یونکر خواهان انتخاب دقیق نمایندگان مجلس اروپا شد

به گزارش وبلاگ وبکو، تهران-خبرنگاران- ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا روز سه شنبه خواهان دقت عمل مردم این قاره در انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا شد، زیرا نتایج نظرسنجی ها حاکی است که احزاب ملی گرا و پوپولیست ممکن است پیروز انتخابات باشند.

یونکر خواهان انتخاب دقیق نمایندگان مجلس اروپا شد

به گزارش عصرسه شنبه وبلاگ وبکو به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وی گفت که رای دهندگان باید از خود بپرسند در صورت انتخاب تندروها، چشم انداز اروپا در سال های پیشرو چگونه خواهد بود.

انتخابات مجلسی اروپا از 23 تا 26 ماه می امسال (2 تا 5 خرداد ماه) برگزار می گردد. در مجموع 751 نماینده مجلس اروپا در حال حاضر نمایندگی بیش از 512 میلیون نفر از 28 کشور عضو این اتحادیه را برعهده دارند.

رئیس کمیسیون اروپا همچنین تاکید نمود که انتخاب اعضای مجلس اروپا، بزرگترین انتخابات فراملیتی در سراسر دنیا است.

یونکر انتقادهای سیاسی از دونالد توسک رئیس شورای اروپا و مقایسه وی با هیتلر و استالین را کاملا غیرقابل قبول و نفرت انگیز خواند.

تلویزیون دولتی لهستان با پخش کلیپی، توسک را در کنار تصاویری از هیتلر و استالین نشان داد و وی را سیاستمداری نامید که به جای منافع ملی لهستان، در پی منافع ملی آلمان است.

توسک که نخست وزیر پیشین لهستان است، هفته گذشته در سخنانی در ورشو (پایتخت)، به شدت از دولت این کشور انتقاد کرد و از حاکمان لهستانی خواست دست از تحقیر حکومت قانون و قانون اساسی این کشور بردارند.

برآورد ها حاکی است که توسک در نظر دارد پس از سرانجام دوره زمامداری اش در اتحادیه اروپا در اواخر ماه نوامبر (اوایل آذر ماه)، به صحنه سیاسی لهستان بازگردد.

نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد که احزاب جریان اصلی بخشی از حمایت خود در انتخابات مجلسی اروپا را از دست می دهند، اما همچنان بر این مجمع کنترل دارند و حال آنکه احزاب فرعی از احتمال تصاحب کرسی های بیشتری در مجلس برخوردار هستند.

شبد**اروپام**9109**

منبع: ایرنا

به "یونکر خواهان انتخاب دقیق نمایندگان مجلس اروپا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونکر خواهان انتخاب دقیق نمایندگان مجلس اروپا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید