مجلس به موضوع دستمزد کارگران ورود کند، بهارستان یازدهم بی تفاوت نخواهد بود

به گزارش وبلاگ وبکو، منتخب مردم اراک در مجلس یازدهم گفت: مجلس باید به موضوع دستمزد کارگران در سال 99 ورود کند و مطمئناً مجلس یازدهم بی تفاوت از این مورد نخواهد گذشت.

مجلس به موضوع دستمزد کارگران ورود کند، بهارستان یازدهم بی تفاوت نخواهد بود

محمدحسن آصفری در مصاحبه با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری وبلاگ وبکو، با اشاره به مسائل موجود در جامعه کارگری و میزان افزایش حقوق دولت برای این قشر از جامعه اظهار کرد: اینکه دولت حقوق کارگران را زیر 2 میلیون تومان در نظر گرفته از هیچ پشتوانه منطقی تبعیت نمی نماید.

وی اضافه کرد: وقتی دولت خودش اعلام می نماید دریافت نمایندگان زیر سه میلیون تومان حقوق زیر خط فقر قرار دارند چگونه حقوق و دستمزد کارگر را یک میلیون و 800 هزار تومان در نظر می گیرد، این با هیچ منطقی قابل جمع نیست.

منتخب مردم اراک در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه بخشی از کارگران علاوه بر هزینه های معیشتی سنگین، بیمه و ایاب و ذهاب خود را هم تقبل نموده اند، توضیح داد: با یک میلیون و 800 هزار تومان یک خانواده دو نفره هم نمی تواند زندگی معمولی داشته باشد، چه برسد به خانوارهای کارگری که چندین سر عائله را سرپرستی می نمایند و گاهی دانشجو و جوان دم بخت دارند.

آصفری با تأکید بر اینکه اقدامی که دولت و کمیسیون کار انجام داد، عادلانه نیست، اظهار داشت: دولت باید یارانه هایی را در اختیار کارگران بگذارد که بتوانند معیشت و هزینه های اجاره خانه را بپردازند. بیش از 70 درصد از جامعه کارگری در خانه های اجاره ای زندگی می نمایند و به سختی قادر به تأمین سفره خانوار خود هستند.

وی اظهار کرد: توقع می رفت مجلس به این موضوع ورود کند و از وزیر دولت برای این موضوع پاسخ بخواهد که با چه دلایلی این مبلغ برای حقوق کارگران تصویب شده است.

منتخب مردم اراک در مجلس یازدهم گفت: به نظر می رسد دولت در این مصوبه خود دنبال حمایت از کارفرمایان بوده تا اینکه بخواهد گره ای از جامعه کارگری باز کند. البته منکر مسائل کارفرمایان در زمینه فراوری نیستیم، اما اینکه حقوق کارگر جامعه ما زیر دو میلیون باشد پذیرفتنی نیست.

آصفری اظهار کرد: مرکز پژوهش های مجلس و دولت هر دو عنوان نموده اند که خط فقر جامعه زیر سه میلیون است، بنابراین این تصمیم دولت خود نوعی ایجاد و افزایش فقر در جامعه است که باید چاره ای برای آن اندیشیده گردد.

وی اظهار داشت: مجلس یازدهم با موضوع یاری به معیشت مردم و حل معضل اشتغل شکل خواهد گرفت و به همین منظور دستمزد کارگران را دنبال خواهد نمود و بی تفاوت نخواهیم بود.

انتهای پیغام/4034/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "مجلس به موضوع دستمزد کارگران ورود کند، بهارستان یازدهم بی تفاوت نخواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس به موضوع دستمزد کارگران ورود کند، بهارستان یازدهم بی تفاوت نخواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید