دیدنی های مالت و 15 جاذبه توریستی که باید ببینید

به گزارش وبلاگ وبکو، مالت در واقع یک جزیره کوچک می باشد که در دریای مدیترانه و سمت جنوبی اروپا قرار گرفته است، این کشور به مرکزیت والتا جاذبه های تاریخی و طبیعی زیادی را شامل می گردد که معرفی این جاذبه ها قطعا برای علاقه مندان به مرور سابقه و تاریخچه این مکان فرصتی مغتنم و عالی محسوب می گردد. در ادامه مطلب با خبرنگاران در جهت میسرسازی این هدف و آشناسازی با دیدنی های مالت همراه باشید.

دیدنی های مالت و 15 جاذبه توریستی که باید ببینید

شناخت بیشتر مالت کشوری اروپایی

همانطور که گفته شد کشور مالت دارای چشم انداز های طبیعی خاص و ساختار قدیمی و تاریخی بوده و به واسطه این دارا بودن و بعلاوه آب و هوای معتدل و مدیترانه ای هرساله جاذب جهانگرد هایی به تعداد میلیونی است. جالب توجه می باشد که از نظر کیفیت و سطح زندگی درجه بالایی را به خود اختصاص داده است. این کشور زمانی پیش قسمتی از خاک کشور ایتالیا محسوب می شد که در حال حاضر نیز زبان ایتالیایی در آن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. زبان های رسمی آن مالتایی و ایتالیایی می باشد.

برای آشنایی با دیدنی های ایتالیا کلیک نمایید.

معرفی دیدنی های مالت

1-شهر والتا

این شهر مرکز کشور مالت امی باشد که تاریخ ارزشمند و قابل توجه ای را به خود اختصاص داده است از جمله ان می توان به نخستین شهر دارای برنامه ریزی مصوب شده اروپایی به شمار می رود؛ شهر نامبرده پیوسته به وسیله حکومت های مختلف رومی ها، عرب ها، یونانی ها اشغال می شد.

2-اقامتگاههای مالت و کاخ شارا

این کشور جزیره ای تقریبا دویست هتل و اقامتگاههای دیگر با 38 هزار تختخواب مهمان دارد که 50 درصد آنها در هتل های 4 و 5 ستاره جای گرفته است. کاخ تاریخی شارا از جمله هتل های پیشنهادی واقع در دیوارهای مدینا می باشد.

3-کلیسای جامع سنت جان

این کلیسا در نگاه اول و کلی از نمای بیرونی شاید انقدرها هم مورد پسند واقع نشده و با یک قضاوت سریع از بازدید آن کمی پشیمان شوید؛ ولی این قضاوت و نظر شما پس از مشاهده درون صومعه تغییر پیدا می نماید. نقاشی های پرشکوه کاراواژیو و نقره تمامی بخش های این صومعه را در برگرفته است, کف آن را نیز سنگ مرمر پوشانده که آرامگاه چهارصد نفر از بزرگان و اساتید مطرح و برجسته مالتی را در دل خود جای داده است. به بیانی ساده تر می توان این مکان را یکی از جاذبه های جهانگردی و جهانگرد پذیر قرار گرفته در دسته تاریخی به شمار آورد.

4-استخر سنت پیتر

این استخر در فاصله نزدیکی از مارساکسلوک واقع شده که از جمله مکان های دیدنی و جهانگردی کشور مالت محسوب می شود؛ استخر سنت پیتر در اثر فرسودگی و ساییدگی گود شده اما با این وجود محل مناسبی برای شنا کردن می باشد که به منظور داخل شدن در آب ضروری است از نردبانی یاری بگیرید.

5- شهر مارساکسلوک

مارساکسلوک شهری ساحلی است که به علت دارا بودن بندرگاههای گوناگون و متلون، بعلاوه رستوران های شامل غذاهای دریایی خوش طعم مشهور می باشد، برای رسیدن به این مقصد می توانید از شهر والتا با استفاده از اتوبوس شماره 85 و 81 استفاده کنید.

6- جزیره ساحلی کومینو

این جزیره از جمله جزایر ساحلی و کوچکترین جزیره کشور مالت محسوب می شود که منظره ها طبیعی و چشم نواز زیادی را مشمول می شود، زیبای، سکوت و دنج بودن، زندگی پرندگان خاص و بعلاوه طبیعت دست نخورده, صخره های عجیب از جاذبه های این جزیره به حساب می آیند که در مجموع جاذبه های مالت را تشکیل می دهند.

7- کلیسای ماستا

این کلیسا که اجرای آن تاثیر گرفته از پانتئون رم می باشد از جمله صومعه های زیبای کشور مالت بوده و دارای بزرگترین گنبد در اروپا است، علاوه بر این ویژگی های شاخص برخورد یک بمب از سوی آلمان اما منفجر نشدن آن از دلایل دیگر این محبوبیت و مشهور بودن به شمار می آید. سال تاسیس این کلیسا به سال 1833 باز می شود که با استفاده از هزینه گردآوری اهالی انجام گرفت.

8-باغ باراکا (بالا و پایین)

این باغ دارای مساحت کمی می باشد که صومعه فوتوژنتیک را در خود جای داده است. بخش پایینی باغ از بخش بالایی باغ کوچکتر بوده و در باغ بالا چشم اندازی متفاوت از سه شهر و ستون هایی زیبا را می توانید ببینید. جالبتر وجود باتری یک توپخانه است که در زمان گذشته جهت سلام گفتن کشتی های غریبه به کار می رفته و تا به امروز فعال بوده است.

9-سه شهر مالت (شهرهای دیدنی مالت)

3 شهر به نام های ایسلا، برملا، بیرگو در مالت جای گیری نموده اند و از جاذبه های جهانگردی این منطقه محسوب می شوند که البته ملقب به سه شهر هستند.

10-برج سنت آگاتا یا برج سرخ

این برج که سال تاسیس آن به 1649 می رسد، در مارفا و در بین دو برج گوزو و والتا بنا شده و دیوارهای آن به رنگ قرمز می باشد و به همین علت هم برج سرخ نام گرفته است. دارای 5 توپ بوده و در آن موقع به منظور نظاره کردن ساحل ها و بعلاوه نگهبانی و نگهداری از برج و تاجران آن در مقابل دزدهای دریایی بوده است.

11-عبادتگاههای مگالیتیک کشور مالت

تعدادی عبادتگاه در کشور مالت قرار گرفته اند که قدمت آنها به قرون 3 و 4 و پیش از میلاد می رسد و برخی از این معابد در لیست جهانی یونسکو جای گرفته اند.

12-صخره دینگلی

این صخره دریایی در سمت جنوب غربی ساحل واقع شده است که از دیدنی های مالت شمرده می شود.

13-ساحل خلیج طلایی

در شمال غربی کشور مالت جزیره ای به نام خلیج طلایی قرار گرفته است که ساحل آن از ماسه های طلایی رنگ نرم پوشانده شده و جزو سواحل مجذوب کننده و چشم نواز این کشور محسوب می شود. از ساحل های شنی آن صخره هایی دارای شیب زیاد و بعلاوه دره سفید مراقبت می کنند.

14- ساحل خلیج غان

در حومه تپه ها و صخره ها تنها با بالا رفتن مساحتی به مقدار 200 قدم ساحل خلیج غان مشهود است، این ساحل از ساحل های ممتاز و مشهور کشور مالت محسوب می شود که از سوی اهالی آن و البته جهانگردان دارای اهمیت بالایی می باشد، شنا کردن در این مکان یکی از تفریحات سالم و پیشنهاد شده می باشد که همه وقت غیر از هنگامی که برای اطلاع رسانی نامناسب بودن آن از پرچ قرمز برافراشته استفاده شده، می توانید استفاده کنید.

15-غار آبی

این غار واقع شده در قسمت فوقانی صخره ای در دریای مدیترانه می باشد که پناهگاهی دریایی برای ملوان ها بوده که در حال حاضر غارهایی با جنس آهک و منار ساحلی القا کننده حس آرامش می باشند. شنا کردن در آن بدون محدوده سنی از جمله جاذبه های تفریحی و جهانگردی شمرده می شود.

قاره اروپا معروف به قاره سبز کشورها، شهرها، ساحل و جزایر زیادی را در خود جای داده است که هر یک از آنها گزینه های انتخابی ایده آل و مناسبی به عنوان مقصد بازدید و جهانگردی محسوب می شوند. در این مطلب وبلاگ وبکو کشور مالت را به عنوان مقصد جهانگردی و سفر انتخاب کرد و به معرفی دیدنی های مالت پرداخت که امیدواریم مورد توجه شما واقع شده باشد.

منبع: دیجیاتور

به "دیدنی های مالت و 15 جاذبه توریستی که باید ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های مالت و 15 جاذبه توریستی که باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید