ثبت 1، 4 میلیارد سفر بین المللی در سال 2018

به گزارش وبلاگ وبکو، طبق آمار سازمان جهانی گردشگری، ورود گردشگران بین المللی در سال2018 میلادی، با 6درصد رشد به رقم 1/4 میلیارد نفر رسید.

ثبت 1، 4 میلیارد سفر بین المللی در سال 2018

به گزارش وبلاگ وبکو به نقل از روابط عمومی امور بین الملل در حالی که سازمان جهانی گردشگری در سال 2010 پیش بینی نموده بود تعداد گردشگران بین المللی در سال 2020 ، به رقم 1/4 میلیارد نفر برسد، با این حال بنا بر دلایلی چون رشد مالی قوی تر، مسافرت هوایی ارزان تر، تحولات مبتنی بر فناوری، مدل های کسب و کار جدید و تسهیلات ویزا در سراسر جهان ، این پیش بینی دو سال زودتر محقق شد.

سازمان جهانی گردشگری برآورد نموده است که ورود گردشگران بین المللی (بازدید حداقل به مدت یک شب) در سال 2018، شش درصد افزایش یافته و به عدد 1/4 میلیارد نفر رسیده است که بسیار بالاتر از میانگین رشد 3/7 درصدی ثبت شده در اقتصاد جهانی است. از نظر منطقه ای، خاورمیانه 10٪+، آفریقا 7٪+، آسیا، اقیانوسیه و اروپا 6٪+ رشد را در سال 2018 داشته اند و ورود به قاره آمریکا (3٪+)کمتر از میانگین جهانی بود.

زوراب پلولیکاشویلی دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در این باره اذعان نموده است: رشد گردشگری در سال های اخیر نشان می دهد که این بخش امروزه یکی از قوی ترین محرکهای رشد و توسعه مالی است. مسئولیت ما این است که آن را به صورت پایدار مدیریت کنیم و با ایجاد فرصت های شغلی و کارآفرینی، این رشد را به منافع واقعی برای همه کشورها و به ویژه همه جوامع محلی تبدیل کنیم و هیچ کس را بی بهره نگذاریم. به همین دلیل است که سازمان جهانی گردشگری تمرکز خود را در سال 2019 بر آموزش، مهارت ها و اشتغال گذاشته است.

سازمان جهانی گردشگری، بر اساس روند فعلی، چشم انداز مالی و شاخص اعتماد (UNWTO(Confidence Index، رشد 3 تا 4 درصدی را برای امسال میلادی پیش بینی نموده است.

مقرون به صرفه شدن مسافرت هوایی به دلیل ثبات قیمت های سوخت و گسترش شبکه خطوط هوایی در بسیاری از مقاصد جهان موجب تنوع بخشی به بازارهای گردشگرفرست شده است. همچنین، روند کنونی، حاکی ازافزایش سفرهای خروجی از بازارهای نوظهور، به ویژه هند و روسیه، و همچنین بازارهای کوچکتر آسیایی و عربی است.

به طور کلی، انتظار می رود که در نتیجه تغییرات جمعیتی و رشد آگاهی در مورد مسافرت مسئولانه، در سال 2019شاهد تلفیقی از گرایش های نوظهوری مانند سفر برای تغییر کردن و نشان دادن، پیگیری گزینه های سالم مانند گردشگری پیاده روی، سلامتی و ورزشی، و نیز سفر چند نسلی بین مصرف کنندگان باشیم.

منبع: میراث آریا

به "ثبت 1، 4 میلیارد سفر بین المللی در سال 2018" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت 1، 4 میلیارد سفر بین المللی در سال 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید