توسعه زیرساخت های بندری و گمرکی، میلیارد ها دلار ارزآوری نصیب کشور خواهد نمود

به گزارش وبلاگ وبکو، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس کل گمرک ایران گفت: توسعه زیرساخت های بندری و گمرکی، میلیارد ها دلار ارز نصیب کشور خواهد نمود.

توسعه زیرساخت های بندری و گمرکی، میلیارد ها دلار ارزآوری نصیب کشور خواهد نمود

به گزارش خبرگزاری وبلاگ وبکو، مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک ایران در جمع تجار و فعالان مالی ایران در روسیه گفت: حجم کل فراوری ناخالص داخلی کشور های جهان 87 هزار میلیارد دلار است که بیش از 50 درصد آن، که بیشترین عایدی و اشتغال را در کشور ها ایجاد میکند، سهم صادرات و واردات است.

وی اضافه نمود: در حال حاضر 10 گمرک و بندر بزرگ جهان در آسیا قرار گرفته است و چنانچه ظرفیت بندری و گمرکی خود را افزایش دهیم، از سهم ترانزیت، واردات و صادرات کالا، میلیارد ها دلار عایدی برای کشورمان بدنبال خواهد شد.

میراشرفی گفت: کریدور های شرق به غرب و شمال به جنوب، دو راهگذر مهم بین المللی است که ایران در جهت هر دو گذرگاه بین قاره ای قرار گرفته است.

رئیس کل گمرک ایران خطاب به بازرگانان ایرانی گفت: ما هیچ راهی جز یاری به تجار و بازرگانان نداریم، چراکه موفقیت در تجارت بر اساس شانس نیست، بلکه موفقیت ناشی از برنامه ریزی دقیق و حاصل برنامه مدونی است که باید تدوین و اجرا گردد.

آقای میراشرفی با بیان اینکه ایران کشوری نیست که بخواهند بطور کامل تحریم نمایند، توضیح داد: شاید بتوانند جهت های هوایی را با تحریم محدود نمایند، اما جهت های زمینی و دریایی ایران که با 15 کشور از زمین و دریا همسایگی دارد، قابل تحریم نیست.

میراشرفی با اشاره به اهمیت گذرگاه های زمینی برای صادرات و واردات کالا بین ایران و روسیه گفت: تکمیل هرچه سریعتر زیرساخت های دریایی و جاده ای، بویژه در زمینه افزایش ناوگان کشتی های رو-رو در دریای خزر و تسهیلات بیشتر گمرکی، می تواند حجم مبادلات را افزایش دهد.

میراشرفی با اشاره به اقدامات گمرک ایران برای تسهیل مراودات تجاری بین ایران و روسیه در سه سال اخیر اشاره و تاکید نمود: گمرک ایران همچنان با جدیت پیگیر حل مسائل گمرکی است.

رئیس کل گمرک ایران استفاده از گمرک سبز را یکی از مهمترین راه های تسهیل شرایط صادرات کالا به روسیه مطرح نمود و گفت: برای استفاده از کریدور سبز گمرکی به حضور شرکت های بسبار بزرگ یا هلدینگ های تجاری احتیاج است، اما متاسفانه در حال حاضر شرکت های مدیریت صادرات، هلدینگ های تجاری یا شرکت های بزرگ فعال نیست و تنها بخش خصوصی یا شرکت های تجاری بصورت جزیره ای و کوچک وارد تجارت می شوند.

وی به ضرورت تشکیل شرکت های بزرگ مدیریت صادرات، هلدینگ های تجاری و ورود شرکت های مادر تخصصی به بازار روسیه اشاره نمود و گفت: در این صورت میتوان از مزایای کریدور سبز گمرکی بهره برد.

در این نشست کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با تشریح شرایط کنونی تجارت و بازرگانی بین ایران و روسیه، موانع و مسائل گمرکی در جهت مبادلات بازرگانی بین دوکشور را تشریح کرد.

زارعی رایزن بازرگانی و حیدری رایزن مالی سفارت جمهوری اسلامی ایران، جلالی فر عضو اتاق مشترک بازرگانی و صنایع ایران و روسیه و نیز جمعی از تجار و فعالان مالی ایرانی در روسیه در این نشست با بیان مسائل ترانزیتی و گمرکی، پیشنهادات و راه چاره های خود در زمینه برطرف مسائل موجود را ارائه کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "توسعه زیرساخت های بندری و گمرکی، میلیارد ها دلار ارزآوری نصیب کشور خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه زیرساخت های بندری و گمرکی، میلیارد ها دلار ارزآوری نصیب کشور خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید