اجرای طرح توسعه کارآفرینی در دانشگاه پیام

به گزارش وبلاگ وبکو، رئیس دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه همه مراکز علمی و دانشگاهی باید فعالیت هایی را انجام دهند تا جامعه از منافع علمی دانشگاه ها بهره مند گردد، اضافه کرد: دانشگاه ها باید در حل معضلات منطقه کارآفرینی و گره گشایی نمایند و علم را در منطقه خود بر اساس ظرفیت ها به مرحله عملیاتی کارآفرینی و رونق اقتصادی برساند.

اجرای طرح توسعه کارآفرینی در دانشگاه پیام

به گزارش وبلاگ وبکو، دکتر زمانی ضمن بیان اینکه با راه اندازی هفت مرکز رشد و نوآوری دانشگاه پیام نور، شمار دانشگاه های پیام نور دارای مراکز رشد و نوآوری فعال در استان ها به 10 واحد رسیده است، گفت: باید با وفاق و همدلی صندلی دانشگاه را ارتقاء دهیم.

وی اضافه نمود: دانشگاه پیام نور با ظرفیت گسترده دانشجویی و اعضای هیات علمی مجرب و دیگر نیروهای انسانی کارآمد، بستر توسعه جامعه را فراهم می نماید.

رئیس دانشکاه پیام نور زمانی گفت: دانشگاه پیام نور در سال های گذشته مقوله آموزش را بیشتر مورد توجه قرار می داد، اما با مطرح شدن نسل سوم فعالیت دانشگاه ها، این دانشگاه هم کوشش نموده است تا دانشگاه را از نسل دوم به نسل سوم ارتقاء دهد.

وی شرح داد: در نسل سوم دانشگاهها ، مباحث پژوهشی ، فناوری ، ارتباط با صنعت با هدف تبدیل علم به ثروت مورد توجه جدی وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است و همسو با این رویکرد دانشگاه پیام نور نیز فعالیت های دانش بنیان را ایجاد نموده است.

دکتر زمانی گفت: نقش آفرینی دانشگاه پیام نور در سرمایه گذاری منطقه خود باید گسترده تر گردد ، چرا که معتقدیم دانشگاهها یکی از حلقه های سرمایه گذاری در هر منطقه هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور بر تداوم نقش آموزشی این دانشگاه نیز تاکید نمود و گفت: در حال حاضر این دانشگاه دارای 500 هزار دانشجو ، چهار هزار عضو هیات علمی و 10 هزار کارمند است.

وی جهت دهی علمی دانشگاهها به سمت بین المللی شدن را ضروری دانست و اضافه نمود: دیپلماسی علمی را در عرصه بین المللی با هدف مبادله استاد، جذب دانشجو و انجام طرح های پژوهشی مشارکتی باید گسترش دهیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، زمانی وضعیت علمی جمهوری اسلامی ایران در منطقه را مناسب و سرآمد دانست و گفت: دانشگاههای کشور می توانند در برخی از کشورهای منطقه فارسی زبان نظیر افغانستان دانشجو جذب نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اجرای طرح توسعه کارآفرینی در دانشگاه پیام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح توسعه کارآفرینی در دانشگاه پیام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید