فیس لیفت سیتروئن C5 با ظاهر مجذوب کننده تر معرفی گردید

به گزارش وبلاگ وبکو، سیتروئن از فیس لیفت نو C5 Aircross با تغییرات مجذوب کننده در نمای بیرونی و بهبود سیستم اطلاع رسانی و تفریح رونمایی کرد.

فیس لیفت سیتروئن C5 با ظاهر مجذوب کننده تر معرفی گردید

در سال 2017 بود که سیتروئن با انتها فراوری خودروهای سدان و واگن استیشن سایز میانه خود، نام سی5 (C5) را در اروپا حذف کرد، اما یک سال بعد دوباره این نام را با یک شاسی بلند (SUV) به بازار بازگرداند. از زمان معرفی سی5 ایرکراس (C5 Aircross) خانواده C5 رشد نموده و شامل یک لیفت بک نامتعارف یعنی C5 X با ویژگی های ترکیبی هم شده است. اکنون زمان آن فرا رسیده است که ابن نسخه پرسرعت پیش از عرضه نسل بعدی، یک فیس لیفت هم داشته باشد.

با این فیس لیفت، عمده ترین تغییر در قسمت جلویی خودرو صورت گرفته است که C5 Aircross دیگر دارای چراغ های جلوی تقسیم شده با نوار LED جداگانه برای نور روز در بالای خوشه نور اصلی نیست. این خودروساز فرانسوی اساسا این فرایند را در عصر خودروسازی مدرن با نسل دوم سی4 پیکاسو (C4 Picasso) مدل 2013 شروع کرد و اکنون به نظر می رسد که درحال بازگشت به چراغ های جلوی یکپارچه است.

با توجه به اینکه گویا خودروهای بیشتری به نوارهای نور احتیاج دارند، سیتروئن هم در فیس لیفت C5 یکی را البته با کمی پیچ وتاب تعبیه نموده است. به جای اینکه یک خط پیوسته باشد، سپر جلو دارای دو خط چین نورانی است که به موازات یکدیگر در کنار نشان شرکت جای گرفته اند. در وسط هم لوگوی دو خطی شرکت سیتروئن با لاک مشکی و تزئینات کرومی همراه شده است.

تغییرات دیگر در بخش جلو، شامل بازطراحی سپر می گردد که برای دادن ظاهری عریض تر به خودرو درنظر گرفته شده است و به ورودی هوای بزرگ تر در پایین نمای جلو هم یاری نموده است. دریچه های هوای عمودی در کناره ها، جایگزین قطعات مربعی ظاهر قبلی C5 Aircross شده اند و با افزایش جریان هوا و طراحی آیرودینامیکی بهتر، نقشی کاربردی دارند.

تغییرات ظاهر C5 در بخش عقب که میزان چراغ های عقب مانند قبل به جای مانده است، کمتر به چشم می آید. با این حال، این قسمت هم، اکنون برای بهبود آیرودینامیک خودرو، با بدنه ای کمی متفاوت همراه است و بعلاوه از گرافیک LED تازه پشت شیشه مشکی بهره می برد.

چرخ های تازه 18 اینچی و درپوش های آینه های جانبی به رنگ مشکی براق که به نوارهای سقف به رنگ مشکی مات متصل شده است، تغییرات نمای بیرونی را کامل می نمایند.

لیست تغییرات فیس لیفت تازه C5 شامل فضای داخلی خودرو هم می گردد که در آن کنسول مرکزی برای قرار دادن یک نمایشگر مستقل برای سیستم اطلاع رسانی و تفریح بازطراحی شده است. دریچه های تهویه دیگر اطراف صفحه نمایش لمسی قرار ندارند و به پایین تر منتقل شده اند تا فضای کافی برای نمایشگر 10 اینچی باشد. خوشبختانه، هنوز کنترل های جداگانه برای تنظیمات تهویه مطبوع وجود دارد اما انتخابگر بزرگ دنده، با یک سوئیچ کوچک جایگزین شده است.

با این فیس لیفت، سیتروئن C5 ایرکراس، یک انتخابگر حالت رانندگی تازه هم برای تنظیم بین حالت هیبریدی، الکتریکی و اسپرت به همراه یک پورت USB دوم و یک محفظه ذخیره سازی اضافی دریافت می نماید. نکته تازهتر، جایگاه های جلوی گرم شونده و دارای حالت ماساژ است که از C4 و C5 X با 15 میلی متر فوم اضافی برای راحتی بیشتر وام گرفته شده اند. این کراس اوور به روز شده بعلاوه همراه با آپشن روکش آلکانترا و روکش چرم سوراخ دار برای جایگاه ها عرضه می گردد.

قرار است فیس لیفت C5 Aircross که نسخه قبلی آن با 260 هزار دستگاه در بازار پیروز عمل کرد، در اوایل تابستان در اروپا به فروش برسد.

عکس ها: فیس لیفت 2022 سیتروئن C5 Aircross

منبع: Motor1

منبع: دیجیکالا مگ

به "فیس لیفت سیتروئن C5 با ظاهر مجذوب کننده تر معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیس لیفت سیتروئن C5 با ظاهر مجذوب کننده تر معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید