افتتاح جهت رفت منطقه 2 آزادراه تهران، شمال تا سرانجام 1401، تامین 100 درصد میلگرد و سیمان آزادراه به وسیله بنیاد مستضعفان

به گزارش وبلاگ وبکو، در بازدید مشترک رئیس بنیاد مستضعفان و وزیر راه، مسکن و شهرسازی، رستم قاسمی با اشاره به برنامه ریزی دولت برای انجام تعهدات اقتصادی اش تکمیل منطقه 2 آزادراه تهران شمال، از افتتاح جهت رفت این منطقه از آزادراه تهران-شمال تا سرانجام سال آینده اطلاع داد.

افتتاح جهت رفت منطقه 2 آزادراه تهران، شمال تا سرانجام 1401، تامین 100 درصد میلگرد و سیمان آزادراه به وسیله بنیاد مستضعفان

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ وبکو به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، صبح امروز سید پرویز فتاح در بازدید مشترک با وزیر راه از منطقه 2 آزادراه تهران شمال با اشاره به اندازه پیشرفت کار در منطقه 2 آزادراه اظهار کرد: در حال حاضر کار در این منطقه از آزادراه به واسطه مسائل تامین اقتصادی از سوی دولت که آن هم به علت تغییر و تحولات و جابجایی در دولت های دوازدهم و سیزدهم رخ داد، به یک درصد پیشرفت فیزیکی در ماه رسیده است، ولی خوشبختانه در جلسه امروز مقرر شد با رفع این موانع و تامین اقتصادی مناسب و حل مسائل این بخش به وسیله دولت، اندازه پیشرفت ماهانه پروژه به 2.5 تا 3 درصد برسد تا کار راستا رفت این قطعه در انتها 1401 تکمیل گردد و انشالله با قول های وزیر محترم مسائل تامین اقتصادی این پروژه رفع می گردد.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه 50 درصد تامین اقتصادی این پروژه به عهده بنیاد است گفت: ما تا امروز بیش از 100 درصد تعهداتمان را برای یاری به پیشرفت بیشتر پروژه انجام داده ایم و قول دادیم در ادامه نیز، سهم خود را به طور کامل انجام دهیم و سیمان و میلگرد پروژه را به صورت 100 درصدی تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه راستا رفت در قطعه 2 آزادراه تهران شمال تا انتها 1401 به اتمام می رسد اضافه نمود: تاکید آقای وزیر بر این بود که همزمان با کار در این راستا، در باند برگشت نیز کار انجام گردد و انشالله به این توصیه عمل می کنیم.

فتاح افزود: امروز بعلاوه مقرر شد برای پیشرفت هرچه سریعتر هر 3 ماه یک بار در دفتر آقای وزیر جلسه ای پیرامون آزادراه داشته باشیم و هر 6 ماه یک بازدید مشترک انجام گردد تا این پروژه موثر در زمانبندی وعده داده شده تکمیل گردد.

رئیس بنیاد مستضعفان درباره مشخصات فنی پروژه احداث قطعه 2 آزادراه تهران-شمال گفت: قطعه 2، حدود 22 کیلومتر است که 6 کیلومتر آن یعنی تونل البرز افتتاح شده و 16 کیلومتر از این راستا به جای مانده که تا امروز حدود 75 درصد پیشرفت داشته است؛ نکته قابل توجه آن است که عمده راستا در قطعه 2 آزادراه تهران شمال، تونل و پل است و همین موضوع، کار در این قطعه از آزادراه را سخت نموده است.

**رستم قاسمی: راستا رفت قطعه 2 آزادراه تا انتها 1401 افتتاح می گردد

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، رستم قاسمی نیز در حاشیه این بازدید با اشاره به گزارشات ارائه شده مسئولان اجرایی این پروژه اظهار کرد: امروز فرصتی برای بازدید از آزادراه تهران شمال ایجاد شد و خوشبختانه با حضور مهندس فتاح برای ادامه کار، تصمیمات خوبی گرفته شد.

وزیر راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر قطعه یک و 4 آزادراه تهران شمال به اتمام رسیده و کار در قطعه 2 ادامه دارد گفت: امروز تصمیم گرفته شد راستا رفت تهران به شمال در منطقه 2 تا انتها سال آینده افتتاح گردد و بعلاوه در 6 کیلومتر به جای مانده راستا برگشت تونل البرز، با تامین اقتصادی مناسب، کار با سرعت ادامه یابد.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 2 هزار دستگاه ماشین آلات و بالغ بر 2 هرار نفر در این کارگاه کار می نمایند گفت: مقرر شد با حمایت های اجرا شده ماهانه 2.5 تا 3 درصد باند رفت در این راستا پیشرفت داشته باشد و همزمان کار در باند دوم نیز ادامه یابد.

وی با اشاره به فعالیت احداث آزادراه در قطعه 3 نیز گفت: در مذاکرات امروز قرار شد با بکارگیری یک مشاور تازه، آنالیز های مجددی انجام گردد تا با روش های آسان تر بتوانیم کار را ادامه دهیم.

قاسمی درخصوص اعتبارات اقتصادی مورد احتیاج برای احداث بخش های به جای مانده کار در قطعه 2 نیز گفت: بر اساس گزارشات ارائه شده، تکمیل قطعه دوم احتیاجمند 6 هزار میلیارد تومان اعتبار است که 3 هزار میلیارد تومان آن به وسیله دولت و 3 هزار میلیارد تومان آن به وسیله بنیاد مستضعفان تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: بعلاوه در باند رفت نیز سهم وزارت راه 1300 میلیارد تومان است که برنامه ریزی برای تامین منابع اقتصادی آن دیده شده است و تا امروز قطعه دوم با احتساب تونل، 74 درصد در باند رفت و بدون تونل، 63 درصد در این راستا پیشرفت داشته که انشالله کار در راستا رفت این قطعه تا انتها سال 1401 به اتمام می رسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افتتاح جهت رفت منطقه 2 آزادراه تهران، شمال تا سرانجام 1401، تامین 100 درصد میلگرد و سیمان آزادراه به وسیله بنیاد مستضعفان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح جهت رفت منطقه 2 آزادراه تهران، شمال تا سرانجام 1401، تامین 100 درصد میلگرد و سیمان آزادراه به وسیله بنیاد مستضعفان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید