تهدید به محرومیت های طولانی برای ووشوکارانی که به MMA بروند

به گزارش وبلاگ وبکو، رییس فدراسیون ووشو ایران گفت: طبق بخشنامه جدید حضور هر کدام از ووشوکاران ایران در مبارزات MMA با محرومیت طولانی مدت برای آن ها همراه است.

تهدید به محرومیت های طولانی برای ووشوکارانی که به MMA بروند

مهدی علی نژاد در گفت وگو با وبلاگ وبکو درباره بخشنامه جدید وزارت ورزش مبنی بر ممنوع اعلام شدن مبارزات MMA برای ورزشکاران ایران اظهار کرد: با توجه به همه مسائل، این رشته در ایران غیررسمی اعلام شده و ورزشکاران نباید در این مسابقه ها حاضر شوند چون با محرومیت روبرو می شوند. هر ورزشکاری که بخواهد در مسابقه های برون مرزی شرکت کند، باید از شورای برون مرزی ایران مجوز دریافت کند و به دلیل این که هیچ فدراسیونی در جهان پشتوانه این مسابقه ها نیست بنابراین مجوزی هم برای این رقابت ها داده نمی شود.

او افزود: ممنوعیت این رشته در ایران و حتی خارج از کشور اتفاق جدیدی نیست و در همه جای جهان به این مبارزه به چشم ورزش نگاه نمی شود بلکه یک نوع بیزینس جهانی است. متاسفانه در گذشته هم چند نفر از ورزشکاران فدراسیون ووشو در این مبارزات شرکت کرده بودند که با محرومیت های طولانی مدت روبرو شوند. حضور ووشوکاران در این مبارزات بسیار کم است اما در صورت اتفاق افتادن نیز ورزشکاران محرومیت های طولانی مدتی را خواهند داشت.

رییس فدراسیون ووشو درباره تاثیرات این ممنوعیت بر روی ورزشکاران ایران در رشته های مختلف گفت: بالاخره ورزشکاران باید انتخاب کنند یا المپیک یا مبارزات MMA. رشته هایی چون کاراته، ووشو، بوکس و تکواندو از جمله رشته های المپیکی ما هستند که ورزشکاران ما باید یکی از این دو را انتخاب کنند که آیا المپیک را می خواهند یا با توجه به بخشنامه جدید، مسابقه های MMA و محرومیت های بعد از آن.

رییس کمیته هماهنگی مسابقه های جهانی ووشو درباره حضورش در کشور روسیه توضیح داد: بنده به عنوان رییس کمیته فنی فدراسیون جهانی در این کشور حاضر شدم و چند تن از همکاران من در فدراسیون جهانی با من در این بازدید حضور داشتند. در این دیدار با رییس فدراسیون تاتارستان یکی از جمهوری های روسیه دیدار داشتم و شاهد بودم که تیم های حرفه ای در این مسابقه ها حضور دارند زیرا آن ها تجربه مسابقه های یونیورسیاد 2013 را نیز در کارنامه دارند.

علی نژاد افزود: زیرساخت های خوبی در آن جا وجود داشت و مطمئنم که مسابقه های جهانی خوبی را در ووشو شاهد خواهیم بود.

او در انتها گفت: اصلی ترین رقبای ما در این مسابقه ها، خود کشور میزبان (روسیه) است. البته کشورهای آسیای شرقی مانند چین، ویتنام و ماکائو نیز جزو اصلی ترین رقبای ما به حساب می آیند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تهدید به محرومیت های طولانی برای ووشوکارانی که به MMA بروند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید به محرومیت های طولانی برای ووشوکارانی که به MMA بروند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید