بهره گیری از هنر مفهومی در حوزه دینی مستلزم شناخت هنرمند از ساز و کار هنر دینی و عارفانه

به گزارش وبلاگ وبکو، خبرنگاران/سمنان یک دکترای پژوهش هنر و داور اولین جشنواره هنرهای مفهومی رضوی(آهوان)، بهره گیری از هنرهای مفهومی در حوزه هنر دینی را مستلزم شناخت هنرمندان و خالقان آثار از ساز و کارهای هنر دینی و عارفانه ارزیابی کرد.

بهره گیری از هنر مفهومی در حوزه دینی مستلزم شناخت هنرمند از ساز و کار هنر دینی و عارفانه

بهنام کامرانی در جمع وبلاگ وبکو اظهار کرد: هنر مفهومی و به دنبال آن شاخه های هنر جدید به شکل گسترده از نمایشگاه های موزه هنرهای معاصر از سال 1380 شروع شده است هر چند تجربیاتی مانند نمایشگاه گروه آبی و کنج و گستره قبل از انقلاب و بعد آن به شکل پراکنده وجود داشته است.

داور اولین جشنواره هنرهای مفهومی رضوی(آهوان)، گفت: بستر سازی، شناخت و هدایت آمیزه های تازه به جای موضوعات تکراری و شناخت توانمندی شهرستان ها به همراه سیاست گذاری درست و نیز دبیرخانه فعال در پیشرفت این نوع جشنواره ها موثر است.

وی با اشاره به وجود درک غلط در خصوص هنرهای مفهومی افزود: درک غلطی که معمولا وجود دارد این است که هنرهای مفهومی را معادل هنر مفهوم دار می گیرند که این اشتباه است و تاریخچه هنرهای مفهومی یا کانسپچوال با مسئله زبان و در ایتدا نفی زیباشناسی معمول پیوند خورده است.

کامرانی در خصوص به کارگیری هنرهای مفهومی در موضوعات دینی تاکید کرد: بدیهی است هر نوع از رسانه (مدیا) با ارایه در موضوعات روحانی و دینی قابل پیگیری است به شرطی که هنرمند از ساز و کارهای هنر مقدس، دینی و عارفانه آگاه باشد.

این دکتری پژوهش هنر در خصوص فعالیت های خود برای اطلاع رسانی اولین جشنواره ملی هنرهای مفهومی با توجه به نو بودن این جشنواره گفت: پوستر و اطلاعات لازم برای دانشجویان فرستاده شده است، هرچند بسترسازی و درک موضوعات مرتبط با این جشنواره به هیات سیاست گذار و برگزار کننده مربوط می شود.

اولین جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی (آهوان) به میزبانی سمنان برگزار و پذیرای آثار هنری تولید شده در انواع رسانه های هنرهای جدید نظیر چیدمان، ویدئوآرت، پرفورمنس آرت، هنر شبکه، ورد آرت و ... با موضوع رضوی است.

مهلت ارسال آثار به این جشنواره که در فراخوان سی ام آبان اعلام شده بود به مدت 15 روز و تا پانزدهم آذر تمدید شده است.

جشنواره هنرهای مفهومی رضوی (آهوان) با همکاری بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری سمنان، اداره کل فرهنگ و ارشاد استان سمنان، دانشکده هنر دانشگاه سمنان و ... برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بهره گیری از هنر مفهومی در حوزه دینی مستلزم شناخت هنرمند از ساز و کار هنر دینی و عارفانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره گیری از هنر مفهومی در حوزه دینی مستلزم شناخت هنرمند از ساز و کار هنر دینی و عارفانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید