پتنت نو اپل تایپ کردن روی نمایشگر خیس آیفون را آسان تر می نماید

به گزارش وبلاگ وبکو، شرکت اپل به تازگی پتنت جدیدی را در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا با نام تغییر عملکرد دستگاه الکترونیکی در هنگام مواجهه با رطوبت به ثبت رسانده که می تواند استفاده از آیفون را در شرایط آب و هوای بارانی راحت تر از قبل کند. گوشی های آیفون جزو گوشی های ضد آب بازار گوشی های هوشمند به شمار می فرایند، اما این قابلیت تایپ کردن روی صفحه نمایش خیس یا با انگشتان خیس را آسان نکرده است.

پتنت نو اپل تایپ کردن روی نمایشگر خیس آیفون را آسان تر می نماید

اپل میخواهد نمایشگر گوشی های آیفون خود را با رطوبت سازگار کند تا کاربران بتوانند چه در زیر باران شدید و چه حتی در زیر آب نیز به راحتی از گوشی هوشمند خود استفاده نمایند. در واقع ضربات کاذبی که به وسیله مایعات روی نمایشگر آیفون در زیر باران ایجاد می گردد، به وسیله فناوری ذکر شده در پتنت شناسایی و حذف خواهد شد و این مقوله اجازه استفاده از نمایشگر در این شرایط را خواهد داد.

بعلاوه کنترل های روی صفحه می توانند با بزرگ تر شدن دکمه ها و بعلاوه دورتر شدن از دکمه های دیگر تغییر نمایند تا دقت فشردن دکمه سمت راست هنگام خیس شدن صفحه نمایش بهبود یابد. در همین زمان، صفحه نمایش خازنی آیفون به طور اتوماتیک به صفحه ای حساس به فشار شبیه به فناوری های فورس تاچ و لمس سه بعدی اپل تغییر می نماید.

برای جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی ورودی های لمسی به وسیله قطرات باران یا مایعات، اپل می خواهد فشارهای انگشت دست انسان قدرت بیشتری نسبت به آستانه ی دینامیکی که بسته به نوع رویداد رطوبتی (برای مثال باران خفیف، باران شدید) تغییر می نماید، داشته باشد تا امکان استفاده از این نمایشگرهای تحت شرایط خیس و مرطوب به راحتی فراهم گردد.

تصویری که به همراه این پتنت در شبکه های اجتماعی منتشر شده، حاکی از آن است اپلیکیشن دوربین آیفون تنظیماتی را برای حالت های خشک، مرطوب و زیر آب ارائه می نماید. بسته به حالت انتخاب شده، تغییراتی در رابط کاربری دوربین ایجاد می گردد. به عنوان مثال، در حالت مرطوب بعضی از ویژگی ها از رابط کاربری حذف می شوند، این در حالی است که در حالت زیر آب، بعضی از کنترل ها با دکمه های بسیار بزرگ جایگزین خواهند شد. این قابلیت ها تنها تحت شرایط خاصی فعال می شوند و عملکرد محدودی نیز خواهند داشت. بعلاوه با استفاده از این فناوری، نمایشگر گوشی عمق فعلی آن را در آب نشان می دهد تا کاربر بتواند آن را در محدوده مقاومت گوشی در برابر آب نگه دارد که گوشی آسیبی نبیند.

هر از گاهی خبرهای مختلفی در خصوص پتنت های ثبت شده اپل در رسانه های خبری منتشر می گردد که بد نیست به بعضی از آن ها اشاره ای داشته باشیم. پتنت نو کوپرتینویی ها از یک کیبورد خبر می دهد که با توجه به مکانیزمی دارد می تواند آیپد را به مک تبدیل کند. این صفحه کلید ظاهراً چیزی فراتر از یک کیبورد معمولی است و اگر ایده آن به واقعیت تبدیل گردد، محصول جالبی را رقم خواهد زد. اختراع ثبت شده نو اپل، یک سیستم پایه را با یک صفحه کلید الکترومکانیکی و یک رابط آویزان توصیف می نماید که می تواند به آیپد در حالت های مختلف از جمله حالت لپ تاپی متصل گردد.

رپادز مکس 2 شاید جای دکمه چرخان کنترل های لمسی داشته باشد

پتنت دیگر اپل در خصوص کنترلرهای نو این شرکت است. ایده های مفهومی مورد آنالیز به وسیله تیم مهندسی اپل نشان می دهد که این کنترلرها شباهت بسیاری با کنترلر Nintendo Switch دارد که بدین ترتیب دو کنترلر به دو طرف بدنه دیوایس متصل می شوند تا برترین تجربه گیمینگ را در اختیار کاربران قرار دهند. این کنترلرها به نظر می رسد که هم با آیفون و هم با آیپد در حالات مختلفی افقی و عمودی کار می نمایند. در بین تصاویر این پتنت، کنترلر دیگری دیده می گردد که به صورت اختصاصی برای گوشی های آیفون طراحی شده است.

بعلاوه غول فناوری آمریکایی اخیراً با ثبت پتنتی نشان داد که روش های مختلفی را برای قرارگیری دوربین در اپل واچ آزمایش می نماید. این پتنت اپل نشان می دهد که کاربران می توانند در صورت احتیاج قسمتی از ساعت را از محفظه آن جدا کند، زیرا بعضی از کاربران ساعت هوشمند را طوری روی دست خود می بندند که دکمه چرخان آن به سمت داخل قرار می گیرد. بعلاوه محققان اپل قصد دارند دکمه چرخان را مجهز به یک فلش نمایند تا کاربران در هنگام عکس برداری در نور کم با مسئله ای روبرو نشوند.

منبع: Phonearena

منبع: دیجیکالا مگ

به "پتنت نو اپل تایپ کردن روی نمایشگر خیس آیفون را آسان تر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پتنت نو اپل تایپ کردن روی نمایشگر خیس آیفون را آسان تر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید