درها برای مصاحبه با کره شمالی همچنان باز است!

به گزارش وبلاگ وبکو به نقل از خبرگزاری یونهاپ، جنیفر ساکی سخنگوی کاخ سفید شامگاه سه شنبه به وقت محلی گفت که ایالات متحده همچنان تمایل دارد با مقامات کره شمالی در هر زمان و هر مکان ملاقات کند!

درها برای مصاحبه با کره شمالی همچنان باز است!

این سخنگوی کاخ سفید در ادامه گفت که کره شمالی هنوز به پیشنهادهای ایالات متحده برای ازسرگیری گفتگوها پاسخی نداده است.

ساکی در نشست خبری روزانه خود گفت: ما در را باز گذاشته ایم. من هیچ [خبر] جدیدی برای شما در مورد پاسخ [پیونگ یانگ] به پیشنهادمان ندارم. این پیشنهادی برای ملاقات در هر زمان و هر مکان بدون پیش شرط است.

لازم به ذکر است، سونگ کیم نماینده ویژه ایالات متحده در امور کره شمالی پیشنهاد ملاقات با مقامات کره شمالی در هر مکان و هر زمان بدون پیش شرط را ابتدای ماه ژوئن عنوان کرد.

اما کره شمالی تا به امروز به این ابراز تمایل عوام فریبانه ایالات متحده و بعلاوه تعداد دیگری از پیشنهادهای مطروحه دولت جو بایدن وقعی ننهاده است.

اظهارات ساکی بعلاوه پس از آن مطرح شد که آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی خطاب به شورای حکام گفت که به نظر می رسد کره شمالی رآکتور هسته ای تولیدکننده پلوتونیوم را بار دیگر راه اندازی نموده است.

سخنگوی کاخ سفید پیش تر گفته بود که گزارش آژانس اتمی نشاندهنده ضرورت از سرگیری گفتگوها با کره شمالی است و گفت که آمریکا از گزارش هایی که ظرف 24 ساعت گذشته منتشر شده، اطلاع دارد و مابا متحدان و شرکای خود برای توسعه و ارزیابی دقیق همکاری نزدیک خواهیم داشت.

لازم به ذکر است، کره شمالی از زمان برگزاری نشست بی حاصل کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در هانوی (فوریه 2019) تمایلی به شرکت در مذاکرات خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره نشان نداده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "درها برای مصاحبه با کره شمالی همچنان باز است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درها برای مصاحبه با کره شمالی همچنان باز است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید