فستیوال ها و رویدادهای مهم تانزانیا کدامند؟

به گزارش وبلاگ وبکو، هر سال، در دو هفته نخست ششمین ماه سال میلادی، اهالی کشورهای مختلفی در تانزانیا دور هم جمع می شوند: هند، پاکستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس، ایران و جزایر اطراف اقیانوس هند. این کشورها، در فستیوالی بزرگ، هنر و فرهنگ شان را در کنار هم جشن می گیرند. آیا شما چیزی در خصوص این فستیوال شنیده اید؟ البته اگر چندان هم هوادار برنامه های فرهنگی و هنری نیستید، بازهم با خیال راحت به تانزانیا سفر کنید. ترجیح می دهید اتفاقات هیجان انگیز طبیعت را ببینید یا در جشنی شاد و پر جنب و جوش شرکت کنید؟ در لیست زیر فستیوال مورد علاقه تان را پیدا کنید.

فستیوال ها و رویدادهای مهم تانزانیا کدامند؟

رویدادهای پرطرفدار

مهاجرت گله گاوهای یالدار سِرِنگتی (Serengeti)، آوریل تا آگوست/ فروردین تا مرداد

فستیوال کشورهای کناره اقیانوس، جولای/ تیر و مرداد

دیدنی حیات وحش در فصل بارندگی کم، جولای تا اکتبر/ تیر تا مهر

زمان تولد گاوهای یالدار، فوریه/ بهمن و اسفند

سُتی زا باسارا (Sauti za Busara)، فوریه/ بهمن و اسفند

آوریل تا آگوست/ فروردین تا مرداد

  • مهاجرت گله گاوهای یالدار سِرِنگتی (Serengeti)

    هزاران گله گاوهای یالدار در این فصل برای یافتن غذا به سمت شمال و غرب مهاجرت می نمایند. این حیوانات عموماً در منطقه ها جنوبی سِرِنگتی و نواحی غربی منطقه حفاظت شده نگورونگورو (Ngorongoro) پراکنده اند.

    با کم شدن بارندگی در سِرِگنتی جنوبی، گله های بزرگ گاوهای یالدار برای جستجوی غذا به سمت نواحی شمال غربی مهاجرت می نمایند. این گله ها در مسیرشان از رودخانه گرومتی (Grumeti) می گذرند. زمان حرکت گله ها (که حدوداً یک هفته طول می کشد) سال به سال فرق می نماید. زمان مهاجرت این حیوانات از ماه می (اردیبهشت و خرداد) تا ماه جولای (تیر و مرداد) متغیر است.

جولای/ تیر و مرداد

  • فستیوال کشورهای کناره اقیانوس

    این فستیوال یک جشن دو هفته ای فوق العاده شامل پایکوبی، موسیقی، فیلم و ادبیات است. بخش اصلی این جشن فستیوال بین المللی فیلم زنگبار است و تانزانیا و سایر کشورهای کناره اقیانوس هند در آن شرکت دارند (www.ziff.or.tz). این فستیوال در اوایل ماه جولای (تیر و مرداد) در منطقه ها مختلف مجمع الجزایر زنگبار برگزار می گردد.

جولای تا اکتبر/ تیر تا مهر

  • دیدنی حیات وحش در فصل کم باران

    با کم شدن بارندگی و پایین رفتن سطح آب رودها و رودخانه ها، حیوانات در اطراف منابع آب به جامانده جمع می شوند. در این زمان می توان گله های پرجمعیت فیل ها و سایر حیوانات را به راحتی دیدن کرد. دیدنی حیات وحش در فصل کم باران به ویژه در پارک های کاتاوی (Katavi) و تارانگیر (Tarangire)، در ماه های جولای و اکتبر (تیر تا مهر)، قابل توجه است.

فوریه/ بهمن و اسفند

  • زمان تولد گاوهای یالدار

    در سرنگتی جنوبی، هر روز نزدیک به 8000 گوساله یالدار متولد می شوند. البته 40 درصد این گوساله ها پیش از آنکه به یک ماهگی برسند می میرند. این رویداد یکی از بی نظیرترین اتفاقات طبیعت است.

  • سُتی زا باسارا (Sauti za Busara)

    این فستیوال یک برنامه سه روزه موسیقی و پایکوبی است (www.busaramusic.org). در این فستیوال تمام خصوصیات فرهنگ سواحلی در کنار هم جمع شده است: از سنتی گرفته تا مدرن. زمان و مکان این فستیوال متغیر است.

برگرفته از کتاب lonely planet

ترجمه آزاد: تحریریه وبلاگ وبکو

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "فستیوال ها و رویدادهای مهم تانزانیا کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فستیوال ها و رویدادهای مهم تانزانیا کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید