فرد مبتلای قطعی به کروناویروس تا به امروز پنج نفر با کوشش همکاران ما در بیمارستان امام حسین شاهرود بهبودی کامل یافته و از بیمارستان ترخیص شدند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به مرگ یک نفر در شاهرود اظهار کرد: این بیمار سالمند و دارای بیماری زمینه ای بوده است.

وی از بستری بودن دو بیمار که تست آنها مثبت اعلام شده اطلاع داد و گفت: این افراد در بیمارستان تحت مراقبت هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود با اذعان به اینکه کاستن از تجمعات، گردهمایی ها و هر آنچه به افزایش تراکم می انجامد می تواند به پیشگیری از فراگیرتر شدن کروناویروس کمک کند ادامه داد: از عموم هم استانی ها و هموطنان می خواهیم که با پیوستن به پویش در خانه بمانیم ما را در کنترل این بیماری و جلوگیری از همه گیری آن بیش از پیش کمک دهند.

این پزشک فوق تخصص اپیدمیولوژی بر جدی دریافت آموزش ها به عنوان یک ضرورت تاکید و توضیح داد: مهمترین راه حل برای پیشگیری و مقابله با کروناویروس و هر ویروس دیگری اصل خودمراقبتی است و در خودمراقبتی محافظت از ترشحات ناشی از سرفه و عطسه و کوشش برای کاستن از سطح آلودگی محیط می تواند به پیشگیری بهتر و مقابله با شیوع این ویروس کمک کند.

وی بر پرهیز از تماس با سطوح آلوده تاکید و گفت: از آنجا که سطح آلوده ممکن است به عنوان واسط در انتقال این ویروس عمل کند لذا کاستن از سطح تماس و مهمتر از آن شست وشوی مداوم دست ها و پرهیز از آدابی همچون دست دادن، روبوسی و... می تواند بسیار کمک کننده باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "قطعی شدن ابتلای 8 نفر به کرونا در شاهرود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطعی شدن ابتلای 8 نفر به کرونا در شاهرود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید