افزایش استقبال از تسهیلات خرید مسکن

به گزارش وبلاگ وبکو، خبرگزاری خبرنگاران- گزارش ها و تحقیقات میدانی حاکی از افزایش استقبال از تسهیلات خرید مسکن پرداختی از سوی بانک مسکن به متقاضیان است.

افزایش استقبال از تسهیلات خرید مسکن

به گزارش خبرگزاری وبلاگ وبکو، آنالیز ها و تحقیقات میدانی نشان می دهد هم اکنون و به علت به روز رسانی سقف تسهیلات خرید مسکن از سوی بانک مسکن، تعداد بیشتری از متقاضیان اقدام به مراجعه به شعب برای اطلاع از شرایط دریافت تسهیلات به منظور خرید مسکن نموده اند.

یافته ها حاکی است در روز های اخیر نه تنها حجم مراجعه به شعب بانک مسکن در سراسر کشور برای اطلاع از شرایط و دریافت تسهیلات با سقف تازه افزایش یافته است بلکه تعداد بیشتری از متقاضیان به پشتوانه تقویت قدرت خرید با استفاده از تسهیلات تازه مسکن وارد بازار ملک شده و در حال رصد شرایط و شناسایی سطح قیمت ها هستند.

بانک مسکن حدود دو ماه قبل به منظور یاری به خانه دار شدن متقاضیان خرید مسکن اقدام به بروزرسانی و افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن در همه شهر های کشور کرد. این اقدام در راستای نقش حمایتی بانک مسکن و تاکید ویژه مدیرعامل بانک مسکن در راستای ضرورت تسهیل فرایند دسترسی خانوار ها به واحد های مسکونی مصرفی از جهت یاری به تامین اقتصادی خرید مسکن صورت گرفت.

در این راستا و در پی پیشنهاد بانک مسکن، اواخر شهریور ماه سال جاری شورای پول و اعتبار افزایش دو برابری سقف تسهیلات مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات را مصوب و ابلاغ کرد. در نیمه اول مهرماه سقف تازه تسهیلات از سوی بانک مسکن به شعب این بانک ابلاغ و بلافاصله فرایند پرداخت تسهیلات تازه و بروز رسانی شده به متقاضیان شروع شد.

حال با گذشت حدود دو ماه از شروع فرآیند پرداخت تسهیلات مسکن با سقف های تازه، شواهد نشان از افزایش استقبال متقاضیان از این تسهیلات دارد. این موضوع به خصوص در شهر های کوچک و شهر های با سطح میانه جمعیتی به علت پوشش بالای سطح تسهیلات از قیمت خرید واحد های مسکونی محسوس تر از کلانشهر ها و شهر های بزرگ است که این موضوع می تواند به طور مستقیم در رونق بازار معاملات مسکن در این شهرها، پاسخ به احتیاج متقاضیان مصرفی و گروه های فاقد مسکن و بعلاوه به طور غیرمستقیم در ترغیب افراد به مهاجرت معکوس از کلانشهر ها وشهر های بزرگ به این نقاط شهری، موثر باشد.

مشاهدات حاکی است استقبال متقاضیان در شهر هایی که تسهیلات پوشش بالاتری از هزینه خرید آپارتمان را تامین می نماید بیش از کلانشهر ها است. در این میان همزمان با افزایش سقف تسهیلات جعاله مسکن به 80 میلیون تومان، بعضی از مالکان واحد های مسکونی نیز از این تسهیلات تازه استقبال نموده اند. طی روز های اخیر بعضی از مالکان واحد های مسکونی با مراجعه به شعب بانک مسکن اقدام به ارائه درخواست برای دریافت تسهیلات جعاله مسکن کردند تا از این طریق بتوانند در شرایط فعلی بازار مسکن که به علت افزایش شدید قیمت های ملک، امکان تبدیل به احسن واحد های مسکونی محدود شده است، با یاری تسهیلات، واحد خود را بازسازی و از خرید و فروش مسکن بی احتیاج شوند.

سقف تسهیلات فعلی خرید مسکن در شهر تهران برای زوجین (ترکیب تسهیلات خرید مسکن به علاوه تسهیلات جعاله) به 480 میلیون تومان افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "افزایش استقبال از تسهیلات خرید مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش استقبال از تسهیلات خرید مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید