هیئت ورزشی معلولان استان قزوین مدال آورترین ورزشکاران را دارد

به گزارش وبلاگ وبکو، سیروس مالمیر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگاران گفت: در استان قزوین 223 نفر در سنین 12 تا 45 سال در هیئت ورزشی معلولان عضو هستند و در 14 رشته فعالیت می نمایند که حدود 30 درصد آنها را بانوان تشکیل می دهند.

هیئت ورزشی معلولان استان قزوین مدال آورترین ورزشکاران را دارد

وی اعلام کرد: امکانات ورزشی هیئت معلولان تنها یک سالن ورزشی سرپوشیده است که پاسخگو نیست و مناسب سازی نشده و در زمینه پارکینگ هم کمبود داریم.

دبیر هیئت ورزش های جانبازان و معلولان استان قزوین توضیح داد: با اقدامات صورت گرفته دستاوردهای خوبی در عرصه های ورزشی داشته ایم به طوری که تیم بسکتبال با ویلچر استان به لیگ برتر صعود نموده و برای اولین بار توانست در رقابت های منطقه ای ارمنستان در میان 4 کشور به قهرمانی برسد.

مالمیر گفت: در والیبال نشسته در جام حذفی در میان 158 کشور دنیا تیم معلولان قزوین توانست به نایب قهرمانی برسد که بزرگترین افتخار است.

وی اعلام کرد: به دلیل استقبال خوب معلولان از فعالیت های ورزشی سه رشته جدید ورزشی شامل پارا وزنه برداری برای بانوان، فوتبال دستی برای بانوان و آقایان و تیراندازی برای هر دو گروه فعالیت های ورزشی را توسعه داده ایم.

دبیر هیئت های ورزشی جانبازان و معلولان استان قزوین یادآور شد: در شته تیراندازی 12 نفر، در فوتبال 5 نفر و در وزنه برداری هم تا به امروز 8 نفر عضو شده اند که به تدریج افراد بیشتری جذب این رشته ها خواهند شد.

کسب 13 مدال توسط معلولان استان

وی گفت: تا به امروز معلولان استان قزوین توانسته اند 13 مدال رنگارنگ کسب نمایند.

مالمیر اضافه نمود: اعتبارات اختصاص داده شده به این هیئت سالانه حدود 80 میلیون تومان است که به هیچ عنوان پاسخگوی احتیاجها نیست و بخشی از احتیاجها از منابع دیگر بخش خصوصی تأمین شده است.

وی گفت: از سوی کانون معلولان و یاری آقای موسوی بیش از 245 میلیون تومان دریافت کردیم تا فعالیت ها دچار آسیب و رکود نگردد زیرا اعتبارات دولتی فقط پاسخگوی هزینه های آب و برق و خدمات است.

تقدیر از رسانه ملی برای پخش مستقیم مسابقات معلولان

دبیر هیئت ورزش های جانبازان و معلولان استان قزوین یادآور شد: از صدا و سیمای استان که برای اولین بار نسبت به پخش زنده و رایگان مسابقات معلولان مشارکت خوبی داشتند تشکر می کنیم که با پوشش هفتگی نسبت به ترویج ورزش معلولان هم یاری کردند.

وی با تقدیر از مساعدت های کانون معلولان توانا و آقای موسوی که به احتیاجهای اساسی معلولان توجه ویژه داشته اند گفت: توجه به تحصیل معلولان و پیش بینی استاد تدریس زبان انگلیسی و تأمین سرویسرفت و آمد رایگان از کارهایی است که برای تقویت بنیه علمی و تخصصی و ورزشی معلولان اجام شده است.

مالمیر گفت: با فعال شدن هیئت ورزشی معلولان در شهرستان ها (بجز آوج) امیدواریم ضمن شناسایی استعدادهای ورزشی معلولان بتوانیم فعالیت ها را در همه نقاط استان گسترش دهیم.

مناسب سازی سالن ها لازم است

وی گفت: یکی از مهمترین چالش های ورزشکاران معلول، مناسب سازی نشدن سالن های وزشی برای ورود و خروج و تمرین ورزشی، تأمین اعتبار مناسب و یاری به اعزام تیم ها به مسابقات است که از شهرداری و اداره ورزش انتظار همکاری بیشتری داریم.

مالمیر اضافه نمود: این هیئت مدال آورترین ورزشکاران را دارد به طوری که از مجموع 52 هیئت ورزشی مستقر در استان در مسابقات پار آسیایی و آسیایی تعداد 19 نفر اعزام شدند که 4 نفر از هیئت معلولان بود.

دبیر هیئت ورزش های جانبازان و معلولان استان قزوین توضیح داد: وقتی 21 درصد از اعزام مسابقات آسیایی را معلولان استان تشکیل می دهند انتظار داریم اداره ورزش هم بر اساس این ظرفیت و موفقیت یاری بیشتری به این هیئت داشته باشد.

وی اعلام کرد: بدون شک اعزام معلولان به مسابقات ورزشی هزینه های سنگین تری نسبت به سایر افراد دارد لذا انتظار همکاری و یاری بیشتری داریم.

مالمیر گفت: از اداره ورزش و جوانان استان قزوین انتظار داریم اعتبارات هیئت ها را بر اساس میزان پویایی، مدال آوری، اعزام به مسابقات کشوری و آسیایی معین کند تا عدالت ورزشی برقرار گردد.

وی افزود: شهرداری و شورای شهر قزوین معمولاً از هیئت های ورزشی و ورزشکاران حمایت می نماید و حدود 3 میلیارد و 800 میلیون تومان به رشته های ورزشی استان یاری نموده اما سهم هیئت معلولان بسیار اندک بوده است.

بزرگترین مجموعه ورزشی معلولان در قزوین ساخته می گردد

مالمیر افزود: قرار است از سوی خیر نیکوکار آقای موسوی یک مجموعه بزرگ ورزشی اختصاصی معلولان در قزوین احداث گردد که دارای استخر، خوابگاه، سالن ورزشی سرپوشیده برای 12 رشته برای بانوان و آقایان است.

وی گفت: این مجموعه که بیش از 50 میلیارد تومان هزینه دارد توسط کارآفرین برتر کشور تأمین خواهد شد و یک مجموعه بی نظیر در استان شکل خواهد گرفت که می تواند در شکوفایی استعداد معلولان ورزشکار و تقویت آرامش روحی آنها بسیار مؤثر باشد.

مالمیر گفت: برای این مجموعه ورزشی سه هزار متر زمین اختصاص یافته که احتیاج ما 5 هزار متر است و این مجموعه می تواند برای برگزاری مسابقات بین المللی و استفاده ورزشکاران عادی هم مورد استفاده قرار گیرد.

دبیر هیئت ورزش های معلولان و جانبازان استان قزوین اظهار امیدواری کرد با حمایت جدی از ورزشکاران و تأمین احتیاجهای اساسی آنها بتوان سکوهای قهرمانی د رشته های مختلف ایران و دنیا را کسب کرد و افتخاری به موفقیت های ورزشی استان و کشور اضافه نمود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "هیئت ورزشی معلولان استان قزوین مدال آورترین ورزشکاران را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیئت ورزشی معلولان استان قزوین مدال آورترین ورزشکاران را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید