باشگاه استقلال: پاتوسی را فدای پروپئیچ کردیم

به گزارش وبلاگ وبکو، درحالی که امیرحسین فتحی بارها از تمدید قرارداد با پاتوسی گفته و حق انتقال صیاد منش نیز می توانست به تداوم حضور این بازیکن یاری کند اما مدیرعامل استقلال ادعا نموده آن حق انتقال خرج بحران شده است.

باشگاه استقلال: پاتوسی را فدای پروپئیچ کردیم

پرونده جدایی ستاره های فصل پیش در استقلال بسته نشده و هر روز خبری درباره جدایی برخی بازیکنان به گوش می رسد. بعد از اینکه تعیین شد روزبه چشمی نیز به استقلال باز نمی گردد و این بازیکن راهی قطر خواهد شد، پرونده پاتوسی هم بسته شد. مسئولان باشگاه استقلال قصد داشتند تا با ملاقات های حضوری این بازیکن آفریقایی را برای بازگشت متقاعد نمایند اما حضور علی خطیر در امارات و انجام مذاکرات حضوری با این بازیکن به نتیجه ای نرسید و پاتوسی در اقدامی عجیب اما از نظر خودش حرفه ای و آینده نگرانه بعد از نشست با خطیر همراه با پسر وینفرد شفر که در امارات حضور داشت، به باشگاه بن یاس رفت و با این باشگاه به توافق رسید. حتی مسئولان باشگاه استقلال قصد داشتند در جلسه حضور مبلغی را هم به این بازیکن بپردازند اما پاتوسی قبول نکرد به این دلیل که باشگاه استقلال پیش از این ملاقات نیز نتوانسته بود مبلغی را که باشگاه کیپ تاون خواسته بود را به حسابش واریز کند به همین دلیل پاتوسی هم چون وضعیت نامناسب مالی باشگاه استقلال را دید راهی بن یاس شد. نقش پسر شفر در این انتقال بسیار پررنگ بود وحتی گفته می گردد که ائتلاف دو نفره پاتوسی و ساشا شفر ناراحتی مدیربرنامه های این بازیکن آفریقایی را هم به دنبال داشته چرا که این شخص هم از مذاکرات میان پاتوسی و بن یاس هیچ اطلاعی نداشته و به تعبیر عامیانه تر مدیربرنامه قبلی دور زده شده است.

حمله در فضای مجازی به مدیران استقلال

بعد از اینکه تعیین شد باشگاه استقلال برای بازگرداندن پاتوسی با مسائل بسیار روبرو است و به نوعی این بازیکن آفریقایی از چنگ استقلال پریده، مدیران باشگاه در توجیه این اتفاق اعلام کردند که به دلیل موانع مالی که پیش روی شان قرارداشته تمدید قرارداد با پاتوسی را در اولویت قرار نداده اند. این اظهار نظر دقیقا برخلاف آن وعده هایی بود که هم فتحی و هم خطیر به طرفداران می دادند ودر مصاحبه های متعدد خود اعلام می کردند که پاتوسی تحت هرشرایطی در استقلال خواهد ماند. شاید اگر این امیدواری های واهی به طرفداران داده نمی شد و تصمیم گیران در باشگاه استقلال خیلی رک و راست بعد از خاتمه لیگ هجدهم اعلام می کردند که پاتوسی را به دلیل مسائل مالی نمی خواهند این همه هجمه علیه باشگاه استقلال در فضای مجازی ایجاد نمی شد و طرفداران این باشگاه به دلیل اهمام هایی که در این راستا شده مسئولان را با انتقاد های تند و حتی بی ادبانه مورد هدف قرار نمی دانند. به هرحال هضم این ماجرا برای هوادران استقلال به حدی سخت و سخت بود که فتحی خود مجبور شد مصاحبه ای در این باره انجام دهد و دلیل منتفی شدن بازگشت پاتوسی را اعلام کند اما اظهارات فتحی نیز که برای مذاکره با پروپئیچ راهی کرواسی شده، خشم طرفداران استقلال را که منتظر حفظ پاتوس بودند را بیشتر کرد.

فتحی:850 هزار دلار صیادمنش خرج بحران شد!

-

فتحی با توضیح آنچه در روزها یا ماه های اخیر پیرامون پرونده پروپئیچ و پیامدش کوشش هایی که برای حفظ پاتوسی شده، این توضیحات را ارائه نموده است. او چنین گفته:ـروز 25 اردیبهشت امسال رای کمیته انضباطی فیفا به باشگاه استقلال ابلاغ شد. طبق این رای ما باید ظرف شصت روز تا دوشنبه آینده (24 تیر 1398) بدهی 430 هزار دلاری پروپئیچ را پرداخت کنیم. پانزده روز بعد از ابلاغ رای فیفا، روز اول ژوئن (شنبه 11 خرداد 1398) باید به خاطر جذب پاتوسی 350 هزار دلار به باشگاه کیپ تاون پرداخت می کردیم تا بند خرید دائمی این بازیکن فعال گردد. ما در جلسات متعدد هیأت مدیره، این شرایط خیلی سخت و بحرانی را آنالیز کردیم و بلافاصله با باشگاه کیپ تاون وارد مذاکره و مکاتبه شدیم تا باتوجه به این موضوع شرایط جدیدى را براى به خدمت دریافت پاتوسى ایجاد کنیم. از طرفی دیگر به طور موازی با یاری وزارت ورزش وفدراسیون فوتبال پیگیر این بوده ایم که جریمه 430 هزار دلاری پروپئیچ را از درآمد 850 هزار دلاری استقلال در فیفا پرداخت کنیم. پس به این فکر بودیم که پاتوسی را هم جذب کنیم اما در نهایت به خاطر حفظ موقعیت باشگاه و احتمال محرومیت های سنگین بابت پرونده پروپئیچ، تصمیم بر این شد که نسبت به خرید دائمی پاتوسی اقدام نکنیم مگراینکه فیفا بپذیرد جریمه پروپیچ را از محل مطالبات ما بپردازد.

انتقال بدهی پروپئیچ به شکل غیر بانکی

از صحبت های فتحی کاملا پیدا است که باشگاه استقلال میخواهد بدهی به پروپئیچ را به شکل دستی و حضوری در اختیار این بازیکن قرار دهد که تعیین نیست پروپئیچ با این اقدام باشگاه استقلال موافقت کند یا خیر به این دلیل که در اروپا انتقال چنین مبالغی حتما باید به وسیله بانک انجام گردد و مصداق شاخص پولشویی است. فتحی ادامه می دهد: با وجود کوشش اما اما هنوز نتوانسته ایم رضایت فیفا را بابت پرداخت جریمه پروپئیچ جلب کنیم و با فیفا در حال رایزنى و مذاکره هستیم و در زاگرب حضور داریم. یعنی هنوز فیفا قبول ننموده که از محل طلب های استقلال این جریمه را پرداخت کند. به همین خاطر ما 430 هزار دلار آماده کردیم تا به وسیله سفارت ایران در زاگرب به پروپئیچ پرداخت کنیم. به این نکته مهم توجه کنید که ما می توانستیم 350 هزار دلار پاتوسی را پرداخت کنیم و اکنون به خاطر طلب پروپئیچ در آستانه محرومیت باشیم. مشکل پروپئیچ مربوط به دوران مدیریت فعلی نبوده اما از ماه ها قبل این مسئله به معضل جدی تبدیل شده بود. ما در یک سال گذشته توانستیم خطر پرونده 400 هزار دلاری یازالده گومز را رفع کنیم. به همه مسائلی که اشاره کردم، مسائلی مثل پرونده بویان و سرور جپاروف را هم اضافه کنید. ما هنوز نتوانستیم در این پرونده ها با آنها به توافق برسیم اما پرونده الحاجی گرو و نویمایر را با توافق بستیم. همه بازیکنان خارجی که در دوره مدیریت فعلی جذب شدند و بعدا آن ها را نخواستیم، با همه آن ها از جمله نویمایر، گرو و ایسما توافق و تسویه کردیم. البته بین همه این پرونده ها فعلا مشکل پرونده 430 هزار دلاری پروپئیچ در حدی بود که از خرید بازیکن و مربی جدید برای حفظ موقعیت باشگاه مهمتر بود. با این وجود یک مربی مجرب و مقتدر خارجی هم استخدام کردیم. در همین شرایط بسیار سخت مالی، ما به دلیل آنالیز های فنی و اصرار فراوان دوستداران استقلال به سراغ جذب مربی معتبر خارجی رفتیم.

درآمد انتقال صیاد منش چه شد؟

اما پرسشی که در این میان به وجود می آید این است که درآمد حاصل از انتقال صیاد منش که قرار بود صرف همین دوموضوع یعنی پروپئیچ و پاتوسی گردد، چه شد؟ فتحی به این سوال هم پاسخ داده است: پول انتقال صیادمنش هزینه سخت ترین بحران ها شده است. اگر قرار باشد من هر روز درباره بحران های مالی صحبت کنم، حوصله همه سرخواهد رفت. بیان برخی مسائل جز ناامیدی فایده دیگری ندارد. بله، من این را می دانم که عده ای هم می گویند که باشگاه دروغ می گوید اما من دو راه دارم، راه اول اینکه مدام بحران های مالی استقلال را به رسانه ها انتقال دهم تا طرفدار باور کند که پول صیادمنش هزینه چه مسائل مهمی شده، راه دوم اینکه با روش های مختلف این شرایط را اداره کنم و اجازه ندهم برخی اتفاق ها رخ دهد. من راه دوم را انتخاب کردم و صادقانه به طرفداران استقلال می گویم که مسائل مالی باعث می گردد گاهی اوقات برخی از حرفهای گذشته نسبت به امروز تغییر کند. باید تاکید کنم که اولویت اصلی و تاکید آقای استراماچونی این بود که ما اول شیخ دیاباته را جذب کنیم و اگر بودجه باشگاه اجازه داد به سراغ جذب پاتوسی هم برویم، حال ممکن است این سوال مطرح گرددکه چطور پول براى جذب مهاجم بود ولى براى پاتوسى نه؟! جذب پاتوسى به 450 هزار دلار نقد احتیاج داشت (350 هزار دلار باشگاه و100 هزاردلار بازیکن) حال آنکه پول دیاباته به تدریج و درطول یک فصل تأمین و پرداخت می گردد.

چرا برای دیابانه پول بود؟

توضیحات باشگاه استقلال نشان می دهد که باید ماجرا بازگشت پاتوسی را تمام شده بدانیم. پاتوسی از چنگ استقلال پریده است اما سوالی که فتحی هرگز به آن پاسخ نداده این است که چرا باشگاه استقلال برای دیاباته مبلغ 600 هزار دلار هزینه می نماید اما حاضر نیست مبلغ کمتری را برای حفظ پاتوسی بپرازد؟! این پرسشی بود که مسئولان باشگاه استقلال از پاسخگویی به آن طفره رفته اند اما ای کاش فتحی که با سایت باشگاه استقلال گفت و گو می کرد درباره این تناقض رفتاری نیز توضیحاتی می داد تا تعیین گردد ماجرا پریدن پاتوسی از چنگ استقلال در اصل چه بوده است؟!

باشگاه کیپ تاون: باشگاه استقلال پاتوسی را نمی خواست

مدیرعامل باشگاه کیپ تاون آفریقای جنوبی نیز بی میلی باشگاه استقلال برای تمدید قرارداد پاتوسی را تایید نموده و این درحالی است که در روزهای اخیر هر مسئولی از باشگاه استقلال که درباره پاتوسی حرف می زد، از تمدید قرارداد این بازیکن می گفت:من می توانم این را تایید کنم که استقلال باید روز 1 ژوئن به طور کتبی تایید می کرد که می خواهند آیاندا را حفظ نمایند. آنها این مسئله را تایید نکردند. بنابراین ما به آنها اطلاع دادیم که آنها تاخیر داشتند. سپس آنها در هفته اول ژوئن به طور کتبی تایید کردند که نمی خواهند از بند خرید او استفاده نمایند. من این نامه را دارم و برای شما ارسال خواهم کرد اما منتظر هستم که پاتو (پاتوسی) با باشگاه جدید قرارداد امضا کند. امیدوارم این اتفاق این هفته رخ بدهد.

با احترام

جان کامیتیس

رئیس و مالک CT سیتی اف سی

منبع: ایران ورزشی

به "باشگاه استقلال: پاتوسی را فدای پروپئیچ کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باشگاه استقلال: پاتوسی را فدای پروپئیچ کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید