اجرای 29 طرح آماری درگیلان، ساختار نظام اطلاعات آماری طراحی شد

به گزارش وبلاگ وبکو، صبح پنجشنبه چهارمین همایش روز ملی آمار با حضور امیدعلی پارسا رئیس مرکز آمار ایران و جمعی از اساتید دانشگاه های کشور و مدیران کل دستگاه های اجرایی گیلان و فرمانداران در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار گردید.

اجرای 29 طرح آماری درگیلان، ساختار نظام اطلاعات آماری طراحی شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در این همایش با اشاره به ضرورت و اهمیت توجه به آمار، اظهارکرد: برنامه ریزی، تصمیم گیری و توسعه بدون وجود آمار امکان پذیر نیست.

کیوان محمدی با تأکید براینکه مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی بدون بهره گیری از منابع آماری نمی توانند تصمیمات درستی اتخاد نمایند، گفت: با آنالیز تاریخ ایران می توانیم نمونه های فراوانی از بهره گیری از آمارها و طالاعات در اتخاذ تصمیمات مهم را ببینیم.

محمدی اعلام کرد: بعد از احیای دوباره سازمان مدیریت و برنامه ریزی در چند سال گذشته یکی از اولویت ها بهره گیری از آمارهای دقیق و درست برای تصمیم گیری های کلان کشوری و استانی و شهرستانی بوده ایم.

وی با اشاره به توجه ویژه سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان به حوزه آمار، ادامه داد: کوشش شده در سال های اخیر استفاده از آمار و اهمیت آن برای جامعه تبیین گردد.

وجود واحد اماری در 30 درصد دستگاه های اجرایی گیلان

در ادامه معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان به اجرای 29 طرح آمارگیری از ابتدای امسال تاکنون در این استان اشاره و اظهارکرد: در این طرح ها 10 هزار نمونه آماری تهیه و جمع آوری شده است.

وحید طیفوری با اشاره به مشارکت 6 هزار و 800 مأمور آمارگیر در اجرای این طرح، اضافه کرد: براساس این طرح ها ساختار نظام اطلاعات آماری دستگاه های اجرایی استان گیلان طراحی شده است.

وی همچنین به اقدامات اجرا شده از سوی این سازمان برای تبیین اهمیت و استفاده از آمار در تصمیم گیری و برنامه ریزی کشور و استان اشاره نمود و گفت: در همین راستا با همکاری آموزش و پرورش در زمینه ترویج فرهنگ آماری گام های برداشته شده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با تأکید براینکه تشکیلات سازمان ها متناسب با احتیاج آماری استان نیست، توضیح داد: 194 نماینده در حوزه آمار در استان گیلان مشغول هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها 30 درصد دستگاه های اجرایی استان گیلان دارای واحد آمار و اطلاعات است.

طیفوری به غیبت برخی مدیران دستگاه های اجرایی در این همایش نیز اشاره نمود و اضافه کرد: عدم استفاده و بهره گیری از نیروهای متخصص در حوزه آماری یکی از مهم ترین مشکلاتی است که با آن روبه رو هستیم.

وی تأکید کرد: شفافیت یکی از مهم ترین ارکان نظام آماری است که متاسفانه دستگاه های اجرایی آمارها را در اختیار ما قرار نمی دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اجرای 29 طرح آماری درگیلان، ساختار نظام اطلاعات آماری طراحی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای 29 طرح آماری درگیلان، ساختار نظام اطلاعات آماری طراحی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید