معرفی فیلم The Menu با بازی آنا تیلور جوی

به گزارش وبلاگ وبکو، دنیای آشپزی در طی چند سال گذشته به طور شگفت انگیزی ارتقاء پیدا نموده است. در بعضی از رستوران های فوق العاده فانتزی و گران قیمت، غذا تنها برای تغذیه بدن نیست بلکه یک تجربه وجودی و اثری هنری به شمار می رود که می تواند همانند دیگر آثار هنری متفکرانه و فیلم های تامل برانگیز درباره جنبه های مختلف زندگی اظهار نظر کند. رنسانس اخیر در دنیای تهیه غذا سبب خلق آثاری بسیار برجسته ای همانند فیلم خوک (Pig) شده است که توجه بینندگان بسیار زیادی را به خود جلب نموده بود.

معرفی فیلم The Menu با بازی آنا تیلور جوی

غذا و تهیه آن موضوعی بسیار جالب توجه و مجذوب کنندهی به شمار می رود و حالا کمپانی سرچلایت تصمیم به ساخت فیلمی به نام منو (The Menu) بر پایه همین موضوع و در ژانر ترسناک گرفته است. فیلم منو یا صورت غذا داستان سرآشپزی عجیب و بسیار ماهر با بازی ریف فاینز (Ralph Fiennes) را دنبال می نماید که در رستوران انحصاری خودش، غذای بسیار متفاوتی را برای مشتریان انحصاری خود تهیه نموده که همانند آن اصلا وجود ندارد. در ادامه به معرفی بهتر فیلم منو می پردازیم. همراه با ما باشید.

داستان فیلم The Menu

فیلم منو داستانی سرآشپزی برجسته را روایت می نماید که جزیره ای خصوصی و دورافتاده را در اختیار دارد و در این جزیره نیز رستورانی را افتتاح نموده و مهمانانی خاص را به آن دعوت نموده است. همین آغاز می تواند نظر بیننده ها در خصوص این اثر ترسناک را جلب کند. تایلر و نامزدش به نام مارگو از جمله همین مهمانان خاص به شمار می فرایند که به این جزیره مرموز سفر می نمایند.

تایلر به شخصه علاقه بسیار ویژه ای نسبت به این سرآشپز برجسته و مرموز به نام اسلوویک دارد و علاوه بر آن، علاقه ویژه تایلر نسبت به غذا نیز علت دیگری بوده تا او این دعوت را قبول کند. البته این در حالی است که مارگو چندان به این موضوع اهمیتی نمی دهد. مارگو و تایلر تنها مهمانان این وعده غذایی خاص نیستند و بعضی از ثروتمندترین و باکلاس ترین افراد نیز در این رستوران حضور یافته اند تا مزه جدیدترین شاهکار اسلوویک را بچشند.

عوامل سازنده فیلم The Menu

کارگردانی فیلم منو را مارک میلود (Mark Mylod) در دست دارد که با توجه به آثار قبلی او، می توان مطمئن بود که او داستانی قانع نماینده در خصوص افاده های افراد ثروتمند را روایت خواهد نمود. در سال های گذشته، او به جای کارگردانی آثار سینمایی به سراغ سریال رفته و از جمله آثار او نیز می توان به کارگردانی قسمت هایی از سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones)، سریال شیملس (Shameless) و بعلاوه سریال وراثت (Succession) اشاره نمود. مارک میلود از زمان کارگردانی فیلم شماره ات چنده؟ (Whats Your Number) در سال 2011 میلادی تا به امروز فیلمی سینمایی کارگردانی ننموده است و همین نیز باعث شده تا فیلم منو بسیار خاص و جالب توجه باشد.

ست ریس (Seth Reiss) و ویل تریسی (Will Tracy) نیز وظیفه نوشتن فیلم نامه فیلم منو را در دست داشته اند. سابقه کمدی و انتقادی آن ها در گذشته نیز می تواند نویددهنده داستانی مجذوب کننده و جالب در فیلم منو باشد. پیتر دمینگ (Peter Deming) در جایگاه فیلمبردار و کالین استتسون (Colin Stetson) به عنوان آهنگساز از دیگر عوامل سازنده فیلم منو محسوب می شوند.

بازیگران فیلم The Menu

بازیگر برجسته و سرشناس ریف فاینز قبلا نیز سابقه نقش آفرینی در نقش کاراکتر های شرور را داشته و حالا در فیلم منو نقش سرآشپزی به نام اسلوویک را بازی می نماید. او در فیلم شاهزاده مصر (The Prince of Egypt) نقش رامسس را بازی نموده و بیشتر نیز برای ایفای نقش لرد ولدمورت در مجموعه فیلم های هری پاتر (Harry Potter) معروفیت دارد. او بعلاوه نقش شخصیت شرور فیلم لیست شیندلر (Schindlers List) را بازی نموده و این نقش آفرینی او باعث ستایش بسیاری از افراد شده بود.

در نقطه مقابل او نیز آنا تیلور جوی (Anya Taylor-Joy) نقش شخصیت اصلی داستان به نام مارگو را بازی خواهد نمود. این بازیگر برجسته با فیلم جادوگر (The Witch) به معروفیت رسید و پس از آن نیز در فیلم های بسیار موفقی همانند فیلم شکافته (Split)، فیلم مرد شمالی (The Northman)، فیلم دیشب در سوهو (Last Night in Soho) و سریال گامبی وزیر (The Queens Gambit) بازی نموده است.

دیگر بازیگر برجسته فیلم منو نیکلاس هولت (Nicholas Hoult) است که در این فیلم، نقش شخصیتی به نام تایلر را بازی خواهد نمود. او بر خلاف شخصیت مارگو، در خصوص غذاها و هنر آشپزی فردی افاده ای است. نیکلاس هولت سابقه بازی در فیلم مد مکس: جاده خشم (Mad Max: Fury Road) را در کارنامه خود دارد. این در حالی است که آنا تیلور جوی قرار است در پیش عایدی این فیلم به نام فیوریوسا (Furiosa) بازی کند.

از جمله دیگر بازیگران فیلم منو نیز می توان به جان لگویزامو (John Leguizamo)، جنت مک تیر (Janet McTeer)، ایمی کاررو (Aimee Carrero)، جودیت لایت (Judith Light)، هونگ چاو (Hong Chau)، کریستینا بروکاتو (Christina Brucato)، آرتورو کاسترو (Arturo Castro)، رید بیرنی (Reed Birney) و راب یانگ (Rob Yang) اشاره نمود.

تاریخ اکران فیلم The Menu

فیلم منو قرار است در آستانه روز شکرگزاری در تاریخ 18 نوامبر سال 2022 میلادی (آدینه 27 آبان 1401) روی پرده سینماها اکران گردد. در حال حاضر اینکه این فیلم در چه تاریخ روی سرویس های آنلاین یا به صورت بلوری عرضه خواهد شد، تعیین نیست.

منبع: فوت و فن / collider.com

به "معرفی فیلم The Menu با بازی آنا تیلور جوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فیلم The Menu با بازی آنا تیلور جوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید