فوت بیش از 150 هزار انگلیسی مبتلا به کرونا

به گزارش وبلاگ وبکو، خبرگزاری خبرنگاران- مرکز ملی آمار انگلیس از افزایش بی سابقه قربانیان کرونا و شیوع کرونای آفریقای جنوبی در این کشور اطلاع داد.

فوت بیش از 150 هزار انگلیسی مبتلا به کرونا

به گزارش خبرگزاری وبلاگ وبکو، مرکز ملی آمار انگلیس امروز گفت از زمان شروع همه گیری کووید 19 در این کشور، بیش از 150 هزار گواهی فوت که در آن ها، علت مرگ متوفیان، ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده، صادر شده است.

براساس گزارش مرکز ملی آمار انگلیس، تا دوم ماه آوریل، 13 فروردین ماه، 150 هزار و 368 گواهی فوت، ناشی از ابتلا به کووید 19 در این کشور صادر شده است. به نوشته این روزنامه، از دوم ماه جاری میلادی تا به امروز نیز 284 گواهی فوت دیگر صادر شده است که در آن ها، علت مرگ، ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است.

نشریه دیلی میرور در این باره نوشت: بدین ترتیب از زمان شروع همه گیری کرونا در انگلیس، تا به امروز 150 هزار و 652 نفر به علت ابتلا به این ویروس کرونا جان باخته اند.

دیلی میرور اضافه کرد: فقط در کشور های آمریکا، مکزیک، برزیل و هند، بیش تر از انگلیس، شهروندان قربانی همه گیری کووید 19 شده اند.

به نوشته دیلی میرور، دولت انگلیس فقط افرادی را که تا 28 روز پس از مثبت شدن نتیجه آزمایش کرونا، فوت نمایند، قربانی ویروس کرونا محسوب می نماید. وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس دیروز گزارش داد 127 هزار و یکصد نفر در این کشور، قربانی کووید 19 شده اند.

شیوع سویه جهش یافته کووید در آفریقای جنوبی، در جنوب شهر لندن

وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس گفت سویه جهش یافته ویروس کرونا در کشور آفریقای جنوبی، اکنون در محلاتی در جنوب شهر لندن، شایع شده است.

همزمان با شروع بازگشایی ها در انگلیس پس از سه ماه قرنطینه سراسری در این کشور وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس گفت، تا به امروز 44 نفر مبتلا به سویه جهش یافته کووید در کشور آفریقای جنوبی، در دو محله وندزورث (Wandsworth) و لمبث (Lambeth) در جنوب لندن شناسایی شده است.

منابع بیمارستانی احتمال داده اند 30 مبتلای دیگر نیز در این محله حضور داشته باشند.

در منطقه جنوب گلاسسترشایر (South Gloucestershire) در نزدیکی شهر بریستول نیز که دو بیمار مبتلا به سویه جهش یافته ویروس کرونا در برزیل شناسایی شده اند، آزمایش کرونا با دقت بیش تری در حال اجراست.

مقامات وزارت بهداشت و درمان انگلیس می گویند بعضی از ویروس های جهش یافته در برابر واکسن نیز مقاومند و و موجب بی اثر شدن ان می شوند.

روزنامه گاردین نوشت در پی شناسایی مواردی از ابتلا به سویه جهش یافته کووید در آفریقای جنوبی، سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس، آزمایش کرونا در محلات جنوب لندن را گسترش داده است، زیرا این سویه جهش یافته، در برابر واکسن های موجود، بیش تر مقاومت می نماید. سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس اعلام نموده است با عظیم ترین طرح آزمایش کرونا تا به امروز، همه افراد بالاتر از 10 سال را که در محلات وندزورث و لمبث، زندگی می نمایند، کار می نمایند یا از این منطقه عبور می نمایند، مورد آزمایش فوری کرونا، پی سی آر (PCR)، قرار خواهد داد و علاوه بر آن، هر هفته نیز دو بار از این افراد آزمایش کرونا می گیرد.

به نوشته گاردین، همه آزمایش های مثبت کرونا در این محلات، برای شناسایی نوع سویه جهش یافته، به آزمایشگاه های مربوط ارسال خواهد شد. همچنین افرادی که نتیجه آزمایش آنان مثبت شده است، قرنطینه می شوند و همه تماس های آنان با دیگران، شناسایی و ردیابی خواهد شد تا از گسترش این سویه، پیشگیری گردد.

دولت آفریقای جنوبی، استفاده از واکسن آسترازنیکا / آکسفورد (Oxford/AstraZeneca) را از ماه فوریه متوقف کرد، زیرا آنالیز ها نشان داد این واکسن، فقط تا 10 درصد جوانان را در برابر موارد متوسط و شدید سویه جهش یافته ویروس کرونا در این کشور، محافظت می نماید.

منبع: خبرگزاری آریا

به "فوت بیش از 150 هزار انگلیسی مبتلا به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت بیش از 150 هزار انگلیسی مبتلا به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید