ضرورت راه اندازی مرکز دیده بانی برای حفاظت از حقوق مردم

به گزارش وبلاگ وبکو، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر ضرورت راه اندازی مرکز دیده بانی برای شناسایی ظرفیت های فضای مجازی تاکید نمود و گفت: پلیس با این فناوری می تواند حافظ حقوق مردم باشد.

ضرورت راه اندازی مرکز دیده بانی برای حفاظت از حقوق مردم

عیسی زارع پور روز یکشنبه در مراسم افتتاح طرح های هوشمندسازی پلیس و اپلیکیشن پلیس من با اشاره به اینکه باید خدمات در حوزه های مختلف را به صورت یکپارچه به مردم ارائه دهیم. اضافه نمود: باید یک مرکز دیده بانی برای شناسایی ظرفیت های مهم فناوری های تازه راه اندازی شود چراکه با شناسایی دقیق این فناوری پلیس می تواند سوار بر این فناوری ها حافظ حقوق مردم باشد.

وی اضافه نمود: امروز فناوری اطلاعات زندگی مردم را زیر و رو نموده است چراکه زندگی بشر وابسته به آن است ازسوی دیگر شرایط کرونایی هم نشان داد که ابزارهای الکترونیکی به یاری زندگی مردم آمده و بسیار کارآمد است.

وزیر ارتباطات گفت: فضای مجازی نشان داد در حوزه آموزش و فرهنگ تاثیرات بسیار زیادی داشته و همه دنیا و اکتشاف زندگی بشر به این حوزه گره خورده است. نظم بخشیدن و ساماندهی این فضا برای پیگیری حقوق مردم بسیار مهم است و پلیس به اسم بازوی مقتدر حاکمیت باید در این فضا حضور داشته تا از حق مردم دفاع کند و برای تحقق این هدف پلیس باید به روز و مجهز به فناوری های روز باشد.

باید طعم شیرین فناوری در بخش دولتی را به مردم بچشانیم

زارع پور اضافه نمود: این فضا بسیار سیال است و رشد و تغییر تکنولوژی در این فضا بسیار بالاست پلیس در این فضا باید یک قدم از مردم جلوتر باشد تا بتوانند اقدامات خوبی داشته باشند، باید طعم شیرین فناوری در بخش دولتی را به مردم بچشانیم.

وی تاکید نمود: مردم در بخش غیر دولتی و خصوصی این خدمات را دریافت می نمایند و انتظار دارند در بخش دولتی هم این خدمات را دریافت نمایند و برای این منظور ضروری است بخش فناوری اطلاعات در سازمان ها جدی گرفته شودخوشبختانه این اتفاق در پلیس افتاده است و ضروری است تقویت شود تا در جهت افزایش رضایتمندی مردم اقداماتی انجام شود.

زارع پور گفت: مردمی که به پلیس مراجعه می نمایند در نهایت استیصال هستند و اگر در چنین شرایطی کار مردم با سرعت بیشتری نسبت به گذشته انجام شود قطعا دعای خیر این افراد باعث خیر و برکت در زندگی مردم می شود.

قدرت فناوری اطلاعات و هوشمندسازی این است که تمام بخش ها را یکپارچه کنیم

وی اضافه نمود: قدرت فناوری اطلاعات و هوشمندسازی این است که تمام بخش ها را یکپارچه کنیم نباید هر ارگانی برای خود یک اپلیکیشن داشته باشد، حتی اگر لازم باشد باید فرآیند بین سازمانی اصلاح شود یا لازم باشد یک صندلی فرابخشی درباره این تغییر و تحولات تصمیم گیری کند.

وزیر ارتباطات اضافه نمود: در وزارت ارتباطات در پی این هستیم ظرفیتی ایجاد کنیم که تبادلات الکترونیک بین دستگاه تسهیل و سرعت یابد براین اساس در حال تدوین زیرساختی تازه برای راهبری استقرار دولت هوشمند هستیم که یک نفر در کل دولت جوابگو باشد.

زارع پور اضافه نمود: اکنون کسی جوابگوی مستقیم نیست، چندین متولی دارد و سراغ هر کدام هم بروید آن فرد گردن دیگری می اندازد که چرا اکنون وضع دولت الکترونیک باید بر اساس شاخصه های دنیای این چنین باشد، اکنون از لحاظ شاخص کمیت بین 190 کشور رتبه 89 و از لحاظ شاخص کیفیت خدمات رتبه 130 را داریم و این شایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست با توجه به اینکه ظرفیت های بسیار خوبی در کشور وجود دارد.

وی تاکید نمود: با وجود جوانان نخبه باید صندلی ما ارتقاء یابد و در برنامه های خود هم قول داده ام در این چهار سال حداقل 30 پله رتبه خود را در دولت هوشمند ارتقاء دهیم.

راه اندازی درگاه یکپارچه الکترونیک در آینده ای نزدیک

وزیر ارتباطات گفت: در آینده ای نزدیک شاهد درگاه یکپارچه الکترونیک خواهیم بود چراکه اگر بخواهیم پلت فرم های داخلی تقویت شوند که انصافا در این حوزه زیرساختهای خوبی هم داریم، باید به وسیله ظرفیت های خوب و موجود، خدمات خود را ارتقاء دهیم که در این رابطه هم برنامه ویژه ای داریم.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "ضرورت راه اندازی مرکز دیده بانی برای حفاظت از حقوق مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت راه اندازی مرکز دیده بانی برای حفاظت از حقوق مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید