تبریز 2018، زندگی شبانه در تبریز

به گزارش وبلاگ وبکو، تبریز به صورت شبانه روزی میزبان گردشگران خواهد بود

به نقل از خبرگزاری میراث آریا، صبح امروز یکشنبه 2 اردیبهشت ماه علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم افتتاحیه رویداد ملی تبریز 2018 اظهار داشت که کسب و کارهای مرتبط با صنعت گردشگری به منظور بهره برداری گردشگران از شب های زیبای تبریز، به صورت شبانه روزی خدمات ارائه می دهند. آقای مونسان با اشاره به اینکه رویداد تبریز 2018 در روزهای 4 و 5 اردیبهشت با حضور آقای روحانی به صورت رسمی شروع می گردد گفت: اقدامات لازم جهت برگزاری این رویداد به صورت جدی از دی ماه 96 شروع شده است. پیشتر شهر تبریز به وسیله هفت عضو از اعضای اجلاس وزرای گردشگری کشورهای اسلامی به عنوان مرکز گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 انتخاب شده است. برای آگاهی از این خبر با خبرنگاران همراه شوید.

تبریز 2018، زندگی شبانه در تبریز

چرا تبریز؟

از جمله دلایل انتخاب تبریز به عنوان مرکز گردشگری کشورهای اسلامی، می توان وجود دو اثر از آثار میراث جهانی یونسکو، زیرساخت های مناسب گردشگری، وجود منطقه ها نمونه گردشگری، موزه های غنی و معتبر، طبیعت بکر و زیبا، بوستان ها و پارک های مناسب و بعلاوه تعداد بالای گردشگران داخلی و خارجی را دانست.

به گفته معاون رئیس جمهوری، پس از انتخاب این شهر به عنوان مرکز گردشگری کشورهای اسلامی، دبیرخانه این شورا شامل شش کمیته زیرساخت و توسعه شهری، کمیته فرهنگی و اجتماعی، کمیته آموزش، ارزیابی و نظارت، کمیته مالی و سرمایه گذاری، کمیته تبلیغات و امور بین الملل و کمیته سمن ها تشکیل شد. این دبیرخانه در 20 ماه گذشته بالغ بر 55 جلسه برگزار نموده است.

مونسان با اشاره به تبلیغات زیاد برای این رویداد گفت: در این مدت جاذبه های گردشگری تبریز در داخل و خارج از کشور تبلیغ شدند. به عنوان مثال با توافقی که با ترکیش ایرلاین صورت گرفت، در تمام پرواز های این ایرلاین بین المللی جاذبه های تبریز معرفی گردید. او اعطای مجوز برای تاسیس اقامتگاه های بوم گردی و هتل های سنتی، آماده سازی المان های شهری و نوسازی هتل های تبریز را از دیگر اقدامات مهم انجام شده در راستای برگزاری رویداد تبریز 2018 دانست. ایشان خاطر نشان کردند که بسته های متنوعی شامل تخفیف های ویژه برای اقامت در هتل های تبریز، تخفیف خرید کیف و کفش چرم، تخفیف خرید فرش دستباف تبریز و تخفیف برای بازدید از موزه ها و جاذبه های گردشگری تبریز، به مردم ارائه خواهد شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به شبانه روزی شدن فعالیت صنوف مربوط به صنعت گردشگری خاطر نشان کرد: با این اقدام درصدد فراهم کردن شرایطی هستیم که گردشگران بتوانند از شب های زیبای تبریز نیز بهره مند شوند و از جاذبه ها و ظرفیت های بی شمار آن استفاده نمایند. چنین اقدام مشابهی نیز در در ایام نوروز در شهر رشت انجام شده است.

ایشان در سرانجام بیان کردند: امیدوارم این رویداد منجر به رونق صنعت گردشگری در شهر تبریز و افزایش ورود گردشگران به این شهر گردد. خوشبختانه در ایام نوروز ظرفیت اشغال مراکز اقامتی تبریز رشدی 50 درصدی داشته است. امیدواریم تا سرانجام سال 2018 شاهد این فرایند رو به رشد و رونق کسب و کارهای صنعت گردشگری در کلان شهر تبریز باشیم.

منبع: الی گشت

به "تبریز 2018، زندگی شبانه در تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبریز 2018، زندگی شبانه در تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید