تیم ملی هندبال همچنان بلاتکلیف، رییس و دبیر فدراسیون در سکوت!

به گزارش وبلاگ وبکو، در حالی که زمان زیادی تا مسابقات هندبال انتخابی المپیک توکیو باقی نمانده اما تکلیف تیم ملی هندبال ایران هنوز معین نیست.

تیم ملی هندبال همچنان بلاتکلیف، رییس و دبیر فدراسیون در سکوت!

به گزارش وبلاگ وبکو، مسابقات هندبال انتخابی المپیک 2020 توکیو از اواخر مهرماه شروع می گردد اما تیم ملی هندبال ایران با وجود اعلام آمادگی در این مسابقات، هنوز تشکیل نشده و سرمربی هم ندارد. هرچند که علیرضا پاکدل مدت زیادی نیست که بر جایگاه این فدراسیون تکیه زده اما با توجه به شرایط هندبال ایران انتظار می رود که زودتر این رشته را سروسامان دهد. البته او از همان ابتدای ریاستش شانس موفقیت هندبال ایران در مسابقات انتخابی المپیک را پایین دانست و تصور بر این بود که تیم ملی هندبال ایران به مسابقات انتخابی المپیک اعزام نگردد.

بعد از جلسه پاکدل با رئیس کمیته ملی المپیک، گویا شرایط تغییر نموده و هندبال ایران برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک توکیو 2020 اعلام آمادگی نموده است. تا شروع این رقابت ها تنها حدود 6 ماه زمان مانده اما مسئولان فدراسیون برای انتخاب کادر فنی و سرمربی امروز و فردا می نمایند. هندبال ایران مدت ها است به علت تغییر در رأس فدراسیون، دور بودن لژیونرها و ناهماهنگی تیم ملی روزهای خوبی را پشت سر نگذاشته و از سطح اول آسیا فاصله گرفته است به طوری که تیم های ملی در همه رده های سنی در آخرین مسابقات قهرمانی آسیا و همچنین تیم ملی بزرگسالان در بازی های آسیایی جاکارتا پنجم شدند.

تیم ملی هندبال ایران بعد از بازی های آسیایی 2018 جاکارتا (شهریورماه 97) دیگر تشکیل نشده و کاستاراتوییچ که سرمربی گری تیم ملی هندبال را در این مسابقات به عهده داشت، آبان ماه 97 از ایران رفت تا تیم ملی هندبال مردان ایران بیش از پیش بلاتکلیف گردد. اکنون انتظار می رود فدراسیون جدید باید هرچه سریع تر برای انتخاب کادرفنی و سرمربی تیم ملی اقدام کند تا زودتر تیم ملی هندبال ایران تشکیل و اردوها شروع گردد. هندبال ایران هرچند پتانسیل زیادی دارد اما دور بودن لژیونرها سبب شده که تیم ملی نتواند به هماهنگی لازم برسد. باید مسئولان فدراسیون سریع تر تکلیف تیم ملی را تعیین نمایند تا زمان لازم برای هماهنگی بازیکنان و حضور لژیونرها در اردوها و مسابقات فراهم گردد.

البته در همین مدت کوتاهی که از ریاست پاکدل می گذرد، تیم های ملی دختران جوان و نوجوان به دلیل مسائل اقتصادی از حضور در رقابت های قهرمانی آسیا انصراف دادند. بعد از انصراف از این دو رویداد گویا رئیس و دبیر فدراسیون هندبال تصمیم گرفته اند که سکوت نمایند و در این شرایط پاسخ وبلاگ وبکو را هم نمی دهند.

در همین رابطه محسن اخگر کارشناس هندبال به تشکیل نشدن اردوهای تیم ملی و انتخاب نشدن مربی تیم ملی اشاره نمود و به وبلاگ وبکو گفت: تشکیل تیم ملی و انتخاب مربی بسیار دیر شده است. هر روزی که می گذرد هندبال عقب می افتد و شرایط سخت تر می گردد. با توجه به نزدیکی مسابقات انتخابی خیلی دیر شده و باید زودتر برای انتخاب مربی و نفرات تیم ملی اقدام نمایند. روز به روز هندبال است که ضرر می نماید. با این روشی هم که هست فکر می کنم شرایط موفقیت آمیزی برای هندبال ایران پیش رو نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تیم ملی هندبال همچنان بلاتکلیف، رییس و دبیر فدراسیون در سکوت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم ملی هندبال همچنان بلاتکلیف، رییس و دبیر فدراسیون در سکوت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید