بهترین سوغاتی های بخارست؛ رومانی

به گزارش وبلاگ وبکو، سوغاتی های بخارست

یکی از بهترین مکان ها برای خرید سوغات رومانی مطمئنا پایتخت این کشور، شهر بخارست است. در این شهر بوتیک ها، فروشگاه های صنایع دستی و سوغاتی و مراکز خرید متعددی وجود دارند که بهترین سوغاتی های بخارست و رومانی را به مسافران عرضه می نمایند. اگر قصد سفر به رومانی را دارید و می خواهید بهترین سوغاتی های بخارست و رومانی را برای عزیزانتان خریداری کنید در این مطلب با خبرنگاران همراه باشید. در ادامه لیستی از بهترین سوغاتی های بخارست را به شما معرفی می کنیم.

بهترین سوغاتی های بخارست؛ رومانی

جواهرآلات دست ساز

اشکال و زیورآلات سنتی و فولکور رومانی دارای مفاهیمی عمیق و ریشه دار هستند. لباس ها و پارچه های سنتی که توسط زنان روستایی و به صورت دستبافت تهیه می شد امروزه با طراحی مدرن تر ارائه می شوند و جزء بهترین سوغاتی های بخارست هستند. در فروشگاه های سوغاتی و صنایع دستی می توانید این پارچه ها را به صورت کیف، لباس، روسری و … ببینید. همچنین زیورآلات و جواهرآلات دست ساز و سنتی هم سوغاتی های بسیار مناسبی در سفر به رومانی هستند. برای خرید زیورآلات می توانید آثار طراحی شده توسط mihaela ivana را بخرید که روانشناسی علاقمند به سنت های رومانیایی است یا برای طرح های خلاقانه تر از آثار شرکت Mesteshukar ButiQ بازدید کنید که زیورآلات نقره ای را با طرح های بسیار هنری و زیبا ارائه می نماید.

مارتیسور | Mărțișor

یکی از بهترین سوغاتی های بخارست و رومانی وسیله ای نمادین و سمبلیک به نام مارتیسور است. مارتیسور یک شی کوچک تزیینی و دست ساز است که برای جشن و تجلیل از شروع بهار تهیه می گردد و زنان رومانیایی آن را در روز اول مارس به خود آویزان می نمایند. این وسیله در روش سنتی از جنس نقره تهیه می شد، اما امروزه می توانید آن را در اشکال و جنس های مختلف و البته با قیمت های متفاوت خریداری کنید. در سرتاسر بخارست می توانید مارتیسور را در جنس های چوبی، پشمی، منجوقی، پر، سرامیک و حتی طرح های پلاستیکی سه بعدی و … مشاهده کنید و هر کدام که دوست داشتید را بخرید. معمولا یک نخ سفید و قرمز به این وسیله نمادین متصل شده است که می توانید با استفاده از آن مارتیسور را آویزان کنید. مارتیسور قیمت چندانی ندارد و به خوبی نمایانگر فرهنگ و سنت های رومانیایی است به همین دلیل یکی از بهترین سوغاتی های بخارست محسوب می گردد.

محصولات چرمی

کشور رومانی سابقه طولانی در تهیه و فراوری انواع محصولات چرمی دارد. به همین دلیل یکی بهترین سوغاتی های بخارست می تواند خرید چند محصول چرمی مثل کیف و کفش باشد. طراح بخارستی مشهور به اسم نیکولتا چیریکا با خلاقیت و ذوقی که دارد در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا نموده است. این محصولات در عین حال که طراحی مدرن دارند مولفه های سنتی و فرهنگی رومانی را هم در بر می گیرند و تلفیقی زیبا به وجود آورده اند.

ظروف سرامیکی

کشور رومانی یکی از کشورهای فراورینماینده سرامیک است و در شهرهای مختلف این کشور می توانید ظرف و ظروف سرامیکی با طراحی سنتی را مشاهده کنید. از همین رو، یکی از بهترین سوغاتی های بخارست که می توانید در سفر به رومانی بخرید ظروف سرامیکی است. در فروشگاه های صنایع دستی و مراکز فروش سوغاتی در سرتاسر بخارست می توانید این ظروف سرامیکی را در طرح ها و اندازه های مختلف ببینید و به عنوان سوغات و یادگاری همراه بیاورید. موزه دهکده جهانی و موزه ملی جامعه روستانی از جمله بهترین مکان ها برای خرید این نوع سوغاتی ها هستند.

مربای گل سرخ

یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین خوراکی های سنتی رومانی، مربای گل سرخ است که با گلبرگ گل سرخ تهیه می گردد و با عطر و بو و طعم دلپذیری که دارد هواداران زیادی دارد. این مربای سنتی را می توانید در اکثر فروشگاه ها و مغازه های بخارست پیدا کنید و به عنوان سوغاتی همراه بیاورید. این مربا در اندازه های مختلف وجود دارند و می توانید چند شیشه کوچک را به عنوان بهترین سوغاتی های بخارست همراه بیاورید. علاوه بر این مربا، مربای گردوی تازه هم در آشپزی رومانی صندلی ویژه ای دارد و می توانید از این مربا هم خریداری کنید.

تخم مرغ های رنگی

جشن ایستر که یکی از جشن ها و مناسبت های خاص مسیحیان است در کشور رومانی با شور و اشتیاق بسیار زیادی برگزار می گردد. یکی از نمادهای شاخص جشن ایستر، تخم مرغ های رنگی است که معمولا توسط زنان و به صورت دستی نقاشی و رنگ آمیزی می گردد. طرح ها و روش نقاشی این تخم مرغ ها سینه به سینه و نسل به نسل منتقل شده اند و امروزه بخشی از فرهنگ و سنت مردمان رومانی به حساب می آیند. این تخم مرغ ها با طرح ها و نقش و نگارهای بسیار زیبایی که دارند جزء بهترین سوغاتی های بخارست هستند و اگر در زمان جشن ایستر (ماه مارس یا آوریل) به رومانی سفر کنید تقریبا در همه جا می توانید آن ها را پیدا کنید. اما اگر در مواقع دیگر هم به رومانی سفر کنید می توانید در مکان هایی مثل موزه ملی دهقانی رومانی و فروشگاه های صنایع دستی و سوغاتی فروشی آن ها را بخرید.

لیوان های نقاشی شده

یکی دیگر از بهترین سوغاتی های بخارست لیوان های شیشه ای هستند که روی آن ها با نقاشی ها و طرح های مختلف و به صورت دستی تزیین شده است. طرح ها و نقش های روی این لیوان ها طیف متنوعی از مفاهیم را در بر می گیرند و از اشکال مذهبی تا طرح های سنتی و ایده های خلاقانه و آوانگارد را در بر می گیرد. در اکثر فروشگاه های سوغاتی فروشی و صنایع دستی و همین طور فروشگاه های موزه ها می توانید این لیوان ها را به عنوان سوغاتی و یادگار سفر به بخارست و رومانی بخرید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "بهترین سوغاتی های بخارست؛ رومانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین سوغاتی های بخارست؛ رومانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید