لزوم معرفی مفاخر به نسل جوان برای مقابله با فرهنگ های پوشالی

به گزارش وبلاگ وبکو، ابراهیم صفری صبح پنجشنبه در نخستین جایزه ادبی استان فرض پور ماچیانی که در سالن دکتر رحمدل مجتمع خاتم الانبیا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت برگزار گردید، اظهارکرد: واژه فراهنگ از از نظر لغوی متنوع و وسیع است و بسیار می توان درباره آن صحبت کرد.

لزوم معرفی مفاخر به نسل جوان برای مقابله با فرهنگ های پوشالی

صفری اضافه کرد: واژه فرهنگ علم همراه با معرفت، عقل و خرد و سرمایه معنوی یک است.

وی با بیان اینکه فرهنگ منتقل کننده ارزش ها و آیین های یک ملت و کشور است، گفت: هرچه فرهنگ یک جامعه باروتر و غنی تر باشد آن جامعه پویاتر و توسعه آن جامعه سریع تر انجام خواهد شد.

رئیس انجمن مفاخر گیلان با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین راهکارهای حفظ میراث فرهنگی و بومی انتقال ان به آیندگان است، بیان نمود: متاسفانه امروز شاهد بروز فرهنگ های پوشالی در دنیا هستیم که باید با معرفی مفاخر ادبی و علمی، فرهنگی و هنری با ترویج این فرهنگ های پوشالی مقابله کنیم.

وی ترویج این فرهنگ های پوشالی را برهم ریختگی ارزش های اصیل و غنی جامعه دانست و توضیح داد: امروز خود تکنوزلوژی به یکی از ابزارهای است که موجودیت بشر تهدید می نماید.

صفری ادامه داد: تکنواوژی به تنها بد و نامناسب نبوده بلکه استفاده غلط آن در جامعه امروزی سبب بروز آسیب های فراوان در حوزه فرهنگی جوامع شده است.

وی با تأکید برلزوم معرفی مفاخر کشور در حوزه های مختلف به جامعه به ویژه نسل جوان، اظهارکرد: مفاخر در جهت دهی به اندیشه های جامعه نقش مهمی ایفا نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "لزوم معرفی مفاخر به نسل جوان برای مقابله با فرهنگ های پوشالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم معرفی مفاخر به نسل جوان برای مقابله با فرهنگ های پوشالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید