شرایط نامشخص دربی؛ پرسپولیس ، استقلال بعد از جام جهانی؟

به گزارش وبلاگ وبکو، با توجه به زمان کم تا شروع رقابت های جام جهانی 2022 قطر، زمان تعطیلی لیگ برتر فوتبال ایران، زمان برگزاری دربی مرکز و حضور بازیکنان داخلی در اردوی تیم ملی، به یک علامت سوال تبدیل شده است. مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ می گوید که برنامه هفته دوازدهم آماده است ولی منتظر تصمیم سرمربی تیم ملی هستند. تصمیمی که به نظر می رسد منجر به لغو شهرآورد مرکز خواهد شد.

شرایط نامشخص دربی؛ پرسپولیس ، استقلال بعد از جام جهانی؟

سهیل مهدی با حضور در برنامه شبکه خبر درباره پاسخ به سوالی درخصوص زمان تعطیلی لیگ برتر گفت: زمان برگزاری هفته دوازدهم در تاریخ های 12 و 13 آبان تعیین شده که فقط 2 روز با زمان آغاز مینی کمپ تیم ملی فاصله دارد. بنا بر برآورد های انجام شده، به نظر می رسد که تیم ملی در حال تدارک یک برنامه ریزی نو است. همانطور که می دانید، تا زمان آغاز فیفا دی، لژیونرها نمی توانند در کنار تیم ملی باشند. آنطور که فهمیده ایم، کشورهای حوزه خلیج فارس مانند قطر و امارات در کوشش هستند تا لیگشان را زودتر تمام نمایند. بخصوص قطر که میزبان این پیکارهاست.

وی در پاسخ به این سوال که هفته دوازدهم به طور قطع برگزار می گردد یا خیر، گفت: برنامه ریزی ما تا سرانجام هفته دوازدهم آماده است و می توانیم آن را اعلام کنیم. اما همانطور که عرض کردم، چون زمان برگزاری این هفته به برنامه های تیم ملی نزدیک است و آنها ممکن است بخواهند یک یا 2 روز بیشتر از اردو استفاده نمایند، عملا هفته دوازدهم باید در اختیار تیم ملی باشد.

مهدی در خصوص اینکه آیا شهرآورد تهران به پس از جام جهانی موکول می گردد، گفت: اگر قرار باشد که هفته دوازدهم در اختیار تیم ملی قرار بگیرد، دربی مرکز بین استقلال و پرسپولیس به بعد از جام جهانی موکول خواهد شد.

او صحبت هایش را اینگونه ادامه داد: باید بپذیریم با این برنامه ریزی نو فیفا که بازیکنان تمام جهان یک هفته قبل در اختیار تیم های ملی خود قرار می گیرند، برای آقای کی روش خیلی سخت است که بخواهد تیم را به آن هماهنگی برساند، خصوصا اینکه او فرصت کمتری دارد. برای همین است که این ایام ریکاوری را در اختیار قرار گرفته اند تا در این فرصت کوتاه، حداقل بازیکنان داخلی را به آن اندازه آمادگی برسانند. آقای کی روش به برگزاری اردوهای بلند مدت معروفند و تا جام جهانی فرصت زیادی وجود ندارد.

مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ درباره اینکه آیا کی روش با برگزاری دربی قبل از آغاز جام جهانی مخالفت نموده است یا خیر، پاسخ داد: تعیینا مخالفتی نداشتند. فقط نگران برنامه تدارکاتی بودند که باید تعیین گردد اگر می توانند از این فرصت استفاده نمایند، بهره برداری لازم را داشته باشند، در غیر اینصورت می توانیم با ایشان تعامل لازم را داشته باشیم.

با صحبت هایی که سهیل مهدی امشب انجام داد، او صراحتا و به صورت رسمی از برگزاری دربی مرکز پس از رقابت های جام جهانی خبر نداد اما او تلویحا این موضوع را تأیید کرد و به نظر می رسد که ملاقات استقلال و پرسپولیس در تاریخ 13 آبان برگزار نخواهد شد.

منبع: فرارو

به "شرایط نامشخص دربی؛ پرسپولیس ، استقلال بعد از جام جهانی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط نامشخص دربی؛ پرسپولیس ، استقلال بعد از جام جهانی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید