اسنپدراگون 888 پلاس با فرکانس 3 گیگاهرتز در گیک بنچ دیده شد

به گزارش وبلاگ وبکو، با توجه به لیستی که به تازگی از گیک بنچ منتشر شده، به نظر می رسد کوالکام میخواهد در آینده ای نزدیک از پردازنده اسنپدراگون 888 پلاس رونمایی کند.

اسنپدراگون 888 پلاس با فرکانس 3 گیگاهرتز در گیک بنچ دیده شد

کوالکام در آخرین روز دسامبر سال 2020 از پردازنده 5 نانومتری و بسیار قدرتمند اسنپدراگون 888 با معماری جدید و هسته های قدرتمند رونمایی کرد. این پردازنده 5 نانومتری از 8 هسته تشکیل شده که در دسته های یک، سه و چهارتایی در کنار هم قرار می گیرند. دسته اول شامل یک هسته عظیم و قدرتمند Cortex-X1 با فرکانس 2.84 گیگاهرتز، دسته دوم شامل سه هسته قدرتمند Cortex-A78 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و دسته سوم هم طبق معمول شامل چهار هسته کم مصرف Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز می شوند.

اسنپدراگون 888 از لحاظ توان پردازشی و گرافیکی یک پردازنده فوق العاده قدرتمند به حساب می آید که می تواند به راحتی تا چندین سال، سرعت بالای محصولات مجهز به آن را تضمین کند. اما اینطور که به نظر می رسد کوالکام در نظر دارد مدل پلاس آن را هم فراوری کند. کاری که شرکت از سال 2019 و با اسنپدراگون 855 مشغول انجام آن بوده و همواره از مدل پلاس پردازنده های پرچم دار خود رونمایی می نموده.

طبق خبرها و شایعاتی که منتشر شده، ظاهرا شرکت کوالکام میخواهد در ماه جولای، یعنی یک ماه دیگر از این پردازنده رونمایی کند و چون دو مدل قبلی با توجه به سیاست نام گذاری این شرکت، با پسوند پلاس رونمایی می شدند، بنابراین پیش بینی می گردد این پردازنده نیز اسنپدراگون 888 پلاس نام داشته باشد.

اما در تست گیک بنچ، دیدیم که در بخش مشخصات هسته، عظیم ترین تغییر انجام شده در مدل پلاس پردازنده اسنپدراگون 888 در واقع مربوط به هسته عظیم یعنی Cortex-X1 است که از 2.84 گیگاهرتز به 3.0 گیگاهرتز افزایش داشته. در غیر این صورت سایر هسته ها فرکانس مشابهی دارند و به همین خاطر نباید انتظار داشته باشیم در زمینه پردازشی، تغییر چشمگیری بین دو پردازنده استاندارد و پلاس وجود داشته باشد.

با تجهیز به هسته هایی با این مشخصات، اسنپدراگون 888 پلاس توانست در بخش تک هسته ای گیک بنچ، امتیاز 1171 و در بخش چند هسته ای، امتیاز 3704 را کسب کند. امتیازی که تا حد زیادی مشابه امتیاز کسب شده توسط اسنپدراگون 888 است که خب همانطور که در بالا هم اشاره شد، انتظاری جز این هم نداشتیم. چون افزایش 0.16 گیگاهرتزی فرکانس یک هسته نمی تواند خیلی در سرعت پردازش تاثیر چشمگیری بگذارد.

در رابطه با سایر تغییرات احتمالی که اسنپدراگون 888 پلاس ممکن است به نسبت مدل استاندارد داشته باشد خبری در اختیار نداریم چون نتیجه بنچمارک گیک بنچ تنها چیزی است که در رابطه با این محصول در اختیار داریم و در این تست هم همانطور که می دانید چیز خاصی افشا نمی گردد.

اما خب با نگاهی به گذشته، دیدیم که مثلا کوالکام اسنپدراگون 865 پلاس را با اندکی افزایش توان گرافیکی به نسبت مدل استاندارد و همچنین با تجهیز آن به چیپ بهبود یافته فست کانکت 6900 (FastConnect 6900) راهی بازار کرد. بدین ترتیب کاربران نه تنها در بخش پردازشی بلکه در بخش گرافیکی نیز تغییراتی را هرچند اندک، شاهد بودند. حال باید دید آیا تغییرات انجام شده در مدل پلاس پردازنده جدید کوالکام فقط محدود به فرکانس هسته ها می گردد یا در بخش های دیگر هم شاهد تغییراتی خواهیم بود.

از این بابت که اسنپدراگون 888 پلاس قرار است از لحاظ قیمتی چه تفاوتی با مدل استاندارد داشته باشد یا اینکه دقیقا در چه زمانی راهی بازار می گردد بی خبریم و باید منتظر بمانیم ببینیم طی روزهای آینده چه خبرهای بیشتری پیرامون آن منتشر می گردد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "اسنپدراگون 888 پلاس با فرکانس 3 گیگاهرتز در گیک بنچ دیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسنپدراگون 888 پلاس با فرکانس 3 گیگاهرتز در گیک بنچ دیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید