رقابتهای جهانی اهمیت بیشتری برای اهالی کشتی دارد

به گزارش وبلاگ وبکو، هادی حبیبی یکی از ملی پوشان اسبق کشتی آزاد ایران که بعد از دوران قهرمانی به عنوان مربی و سرپرست تیم ملی هم در عرصه های آسیایی و جهانی حضور داشت، مسابقات سال 2022 و رویدادهای پیش روی کشتی ایران را بسیار سخت و نزدیک به هم خواند.

رقابتهای جهانی اهمیت بیشتری برای اهالی کشتی دارد

به همین دلیل هادی حبیبی در تبادل نظر با وبلاگ وبکو ضمن آرزوی روزهای خوب و پر افتخار برای کشتی ایران گفت: سال گذشته را در حالی به سرانجام رساندیم که کشتی ایران ابتدا بازی های المپیک توکیو را پشت سر گذاشت و سپس در رقابت های دنیای 2021 نروژ حضور یافت. هر چند نتایج حاصله در این دو میدان مهم و بین المللی با وجود فاصله زمانی نسبتاً کم خوب و امیدوارنماینده بود، اما مطمئناً شرایط مسابقات سال نو و رقابت های دنیای 2022 صربستان به مراتب سخت تر خواهد بود.

وی با اشاره به غیبت روس ها در مسابقات دنیای سال جاری به علت محرومیت از سوی اتحادیه دنیای کشتی و تأثیر آن بر فرایند عملکرد تیم ایران ادامه داد: بی تردید غیبت روس ها در مسابقات دنیای کار را برای بچه ها ما و حتی رقبای دیگر بسار راحت تر خواهد نمود. ما رقبای مستقیم و سرسختی از روسیه داریم که محرومیت آنها در دنیای صربستان باعث می گردد جهت هموارتری را برای کسب مدال داشته باشیم. البته این بدان معنا نیست که کشتی گیران ایران با غیبت روس ها دیگر حریف قدرتمندی ندارند و مطمئناً کشورهای صاحب نام دیگر همانند آمریکا هم می تواند مثل همواره حرف سرسختی برای ایران باشد.

سرپرست اسبق تیم ملی کشتی آزاد به فاصله زمانی کم بین مسابقات دنیای و بازی های آسیایی اشاره نمود و گفت: مطمئناً متولیان کشتی و حتی ملی پوشان حضور در رقابتهای دنیای را نسبت به بازی های آسیایی مهمتر می دانند. طبیعتاً کسب مدال در رقابتهای دنیای ارزش و اعتبار بسیار بیشتری نسبت به بازی های آسیایی دارد، هر چند که بازی های آسیایی هم مهم و ماندگار است. البته بازی های آسیایی به علت تأثیر مدال های کشتی در رنکینگ مدالی کاروان ورزشی ایران برای متولیان ورزش کشور اهمیت بیشتری دارد و طبیعتاً کشتی باید در این میدان قاره ای هم خوش بدرخشد.

حبیبی که سابقه مربیگری در لیگ برتر را هم دارد در سرانجام در مورد این مسابقات هم اضافه نمود: پیکارهای لیگ برتر سال 1400 که مدتهاست با تمام فراز و فرودها و کاستی های خود برگزار گردید و به سرانجام رسید اما باید برای لیگ سال نو برنامه ریزی مدون و جامع تری کرد. امیدوارم لیگ سال 1401 با رویکرد و تفرکر بهتری برنامه ریزی و اجرایی گردد تا در نهایت باعث به فرار اسپانسرهای اقتصادی این مسابقات نیانجامد. به نظر من باید متولیان سازمان لیگ فدراسیون کشتی از همان ابتدا ساختار این مسابقات را تعیین نمایند و به عنوان مثال به مدعیان بگویند که اصلاً حضور در مسابقات باشگاه های دنیا به عنوان پاداش تیم قهرمان، قطعی است یا خیر.

به گزارش وبلاگ وبکو، کشتی ایران در سال نو میادین مهمی از جمله قهرمانی آسیا در مغولستان (اواخر فروردین ماه 1401)، رقابت های دنیای صربستان (19 تا 27 شهریورماه 1401) و بازی های آسیایی چین (30 شهریورماه تا 2 مهرماه 1401) را پیش رو دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رقابتهای جهانی اهمیت بیشتری برای اهالی کشتی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابتهای جهانی اهمیت بیشتری برای اهالی کشتی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید