کناره گیری موقت شیخ احمد از عضویتش در کمیته بین المللی المپیک

به گزارش وبلاگ وبکو، رئیس شورای المپیک آسیا از سمت خود در کمیته بین المللی المپیک به طور موقت کناره گیری کرد.

کناره گیری موقت شیخ احمد از عضویتش در کمیته بین المللی المپیک

به گزارش وبلاگ وبکو، شیخ احمد الفهد آل صباح به طور موقت از سمت خود در کمیته بین المللی المپیک (IOC) و ریاست کمیسیون همبستگی المپیک کناره گیری کرد تا خود را از اتهاماتی که به وی وارد شده تبرئه کند، این در حالی است که شیخ احمد منتظر نتیجه دادرسی کمیسیون اخلاق کمیته بین المللی در پرونده جعل فیلم ها است.

پس از اقدام قانونی علیه شیخ احمد در سوئیس، هفته گذشته دفتر شیخ احمد با انتشار بیانیه ای اعلام نموده بود که او برای اثبات بی گناهی و درستی خود با قدرت دفاع خواهد نمود.

روزنامه سوئیسی تمپس گزارش داده که این پرونده از اوایل ماه جاری میلادی در دادگاهی در سوئیس علیه رئیس شورای المپیک آسیا (OCA) و رئیس اتحادیه کمیته های ملی المپیک (ANOC) به جریان افتاده است. این اتهامات به شیخ احمد و چهار نفر دیگر سه وکیل و یک فرد دیگر وارد شده است.

طبق این گزارش، اشتفان گرودکی، دادستان ژنو متهمان این پرونده را به خلق ویدئوهایی جعلی برای توطئه علیه دو مقام دولتی کویت نخست وزیر وقت کویت و سخنگویش که مربوط به سال 2012 می گردد متهم نموده است.

شیخ احمد مدعی شده که این دو مقام پیشین دولتی کویت، دست به پولشویی زده اند، از بودجه عمومی سوء استفاده نموده اند و در کوشش برای سرنگونی دولت بوده اند و می گوید شواهدش بر اساس اسناد کامپیوتری و فیلم های ضبط شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کناره گیری موقت شیخ احمد از عضویتش در کمیته بین المللی المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کناره گیری موقت شیخ احمد از عضویتش در کمیته بین المللی المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید