فعالیت بانک مرکزی برای تامین منابع ارزی مورد احتیاج کشور

به گزارش وبلاگ وبکو، به گزارش تجارت نیوز، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در جدیدترین پست اینستاگرامی خود نوشت: این روز ها زندگی مالی مردم تحت فشار تحریم های ظالمانه و همه جانبه و شیوع ویروس کرونا احتیاجمند پشتیبانی و کوشش جدی و فوری مسئولان است بانک مرکزی در ادامه رویکرد فعال و کوشش های خود با همراهی و پشتیبانی وزیر محترم امور خارجه تمام توان و همت خودش را صرف تامین منابع ارزی مورد احتیاج کشورمان از محل منابع متعلق به ایران برای تدارک دارو تجهیزات پزشکی و انسان محبت آمیز نموده و به کوشش های خود ادامه خواهد داد.

فعالیت بانک مرکزی برای تامین منابع ارزی مورد احتیاج کشور

وی ادامه داد: کوشش برای دسترسی به تامین مالی سریع از صندوق بین المللی پول به عنوان حق قانونی و قطعی ایران و پیگیری آزادسازی منابع ارزی بانک مرکزی ایران که به ناحق و با اعمال فشار دولت آمریکا مسدود شده است همگی در این راستا است.

همتی اظهار کرد: به حمدلله پیگیری ها در هر دو مورد تا به امروز فرایند مثبتی داشته است. در خصوص تبلیغات برای وارونه نشان دادن کوشش های ایران برای استفاده از حقوق و منابع محدود خودش برای تامین احتیاج های دارویی و تجهیزات پزشکی مورد احتیاج مردم و این ادعا که ایران در کوشش برای دسترسی به پول نقد است نه دارو و تجهیزات پزشکی!

وی اضافه نمود: باید شرح بدهم که کوشش ها صرفاً در جهت برداشتن محدودیت ها انتقال منابع ارزی بانک مرکزی برای تداوم تأمین دارو و تجهیزات برای مقابله با این بیماری عالمگیر است.

رئیس کل بانک مرکزی توضیح داد: همه می دانند که شرایط خطیر کنونی ایجاد می نماید کشور ها در مبارزه جهانی با این معضل در تامین احتیاج های ضروری و انسان محبت آمیز خود با محدودیت روبرو نباشند. مطمئنا بانک مرکزی تمامی کوشش خود را در جهت گشایش های بیشتر در برطرف مسائل و تأمین احتیاج های مردم انجام خواهد داد، همانطور که قبل از آغاز کرونا راستا رو به بهبود در رشد مالی و تورم را بدون استفاده از منابع مسدود شده شکل داده است.

منبع: تجارت نیوز

به "فعالیت بانک مرکزی برای تامین منابع ارزی مورد احتیاج کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت بانک مرکزی برای تامین منابع ارزی مورد احتیاج کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید