احتمال سفر پوتین به پاکستان

به گزارش وبلاگ وبکو، رسانه های پاکستان به نقل از منابع دیپلماتیک از سفر پوتین رئیس جمهور روسیه به پاکستان خبر می دهند که هنوز مورد تأیید منابع رسمی نیست.

احتمال سفر پوتین به پاکستان

به گزارش خبرنگار وبلاگ وبکو در اسلام آباد، رسانه های پاکستان به نقل از منابع دیپلماتیک از سفر پوتین رئیس جمهور روسیه به پاکستان خبر می دهند که هنوز مورد تأیید منابع رسمی نیست.

طبق این اخبار پوتین به احتمال زیاد تا ماه آینده میلادی به پاکستان سفر می نماید.

وزارت امور خارجه پاکستان با سفارت روسیه در اسلام آباد تماس برقرار و در تدارک سفر پوتین است اما برنامه نهایی آن قطعی نیست.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در یک کنفرانس خبری گفت به زودی عمران خان نخست وزیر این کشور با پوتین دیدار خواهد نمود اما جزئیات آن را تعیین نکرد.

این رویداد از اهمیت راهبردی در زمینه گسترش همکاری های بلندمدت پاکستان و روسیه برخوردار است و موجب افزایش روابط دوجانبه اسلام آباد-مسکو می گردد.

روسیه و پاکستان به ویژه در سال های گذشته، همیشه روابطی محبت آمیز و مبتنی بر همکاری سازنده در سطوح دوجانبه، منطقه ای و بین المللی داشته اند، اما همکاری های دفاعی و نظامی دو کشور را می توان فصلی نو در روابط دو کشور توصیف کرد.

سفر پی در پی و متقابل مقامات پاکستان به روسیه نشان داد که اسلام آباد درصدد است برای تقویت موقعیت نظامی و سیاسی خود در منطقه به ویژه در برابر دهلی نو روابط خود را با مسکو گسترش دهد.

ح

منبع: خبرگزاری فارس

به "احتمال سفر پوتین به پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال سفر پوتین به پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید