عمیقا نگران بازگشت القاعده به افغانستان هستم

به گزارش وبلاگ وبکو، وزیر دفاع انگلیس طی سخنانی، ضمن ناکام خواندن دولت افغانستان در کنترل اوضاع داخلی، نسبت به بازگشت تروریست های القاعده به این کشور هشدار داد.

عمیقا نگران بازگشت القاعده به افغانستان هستم

به گزارش وبلاگ وبکو، بن والاس وزیر دفاع انگلیس طی سخنانی هشدار داد که با نزدیک شدن به شرایط خروج کنترل افغانستان از دست دولت این کشور، افغانستان تبدیل به مکانی مناسب برای بازگشت شبه نظامیان القاعده خواهد شد.

بن والاس گفت: من کاملاً نگران هستم که کشورهای ناکام به زمین حاصلخیزی برای اینگونه افراد تبدیل شوند.

وی بعلاوه تاکید نمود که قندهار به نام دومین شهر عظیم افغانستان و بعلاوه شهر لشکرگاه تقریباً به دست طالبان افتاده اند.

گفتنی است، کشور یا دولت ناکام یا تضعیف شده در دابره واژگان علم سیاست، به دولت ها یا کشورهایی گفته می گردد که نظام سیاسی یا مالی در آنها به قدری تضعیف شده باشد، که اوضاع از دست دولت مرکزی خارج شده باشد.

گفتنی است، منابع خبری افغانستان صبح امروز اعلام کردند که وزرای خارجه و دفاع آمریکا در تماس تلفنی با اشرف غنی رئیس جمهوری این کشور از وی خواسته اند تا برای رسیدن به صلح از مقام خود استعفا دهد.

روزنامه ماندگار افغانستان بامداد روز آدینه نوشت که آنتونی بلینکن و لوید آستین پنجشنبه شب در گفتگوی تلفنی با از وی خواستند تا برای تشکیل دولت انتقالی استعفا کند.

این دو مقام آمریکایی با اعلام اینکه در حال کاهش بیشتر تعداد نیروهای غیرنظامی آمریکا در افغانستان هستند، مدعی شدند که واشنگتن همچنان به حفظ روابط دیپلماتیک و امنیتی قدرتمند با دولت افغانستان متعهد است.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

به "عمیقا نگران بازگشت القاعده به افغانستان هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمیقا نگران بازگشت القاعده به افغانستان هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید