آغاز ثبت نام بیست و هشتمین جشنواره دانشجوی نمونه از امروز

به گزارش وبلاگ وبکو، ثبت نام برای شرکت در بیست و هشتمین دوره جشنواره دانشجوی نمونه از امروز 20 مهر ماه آغاز می شود و تا 4 آبان ادامه دارد.

آغاز ثبت نام بیست و هشتمین جشنواره دانشجوی نمونه از امروز

به گزارش وبلاگ وبکو، تمامی دانشجویان دانشگاه های دولتی، غیرانتفاعی و پژوهشگاه های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، همچنین دانشگاه های، پیام نور و فرهنگیان که متقاضی ثبت نام در بیست و هشتمین دوره جشنواره دانشجوی نمونه هستند، می توانند با مراجعه به سایت www.saorg.ir نسبت به ثبت نام در این جشنواره اقدام کنند.

جشنواره امسال، بیست و هشتمین دوره رقابت میان متقاضیان این جشنواره است و براساس زمان بندی های پیش بینی شده ثبت نام برای شرکت در این جشنواره از امروز 20 مهر ماه آغاز می شود و تا 4 آبان ماه ادامه دارد. این جشنواره در انتها سال با برگزاری مراسم تجلیل به انتها می رسد.

همانند سال های گذشته کلیه مراحل ثبت نام و مرحله داوری دانشگاهی و داوری مرحله کشوری در سامانه الکترونیکی انجام می پذیرد و فرآیند داوری جشنواره دانشجوی نمونه در دو مرحله دانشگاهی و کشوری صورت می گیرد.

در مرحله نخست انتخاب دانشجویان نمونه، دانشجویان متقاضی در سطح دانشگاه به رقابت می پردازند و آن دسته از دانشجویانی که برترین امتیازات را بر اساس آیین نامه و صرف نظر از حد نصاب های آن کسب کرده اند، به عنوان برگزیدگان دانشگاهی مورد تقدیر دانشگاه قرار می گیرند و آن تعداد از متقاضیان که شرایط معرفی به مرحله دوم را کسب کرده اند به دبیرخانه مرکزی معرفی می شوند.

مرحله دوم جشنواره دانشجوی نمونه در سطح دانشگاه های تابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پنج گروه علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی و دامپزشکی، هنر در مقاطع مختلف انجام می شود که پس از ارزیابی داوران کشوری در نهایت دانشجویان نمونه کشوری انتخاب و معرفی می شوند.

در سال 97 ثبت درخواست دانشجویان دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سامانه های مجزا صورت پذیرفت و کلیه متقاضیان در وزارت علوم درخواست خود را در سامانه سجاد در بخش دانشجوی نمونه تکمیل کردند که در نهایت پس از طی مراحل دانشگاهی و کشوری 27 نفر بعنوان برگزیدگان مرحله کشوری با حضور معاون اول ریاست جمهوری مورد تقدیر قرار گرفتند.

یکی از اقدامات اجرا شده در خصوص جشنواره دانشجوی نمونه این است که در سال گذشته بعد از اتمام جشنواره و برگزاری مراسم طی هماهنگی های اجرا شده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آسیب شناسی جشنواره طی شش دوره گذشته (از سال 92 الی 97) و با توجه به بررسی های اجرا شده، شورای سیاست گذاری جشنواره به این نتیجه رسید که برخی اصلاحات در آیین نامه الزامی است و به همین دلیل تیم تحقیقاتی در این راستا تشکیل شد و آیین نامه و شیوه نامه مورد بررسی و اصلاحات قرار گرفت و هم اکنون آیین نامه با امضای دو وزارت به کلیه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دولتی و غیر دولتی ابلاغ شده است.

متقاضیان در سال جدید باید علاوه بر بخش های آموزش، پژوهش و فرهنگی در بخش فناوری نیز خود را مورد ارزیابی قرار دهند و یکی از مهم ترین تغییرات آئین نامه اضافه شدن این بخش و تغییرات در نمرات افزوده است؛ همچنین توجه به سنوات تحصیلی جهت شرکت در رقابت از شروط آئین نامه جدید است و برخی تغییرات فرعی نیز اجرا شده است.

شیوه نامه جشنواره نیز تغییراتی به دنبال داشته است که لازم است کلیه متقاضیان در جشنواره سال 98 ضمن مطالعه دقیق آئین نامه و شیوه نامه جدید نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه سجاد به آدرس www.saorg.ir در تاریخ ذکر شده اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آغاز ثبت نام بیست و هشتمین جشنواره دانشجوی نمونه از امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز ثبت نام بیست و هشتمین جشنواره دانشجوی نمونه از امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید