حمله باج افزاری 50 میلیون دلاری به اپل

به گزارش وبلاگ وبکو به نقل از ورج، باج افزارنویسان، شرکت تایوانی کوانتا را هدف حملات خود قرار داده اند که در زمینه فراوری مک بوک و بعضی تجهیزات سخت افزاری دیگر اپل فعال است.

حمله باج افزاری 50 میلیون دلاری به اپل

اطلاعات سرقت شده مربوط به تولیدات فعلی و آینده شرکت اپل است. این اقدام توسط یک گروه هکری روس به نام رویل انجام شده که به سودینوکیبی نیز مشهور است و در تاریخ 20 آوریل تصاویری از داده های سرقت شده خود را به اشتراک گذاشت.

این اقدام پس از آن رخ داد که شرکت تایوانی کوانتا از پرداخت باج 50 میلیون دلاری به این گروه هکری خودداری کرد. این هکرها از خود اپل خواسته اند تا اول ماه می، باج درخواستی را پرداخت کند، در غیر این صورت فرایند انتشار اطلاعات خصوصی اپل ادامه می یابد.

کوانتا نفوذ هکری به سرورهای خود را تأیید نموده و افزوده که در حال آنالیز موضوع با همکاری متخصصان امنیت سایبری است و این فرایند بر کسب و کار آن تأثیری نخواهد داشت. هکرهای گروه رویل قبلاً نیز حملاتی را به شرکت هایی مانند ای سر انجام داده بودند.

اطلاعات منتشر شده توسط این هکرها مربوط به بازطراحی رایانه آی مک، مک بوک ایر ام 1 سال 2020 و بعضی لپ تاپ های هنوز عرضه نشده این شرکت بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حمله باج افزاری 50 میلیون دلاری به اپل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله باج افزاری 50 میلیون دلاری به اپل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید