دنیای جانداران کوچک در قاب میکروسکوپ

به گزارش وبلاگ وبکو، یک میکروبیولوژیست فیلم هایی از حرکت واقعی جانداران میکروسکوپی تهیه کرد و آنها را در دنیای رسانه به اشتراک گذاشت.

دنیای جانداران کوچک در قاب میکروسکوپ

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ وبکو، یک میکروبیولوژیست در رسانه ها، توجه افراد را به دنیای مرموز میکروب ها و ارگانیسم ها جلب کرد.

براساس گزارش دیلی میل، هانتر هینس تصاویر و فیلم هایی از ارگانیسم های میکروسکوپی را به اشتراک گذاشت، او این جانداران کوچک را 40 تا هزار بار درشت نمایی نموده است.

هانتر هینس گفت: این فیلم ها، تصاویری از جاندارانی را نشان می دهد که به طور طبیعی حرکت می نمایند. این ارگانیسم ها پایه شبکه های غذایی و برای سلامتی اکوسیستم مهم هستند. من این جانداران را از زیستگاه های آب شیرین از جمله دریاچه های فلوریدا جمع آوری نموده ام.

در اینجا فیلم هایی از این جانداران را مشاهده کنید.

فیلم بالا متعلق به خرس آبی است. این جانور آبزی کوچک هشت پا دارد و می تواند بدون آب و غذا به مدت زیادی (در حدود 10سال) زندگی کند. این موجود در سال 2007، به همراه فضانوردان به فضا برده شد و در 10 روز در خلا مورد آزمایش نهاده شد و زنده ماند و سپس به زمین بازگردانده شد.

این جاندار از دسته چرخان تباران و دارای یک اندام چرخنده در بخش سر است. بیشتر چرخان تباران در آب زندگی می نمایند و شمار کمی نیز در خاک دیده می شوند.

جانداری که در فیلم بالا مشاهده می کنید نوعی از پهن کرم تباران است. این جانداران ساده ترین جانوران سه لایه ای هستند که دارای تقارن دوطرفی اند. بدن آن ها برگ شکل یا کشیده و نواری است و از لحاظ سازمان بندی، دارای اندام و دستگاه هستند.

این جاندار از گروه مُژَکداران است که در آب های اقیانوس ها، دریاچه ها و تالاب ها زندگی می نمایند. ساختار بدن آن ها جزء پیچیده ترین موجودات است.

فیلم های که در ذیل مشاهده می کنید نیز متعلق به بعضی دیگر از این جانداران میکروسکوپی است:

منبع: خبرگزاری فارس

به "دنیای جانداران کوچک در قاب میکروسکوپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنیای جانداران کوچک در قاب میکروسکوپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید