تامیفلو در درمان کرونا تأثیری دارد؟

به گزارش وبلاگ وبکو، یک فوق تخصص نفرولوژی درباره تأثیر مصرف تامیفلو بر بیماری کرونا شرح داد.

تامیفلو در درمان کرونا تأثیری دارد؟

به گزارش خبرنگار دکتر حمیدرضا بادلی فوق تخصص نفرولوژی در پاسخ به این سوال که داروی تامیفلو در درمان بیماری کوید-19 تأثیری دارد یا خیر، گفت: این دارو داروی ضد آنفلوانزایی است و برای درمان بیماری کرونا تأثیری ندارد.

این فوق تخصص نفرولوژی درباره علت ناکارآمدی این دارو برای ویروس کرونا، شرح داد: زمانی که ویروس آنفلوانزا به وسیله قطرات تنفسی وارد بدن فرد می گردد به سلول های تنفسی بدن فرد می چسبد و وارد سلول می گردد، سپس تکثیر پیدا می نماید.

بادلی ادامه داد: اگر ویروس آنفلوانزا نتواند از سلول خارج گردد یعنی بیماری کنترل شده، اما آنفلوانزا آنزیمی دارد که می تواند غشاء یا دیواره سلول را تخریب کند یا اصطلاحا سلول را پاره کند، بنابراین تعداد زیادی سلول تکثیر یافته می تواند از سلول خارج گردد و در سلول های دیگری تکثیر پیدا کند و بیماری گسترش یابد.

او با اشاره به نقش داروی داروی تامیفلو، گفت: تامیلفو بر روی آنزیمی که ویروس آنفلوانزا به وسیله آن می تواند غشا را پاره کند، تأثیر می گذارد و مانع از فراوری این آنزیم می گردد.

این فوق تخصص نفرولوژی اظهار کرد: به دلیل اینکه چینی ها هم زمان با شیوع ویروس کرونا در پیک بیماری آنفلوانزا بودند از این دارو استفاده کردند و فکر می کردند همه بیماران علائم آنفلوانزا را دارند، زیرا هنوز کرونا تشخیص داده نشده بود.

بادلی اضافه کرد: بعد از اینکه چینی ها متوجه وجود ویروس کرونا شدند، تصمیم گرفتند برای اینکه از شدت بیماری کم نمایند، برای به صفر رساندن تعداد بیماران آنفلوانزا از داروی تامیفلو استفاده نمایند.

او به دلیل استفاده ایرانیان از داروی تامیفلو اشاره نمود و گفت: باتوجه به تغییرات فصلی و اینکه به احتمال قوی بسیاری از بیماران هنوز تعیین نیست علائم آنفولانزا یا کرونا دارند و با توجه به هم زمانی این دو ویروس است، هنوز از این دارو استفاده می گردد.

این متخصص نفرولوژی ادامه داد: در آینده ای نزدیک باید تجدید نظری در مصرف تامیفلو گردد، زیرا مصرف این دارو عوارض جانبی زیادی دارد.

بادلی با بیان راه حل هایی برای مقابله با این ویروس، گفت: بهترین درمان در همه منابع معتبر جهان، درمان حمایتی است.

او شرح داد: درمان حمایتی شامل کنترل تب، بدن درد و کنترل میزان کمبود آب بدن است و همچنین باید زیاد استراحت کنید و مهم تر از همه اصول بهداشتی را رعایت کنید.

این فوق تخصص نفرولوژی گفت: اگر بیمار هستید حتما از ماسک بهره ببرید تا بیماری کرونا را به سایر افراد جامعه انتقال ندهید.

بادلی با اشاره به دلیل بستری شدن بعضی از بیماران در بیمارستان ها گفت: بیمارانی که بدحال هستند و بیماری آن ها شدت پیدا می نماید در بیمارستان سیستم های درمان های حمایتی پیشرفته تر از داخل خانه است.

او ادامه داد: مثلا اگر بیماری کمبود آب در بدن داشته باشد مایعات وریدی به آن تزریق می نمایند یا اگر مشکل تنفسی داشته باشد از ماسک اکسیژن یا ابزار های یاری تنفسی مثل ماشین های تنفسی یاری می گیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تامیفلو در درمان کرونا تأثیری دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامیفلو در درمان کرونا تأثیری دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید