چگونه اتاق نشیمن کوچک را بزرگتر جلوه دهیم؟

به گزارش وبلاگ وبکو، امروزه اکثر آپارتمان ها کوچک بوده و متراژ آنها در مقایسه با خانه های ویلایی کمتر میباشد. افرادی که در این مکان ها زندگی میکنند اصولا از فضای محدود آنها ناراضی اند و حس خوبی از زندگی در آنها ندارند. با خلق ایده های نوین و راهکارهای جدید طراحی داخلی, فضاهای کوچک را میتوان به نحوی طراحی نمود که علاوه بر زیبایی و جذابیت, فضا بزرگتر به چشم بیاید. اجازه ندهید اتاق نشیمن شما به دلیل محدودیت فضا مانع از اعمال دکوراسیون مورد علاقه شما گردد. کوچکی فضا اهمیتی ندارد, چه شما در خانه اجاره ای باشید یا صاحبخانه باشید, فضای نشیمن را میتوانید با توجه به سلیقه خود طراحی کنید. در این نوشته سعی شده تا ایده های خلاقانه ای برای طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن پیشنهاد گردد, ایده هایی که قابل اجرا در فضاهای کوچک و محدود هستند و زیبایی را به ارمغان می آورند.

چگونه اتاق نشیمن کوچک را بزرگتر جلوه دهیم؟

اگر قادر به تغییر رنگ دیوارهای سفید در اتاق نشیمن نیستید میتوانید دکوراسیون داخلی سفید رنگ را در این فضا اعمال کنید. از مبلمان سفید رنگ با چیدمان خطی و منظم در کنار دیوار استفاده کنید, مبلمان سفید رنگ فضا را روشن تر و بزرگتر نشان میدهد. برای ایجاد تنوع و خارج شدن از یکنواختی از رنگ ها و بافت های رنگی استفاده کنید. اتاق نشیمن زیر با طیف وسیعی از رنگ های سفید, سبز, قهوه ای و مشکی طراحی شده و در آن از بافت های چوبی و گیاهان آپارتمانی برای زیباتر شدن فضا استفاده شده است.

دیوارهای کج و ناصاف اتاق نشیمن را میتوان با تکنیک های طراحی داخلی زیبا کرد و به نحوی آن را پوشاند که توجه افراد به نقص دیوارها جلب نگردد. شما میتوانید یک دیوار عجیب و غریب را به یک نقطه کانونی تبدیل کنید. در تصویر زیر دیوار اطراف درب اتاق خواب همانند یک گالری دیواری طراحی شده و نصب قاب عکس های متعدد نمایی زیبا به این دیوار عمودی بخشیده است.

هیچ المانی مانند گیاهان نمیتواند فضا را زیبا کند. گیاهان گلداری مانند گل داوودی یا لاله به فضای اتاق رنگ و جان میبخشند, در حالی که گیاهانی که فقط برگ دارند بافتی زیبا و سبز رنگ به فضا می افزایند. بنابراین تا جای ممکن سعی کنید از گل و گیاه در اتاق نشیمن خود استفاده کنید, اینکار زیبایی فضا را دو چندان می نماید.

طراحی دکوراسیون فضاهای کوچک کمی چالش برانگیز است. در تصویر زیر فضایی روشن و باز از یک اتاق نشیمن را میبینید. انتخاب مبلمان و سوفای مناسب از جمله فاکتورهای مهم در طراحی دکوراسیون فضای کوچک به شمار میرود. ابعاد و نحوه چیدمان مبلمان باید مطابق با ابعاد فضای شما باشد, اینکار فضای شما را بازتر جلوه میدهد.

اگر اتاق نشیمن شما دارای سقف کوتاهی ست برای بلندتر نما دادن آن میتوان از المان های عمودی نظیر چراغ پایه دار بلند, قاب های عمودی, گلدان استوانه ای شکل و … در طراحی دکوراسیون آن استفاده نمائید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید المان های عمودی نقش موثری در نشان دادن ارتفاع سقف ایفا می نمایند.

تصویر زیر یک اتاق نشیمن دوست داشتنی را نشان میدهد که در نهایت زیبایی طراحی شده است. استفاده از رنگ های روشن, مبلمان با روکش سفید و سایر وسایل دکوراتیو این دکوراسیون را منحصر بفرد نموده است. از مبلمان راحتی گرفته تا لوستر زیبایی که در سقف قرار گرفته نمایی زیبا در این اتاق ایجاد نموده اند.

فضایی که در تصویر زیر مشاهده میکنید فضایی دو منظوره محسوب میگردد که شامل آشپزخانه و فضای نشیمن است. به دلیل استفاده از تکنیک های خاص دکوراسیون داخلی, هیچ اثری از شلوغی و هرج و مرج در این فضا دیده نمیگردد. آنچه که در این نوع طراحی داخلی به چشم میخورد حضور وسایل ضروری در آن است. تا حد ممکن سعی شده از وسایل غیر ضروری و اضافی در این مکان پرهیز گردد. همان طور که مشاهده میکنید یک سوفا برای استراحت و میز نهارخوری برای صرف غذا یا کار در قسمت نشیمن قرار داده شده است.

منبع: ساختمانچی

به "چگونه اتاق نشیمن کوچک را بزرگتر جلوه دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه اتاق نشیمن کوچک را بزرگتر جلوه دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید